botten uit de Noordzee van \"Walvisachtige\"??

Laat hier je fossielen determineren. Voorzie duidelijke foto's en vermeld zo mogelijk de grootte, de vindplaats en de ouderdom.
Gesloten
emiel1
botten uit de Noordzee van \"Walvisachtige\"??

Bericht door emiel1 » 27 aug 2007, 19:27

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Geachte kenners,

Afgelopen week in Texel geweest. Zoonlief heeft met snorkel op al spartelend deze twee botten weten op te vissen aan de westkant van het eiland, dus aan de Noordzee kant. Hebben jullie enig idee wat dit voor botten kunnen zijn? een vriend van mij vertelde dat het waarschijnlijk wervels van een walvisachtige zijn van duizenden jaren oud. Nou had hij op dat moment een aardig biertje op dus ik kan dat niet voor waar aannemen, vandaar dat ik nu mijn toevlucht zoek bij jullie kenners op dit gebied. Ben heel benieuwd naar jullie reacties. Mochten jullie nog andere foto\'s willen dan plaats ik die met liefde er alsnog bij.

Groeten van Emiel

[Bewerkt door emiel1 op 27-08-2007 om 18:40 NL]

agaathunter
Antw: botten uit de Noordzee van \"Walvisachtige\"??

Bericht door agaathunter » 27 aug 2007, 19:37

Hoi Emiel,

Dit zijn geen wervels van een walvisachtige, want die hebben geen kom!
Waarvan ze wel kunnen zijn, kan ik je niet zeggen. Foto\'s zijn enigszins onduidelijk.
Groetjes: Ed

geduld is een goede zaak

Theo
Been thanked: 1 time
Antw: botten uit de Noordzee van

Bericht door Theo » 27 aug 2007, 23:34

Afbeelding

Ik denk dat de eerste wel een halswervel van een walvis kan zijn.Tweede niet,walvis wervels hebben inderdaad geen kom waar de andere wervel in past.
Inderdaad we missen de Mark maar hij komt,hij is even een film aan het opnemen over Iran-Irak en hij speelt de \"slechte\"

Theo

The Stone
Contacteer:

Bericht door The Stone » 28 aug 2007, 22:07

m.b.t. tot 2e wervel.
Als deze aan beide kanten hol is (foto\'s zijn onduidelijk) en ook nog eens versteend is, dan zou het best wel een Plesiosaurus wervel kunnen zijn.
Er zijn er in het verleden al meer gevonden in de Noordzee. Klaas Post heeft er o.a. een in zijn collectie.

When you have eliminated the impossible, that which remains, however improbable, must be the truth.

Once you've got heat, you can do everything!

bruno

Bericht door bruno » 31 aug 2007, 17:09

emiel graag nieuwe foto\'s voor betere determinatie, deze lijken meer op afbeeldingen van texelse zwerfkeien....

Gesloten