Trilo: wat een dikkerd!
Antw: Trilo: wat een dikkerd!
VET!! zowel letterlijk als figuurlijk! mooie trilo!jim
Wie niet zoekt, wie ni vindt!!!
Antw: Antw: Trilo: wat een dikkerd!
Jep, ook wel bekend als \"Andalusiana\"ziepe schreef:
Cambropallas Telesto ?
Ik moet zeggen dat dit soort fossielen niet betrouwbaar zijn zonder duidelijke foto\'s ook van de achterkant (daar zie je vaak de lelijke reparaties beter).
Ik denk dat we het wel eens over een gelijksoortige nepperd hebben gehad van Sebas, deze zou iets beter kunnen zijn maar ik zie er nog steeds niet echt veel in.
Als je van plan bent Cambrische trilobieten uit Marokko te kopen doe dat dan bij een betrouwbare verkoper, misschien voor wat meer geld, maar tenminste wel voor iets echts, de meeste Marokkanen die fossielen verkopen, die verkopen nep-zooi.
Denk niet dat een Marokkaan je een koopje weggeeft, want dat doen ze nooit.
Voorbeeld van een betrouwbare verkoper. (wel duur)
PaleoDirect
Zeer gedetailleerde foto\'s, veel kennis, veel materiaal zelf geprepareerd.
http://www.paleodirect.com/cambropallas1.htm
Als je het denkt beter te weten, dan licht je jezelf vaak op, jammergenoeg..
Ik kan zo minstens 5 trilobieten foto\'s hier op zetten uit Marokko die ik in de loop der jaren heb gekocht, alle 5 nep.
Ik maak zo wel wat foto\'s met info.
Sorry voor zo\'n antwoord, maar iemand moet je er toch op wijzen voordat je een grote misser kan begaan.
met vriendelijke groet,
Mark
Hier een \"Acanthopyge\" nepperd.
Uit Marokko.
Je kan duidelijk de opgesmeerde bovenlaag zien.
Foto 1 geeft deze laag aan.
Foto 2 laat het nog even in close up zien
Foto 3 laat het ook nog even in close up zien
Foto 4 laat zien dat dit bij de kop niet te zien is.. is de kop echt? (maakt het uit?)
En het laat zien dat het zo\'n slecht gedetailleerde replica eigenlijk is.
Er komen er nog wat meer aan, foto\'s van nepperds uit Marokko.
[Bewerkt door MarkW op 22-06-2007 om 18:05 NL]
Volgende!
Dit stelt een Scutellum trilobiet voor met een Phacops. (Heeft trouwens geen oogfacetten ook, iets dat belangrijk is om op te letten bij trilobieten.)
de rondjes staan om opvallende dingen,
Waar er dingen op zijn gesmeerd,
luchtbelletjes in de fossielen,
ongedetailleerde stukjes,
en de witte stukjes, daar heb ik een hete naald overheen gehaald.
Komen er nog twee cambrische aan.
Op foto 1: de trilobiet, ook een \"Cambropallas telesto\"
Op foto 2: Een vreemde scheur in de rechter middenzijde van het fossiel
Op foto 3: Zie vooral dat oranje poeder, waarom zit dat er op? Waarom zit het niet op de rest van het fossiel?
Op foto 4: Waarom zit daar een beetje cement of specie of wat het ook mag zijn?
Op foto 5: Grote scheuren in de achterzijde
Op foto 6: Er is een stukje specie/cement te zien en er is ook nog iets aangeplakt
op foto 7: een close-up van foto 6, waar het stukje cement zit.
Op foto 8: een stukje omcirkelt waar eindelijk wat details te zien zijn, er is dus toch nog een deel van het fossiel echt!
Komt nog een plaat, maar het ontweert dus de computer gaat uit, komt vanavond nog wel of morgen!
Ik hoop dat ik jullie een beetje meer wantrouwig kan maken tegenover de Marokkaanse kunstenaars.
met vriendelijke groet,
Mark
Ik hoop dat ik jullie een beetje meer wantrouwig kan maken tegenover de Marokkaanse kunstenaars.
met vriendelijke groet,
Mark
Hoi iedereen,
leuke foto\'s Mark. Inderdaad erg illustratief aangaande de creativiteit van onze marokkaanse vrienden
De steekwoorden bij jouw plaatjes zijn inderdaad smeren-luchtbellen-opgeplakt-gecamofleerd met prepareerwerk-bijgesmeerd etc.
En € 150 is achterlijk veel voor een dubieuze marokkaanse \'Calymene\'.
<:{{{{{>
leuke foto\'s Mark. Inderdaad erg illustratief aangaande de creativiteit van onze marokkaanse vrienden

De steekwoorden bij jouw plaatjes zijn inderdaad smeren-luchtbellen-opgeplakt-gecamofleerd met prepareerwerk-bijgesmeerd etc.
En € 150 is achterlijk veel voor een dubieuze marokkaanse \'Calymene\'.
<:{{{{{>
Trilobiti Ceská Republika
Hoi Mark,
Heel leerrijk! met duidelijke foto\'s, ik denk dat Frederik dit wel kan gebruiken, voor zijn Nepfossielenonderdeel.
groetjes
Patrick
Heel leerrijk! met duidelijke foto\'s, ik denk dat Frederik dit wel kan gebruiken, voor zijn Nepfossielenonderdeel.
groetjes
Patrick
wie het kleine niet begeerd is het
grote niet weerd!!
grote niet weerd!!