tand zumaya (baskenland)

Laat hier je fossielen determineren. Voorzie duidelijke foto's en vermeld zo mogelijk de grootte, de vindplaats en de ouderdom.
Gesloten
dennis
tand zumaya (baskenland)

Bericht door dennis » 11 feb 2005, 17:43

Aloha! Ik moet ff een fotootje bijvoegen, maar heeft iemand ervaring met (mosasaurus)tanden uit het bovenkrijt van baskenland? Ik heb een tand aangetroffen, ongeveer 50 meter onder de Onder/Boven Maastrichtian grens. De tand is duidelijk geen haai, ongeveer 3 cm lang en geen overtuigende striaties.

Student Geologie, VU Amsterdam

Maarten
Antw: tand zumaya (baskenland)

Bericht door Maarten » 11 feb 2005, 21:14

dennis schreef:
Aloha! Ik moet ff een fotootje bijvoegen, maar heeft iemand ervaring met (mosasaurus)tanden uit het bovenkrijt van baskenland? Ik heb een tand aangetroffen, ongeveer 50 meter onder de Onder/Boven Maastrichtian grens. De tand is duidelijk geen haai, ongeveer 3 cm lang en geen overtuigende striaties.
Laat maar zien, dan zal ik vaststellen (of een kennis van mij) of dit mosa is of niet (kan ook croc zijn of iets dergelijks)! Striaties zeggen niets, Platecarpus heeft b.v. duidelijke striaties leionden anceps totaal niet...

God heeft de mensen niet gemaakt, de mensen hebben God gemaakt. God is geen wezen buiten mij, maar slechts een gedachte in mij!

Gesloten