Compliment

Updates, mededelingen en suggesties voor deze website.
Gesloten
Pedro
Antw: Compliment

Bericht door Pedro » 30 aug 2007, 12:26

Hallo Peter,

het toevoegen van de foto\'s in de database van Robert is zo gemaakt dat de database niet \"volloopt\".
Kun je aangeven wat de problemen zijn dat je de foto\'s niet in het formulier te zien krijgt, dan kan ik daar een oplossing voor geven. Anderen zullen dan ook tegen dat probleem aanlopen.

Pedro Janssen
Venray

Pedro

Bericht door Pedro » 01 sep 2007, 20:02

Peter,

in de eigenschappen van het fotoveld, vind je geen koppeling. Dit fotoveld is totaal anders opgebouwd. Je behoort in de map waarin je de databse plaatst, een submap te maken, die je fossielfoto noemt. In deze map plaats je de foto\'s die je op de formulieren wil zien. In het Formulier \"fossielen\" (dat automatisch opent), zie je onder het veld voor de foto een textveld. Hierin type je de naam (+.ext = bv. hastalis.jpg) van het bestand. Als het goed is zal na het sluiten van het formulier en het openen (of wisselen van record) de foto opgehaald worden. Krijg je dan nog een foutmelding, dan is er nog een verwijzing nodig, maar daar help ik je dan wel mee.

De druktoetsen, daar kun je achter zetten wat je wilt. Geef maar aan wat je ermee wilt doen.

Pedro Janssen
Venray

Pedro

Bericht door Pedro » 03 sep 2007, 14:04

Het textveld kan ook boven het fotoveld staan. Ik weet niet hoe Robert dat heeft verplaatst.
Als je de codes die achter de formulieren niet hebt meegenomen, dan zal het zeker niet werken in je nieuwe database.
Heb je de codes al een keer gecompileerd, om te kijken of je een error krijgt.
Open daarvoor de database van Robert.
Klik in het formulier op de ontwerpweergave.
Klik op de werkbalk op knopje code (Vierkantje met in de linkerhoek een sterretje en 3 kleine gekleurde rechthoekjes).
Klik in de werkbalk op debug (foutopsporing) en dan op de eerste keuze: compile of kompileren.
Krijg je dan een foutmelding??

Pedro Janssen
Venray

Pedro

Bericht door Pedro » 04 sep 2007, 12:31

zip dan de database (met submap en foto\'s)van Robert, zoals jij hem gebruikt hebt en waar je nu geen kompilatie-errors bij krijgt aan mij door.

Dan zal ik eens kijken.

Pedro Janssen
Venray

Gesloten