kaakfragmentje met tand

Laat hier je fossielen determineren. Voorzie duidelijke foto's en vermeld zo mogelijk de grootte, de vindplaats en de ouderdom.
Gerrit
kaakfragmentje met tand

Bericht door Gerrit » 05 feb 2005, 17:30

Afbeelding

Stukje kaak met een zwarte tand gevonden op het strand tussen Katwijk en Noordwijk. Kan iemand mij vertellen van welk dier het is geweest?
groetjes en alvast bedankt, Gerrit

Kustganger

Gerrit
Antw: kaakfragmentje met tand

Bericht door Gerrit » 05 feb 2005, 17:39

Sorry, dit had natuurlijk niet bij vindplaatsen moeten staan, maar bij determinatie.

Kustganger

webmaster
Senior Lid
Contacteer:
Antw: Antw: kaakfragmentje met tand

Bericht door webmaster » 06 feb 2005, 08:49

gerrit schreef:
Sorry, dit had natuurlijk niet bij vindplaatsen moeten staan, maar bij determinatie.
Bij deze verplaatst... Geen probleem.

Kennis telt!
Webmaster www . fossiel . net

Maarten

Bericht door Maarten » 06 feb 2005, 10:55

Ik moet meer foto\'s hebben, durf op grond van 1 niet al te duidelijke foto niets te zeggen maar het lijkt, met honderdduizend slagen om de arm, op stukje kaak grottenleeuw.

God heeft de mensen niet gemaakt, de mensen hebben God gemaakt. God is geen wezen buiten mij, maar slechts een gedachte in mij!

The Stone
Contacteer:

Bericht door The Stone » 06 feb 2005, 12:13

Proficiat Gerrit!!!

Carnivoor zonder meer! Maar ik hou het voorlopig op Grotten hyena.
Crocuta crocuta spelea.

Een foto van de boven en de andere kant zou nog welkom zijn om het zeker te kunnen zeggen.

Groeten

When you have eliminated the impossible, that which remains, however improbable, must be the truth.

Once you've got heat, you can do everything!

Maarten

Bericht door Maarten » 06 feb 2005, 14:10

The Stone schreef:
Proficiat Gerrit!!!

Carnivoor zonder meer! Maar ik hou het voorlopig op Grotten hyena.
Crocuta crocuta spelea.

Een foto van de boven en de andere kant zou nog welkom zijn om het zeker te kunnen zeggen.

Groeten
Heb ik ook aan gedacht Harold en Gerrit, ik heb afgelopen jaar echter verschillende kaakfragmenten van Amerikaanse grottenleeuwen mogen zien en deze leken verrassend veel op deze jongen......is ook best lastig!

God heeft de mensen niet gemaakt, de mensen hebben God gemaakt. God is geen wezen buiten mij, maar slechts een gedachte in mij!

Gerrit

Bericht door Gerrit » 06 feb 2005, 16:26

Afbeelding

Ik heb nog een foto van de andere kant genomen. Een foto maken van de bovenkant lukt nog niet omdat hij steeds te onscherp is. Jullie reacties maken mij wel steeds nieuwsgieriger. Bedankt

Kustganger

Maarten

Bericht door Maarten » 06 feb 2005, 17:00

Tjemig de pemig!!! Dit is fraai!

100.000 procent zeker een carnivoor! Mail me even je mailadres, mail ik je tekening van kaak van Ameriaankse grottenleeuw, krijg hem niet op dit forum. Lijkt ook sterk op hyena hoor maar ik sluit leeuw niet uit, overigens is vorig jaar op ongeveer dezelfde plek ook kaakdeel van grottenleeuw gevonden. Een zwaar opkomend gevoel van afgunst kan ik niet bedwingen, steunt me in mijn overtuiging goed kusten af te zoeken!!

Gerrit

Bericht door Gerrit » 06 feb 2005, 17:34

Hoi, Maarten.
Mijn e-mail adres is gerritennel@wanadoo.nl
Ik ben het kaakfragmentje aan het scannen.
Dan krijg je pas een heldere foto. Ik krijg hem niet op het forum. Waarschijnlijk te veel pixels. Ik kan hem misschien wel naar jou mailen.

Kustganger

Maarten

Bericht door Maarten » 06 feb 2005, 18:51

gerrit schreef:
Hoi, Maarten.
Mijn e-mail adres is gerritennel@wanadoo.nl
Ik ben het kaakfragmentje aan het scannen.
Dan krijg je pas een heldere foto. Ik krijg hem niet op het forum. Waarschijnlijk te veel pixels. Ik kan hem misschien wel naar jou mailen.
Het tekeningentje is on your way!!

Het is je gegund hoor, ik heb zelf ook al prachtige dingen gevonden hoor, alleen je weet: wat een ander vindt is (bijna) altijd leuker!!!.

Gesloten