Trilokenners aller landen....
- continuousminer
Trilokenners aller landen....
Onlangs trilo\'s opgegraven in het Couviniaan (als ik mij niet vergis in de formatie van Jemelle). Mijn familie was niet al te enthousiast over mijn allereerste trilo-vondsten ooit (\'k ben al 31 dus \'t heeft lang geduurd!), want het waren maar \'stukken\'. Dus dan maar wat troost en misschien wat \'namen\' gezocht op het forum. Alle determinatie-hulp is welkom. Mijn macro-fotografie lukt echter nog niet 100 %, \'t zijn kleine kereltjes) Groetjes & thanks, Jeroen.
Foto 1: Pygidium met stukje thorax
Foto 2: Pygidium met stukje thorax
Foto 3 + 4: Deel van de kop van een niet onaardige trilobiet, maar ik kan er toch geen kop of staart aan krijgen langs welke kant die nu gezeten heeft.
Foto 5: pygidiummetje
Foto 6: pygidiummetje
Foto 7: De finale: deze jongen is jammerlijk aan zijn einde gekomen. Hij werd namelijk vermorzeld door een grote dikke brachio (het zal je maar overkomen in het Devoon). Ik denk dat hij onder de schelp min of meer volledig kan zijn maar ik zie niet zo goed hoe ik hem er uit kan krijgen.
P.S.: \'k had lang geleden een verslagje beloofd over Wellin want ik heb uiteindelijk toen toestemming gekregen om in de Fonds des Vaux te gaan. Dat komt er wel eens aan.
Antw: Trilokenners aller landen....
Daar in de schiftende ondiepten, tussen oppervlak en afgrond, waar het leven een omweg maakt, kan de vishaak van de logica doel treffen.
-j
-j