Zwarte of witte achtergrond
Zwarte of witte achtergrond

Ik heb eens zitten denken over jullie zwart-wit-discussie en ben aan het experimenteren geslagen met de achtergrond.
De camerainstellingen, lichtintensiteit en lichthoek zijn steeds hetzelfde. Oordeel zelf, wat is nu mooier en beter? Wit of zwart op de achtergrond?
<:{{{{{>
Trilobiti Ceská Republika
Antw: Zwarte of witte achtergrond
Persoonlijk vind ik zwart mooier, maar als ik naar de foto’s hierboven kijk, ga ik toch voor wit. Dat komt volgens mij, omdat de foto’s met een zwarte achtergrond overbelicht zijn en hierdoor valt er detail weg.
Camiel
Camiel
“Ideas without precedent are generally looked upon with disfavour and men are shocked if their conception of an orderly world are challenged” J Harlen Bretz, 1928
Voorlopig hou ik het er op dat wit of in ieder geval een lichte kleur voor trilo\'s en andere dieren gevoelsmatig mooier is, zwart is hoe dan ook een doodskleur.
Maar voor veel objecten kan zwart zeer fraai zijn en geeft het een hoop rust op de achtergrond.
Allemachtig wat een trilo\'s Tomas !
Wees nieuwsgierig - Stephen Hawking
En dan te bedenken dat dit uit ons Europa komt Alfer 
Ik denk ook dat wit in deze gevallen beter is. Bedenk wel dat ik hier kunstlicht gebruikt heb. Mogelijk dat het anders is met dag of zonlicht.

Ik denk ook dat wit in deze gevallen beter is. Bedenk wel dat ik hier kunstlicht gebruikt heb. Mogelijk dat het anders is met dag of zonlicht.
Jouw zwarte foto is mooier Alfer. Wat voor omstandigheden heb je gebruikt? (Licht, instellingen etc.)
Antw: Antw: Zwarte of witte achtergrond
Een kraakheldere hemel met de zon dicht bij de horizon.ceraurus schreef:
Wat voor omstandigheden heb je gebruikt? (Licht, instellingen etc.)
Verder een scherp Canon-lensje op macro-stand soms op een statiefje soms op een stapel boeken.
Wees nieuwsgierig - Stephen Hawking