Hardheaded MF
Hardheaded MF

Zoals trilobieten uit de Jince formatie zich relatief eenvoudig uit laten prepareren is dat even anders met de Kopanina formatie. Dit is een cephalon van Ananaspis fecunda. De trilobieten zitten verpakt in keiharde zandsteen.
Meestal breken de ogen af bij het prepareren, maar dit is een van de weinige die het bijna intact gered heeft.
Ananaspis fecunda
Boven-siluur, Kopanina formatie.
Tsjechie.
<:{{{{{>
ps; webmaster hoe zit dat nou met die link om fossielen op te voeren zonder dat we gelijk vindplaatsen prijsgeven?
Trilobiti Ceská Republika
- Hieronymus
- Contacteer:
Antw: Hardheaded MF
Wel Thomas,
Mijn hoofdverzameling bestaat dan wel niet uit trilobieten, ik vind het toch steeds weer zeer knappe diertjes die je uit de steen tevoorschijn haalt.
Een echt prachtwerkje, chapeau!
Mijn hoofdverzameling bestaat dan wel niet uit trilobieten, ik vind het toch steeds weer zeer knappe diertjes die je uit de steen tevoorschijn haalt.
Een echt prachtwerkje, chapeau!
Rhaetian Lorraine Region
http://rhaetianlorraine.webs.com
http://rhaetianlorraine.webs.com
- Gerrit-Jan
- Contacteer:
Ja, inderdaad leuk wat je tevoorschijn weet te halen.
Groet
Groet
Niets is leuker dan fossielen zoeken met vrienden :)
Mooi Tomas!
Ik vraag mij toch al een tijdje af wat het nut is van die pukkels op zijn neus.
Bij sommige trilo\'s ontbreken ze, bij andere (bv Sao hirsuta) komen ze massaal voor.
Ik vraag mij toch al een tijdje af wat het nut is van die pukkels op zijn neus.
Bij sommige trilo\'s ontbreken ze, bij andere (bv Sao hirsuta) komen ze massaal voor.
Wees nieuwsgierig - Stephen Hawking
Ik zou het niet weten Alfer. Wat ik wel weet is dat organismen verschillend fossiliseerden en je bij veel stukken slechts de steenkern overhoudt waardoor pustulatie of granulatie niet of bijna niet meer zichtbaar en aanwezig is. Ook dikte van de schaal van het echte beest speelt hierin een rol.
Ik kan me zo voorstellen dat als je verstopt in het zand op de bodem van de zee en slechts je ogen en je glabella zichtbaar zijn, structuur op je porum 8) je extra camouflage geeft. Denk aan de structuur die duitsers op hun tanks smeerden in WOII, het zogenaamde Zimmerit-effect.
ps: van de week ook nog een Sao-kopje uitgeprept; al gezien?
[Bewerkt door Ceraurus op 18-06-2007 om 10:18 NL]
Ik kan me zo voorstellen dat als je verstopt in het zand op de bodem van de zee en slechts je ogen en je glabella zichtbaar zijn, structuur op je porum 8) je extra camouflage geeft. Denk aan de structuur die duitsers op hun tanks smeerden in WOII, het zogenaamde Zimmerit-effect.
ps: van de week ook nog een Sao-kopje uitgeprept; al gezien?
[Bewerkt door Ceraurus op 18-06-2007 om 10:18 NL]
Trilobiti Ceská Republika
Leuke theorie 
Ja dat mooie Sao-kopje had ik gezien daarom haalde ik het ook aan.
Die \"pukkels\" blijven intrigeren, heb hier nog wat materiaal liggen .. efijn da\'s een verassing voor later

Ja dat mooie Sao-kopje had ik gezien daarom haalde ik het ook aan.
Die \"pukkels\" blijven intrigeren, heb hier nog wat materiaal liggen .. efijn da\'s een verassing voor later

Wees nieuwsgierig - Stephen Hawking
- Caveman
- Has thanked: 268 times
- Been thanked: 307 times
- Contacteer:
Mooi prepareer werk, tja met die pukkels???
Ik denk dat ze geen clerasiel hadden!
geintje.....
Ik denk dat ze geen clerasiel hadden!
geintje.....
To share or not to share, that's the question!
Het blijft me verbazen wat je nog (steeds) uit de stenen trekt. Ik zou denken dat je inmiddels wel klaar bent met preppen.... 

Ziet en gij zult vinden
Prachtige phacopide uit Tsjechië, nooit eerder iets vergelijkbaars daarvandaan 
met vriendelijke groet,
Mark

met vriendelijke groet,
Mark