kiezelwieren? in vuursteen
kiezelwieren? in vuursteen
ik raapte gisteren een vuursteentje op en hield hem onder de microscoop. zag er fraaie structuren inzitten. vermoed dat het kiezelwieren zijn geweest oid. weet iemand een website met afbeeldingen zodat ik kan vergelijken?
o ja, het is te klein om er een foto van te maken.
o ja, het is te klein om er een foto van te maken.
maxam
Antw: kiezelwieren? in vuursteen
Lukt het ook niet met macro close-up?
Jan
Jan
De senioribus nil nisi bene
of de lens van de camera op viewer plaatsen, lukt soms ook wel aardig
http://www.freewebs.com/robbysfossilsite/
De \'dingetjes\' zijn erg klein. Ik kan ze zien onder mijn microscoop met een 20x vergroting, maar ik heb geen geschikte camera.
Bekeek net nog een andere vuursteen en daar zie ik onder het oppervlak bijna een soort kolonie zitten van bijna ronde/iets ovale structuurtjes. Ze vertonen circa 20 radiaal geplaatste streepjes, die van het midden naar buiten lopen. Ze lijken niet op wat ik met google vind over straaldiertjes. de streepjes blijven binnen de begrenzing van het \'beestje\'(?).
Vuursteen blijft verassen.
Bekeek net nog een andere vuursteen en daar zie ik onder het oppervlak bijna een soort kolonie zitten van bijna ronde/iets ovale structuurtjes. Ze vertonen circa 20 radiaal geplaatste streepjes, die van het midden naar buiten lopen. Ze lijken niet op wat ik met google vind over straaldiertjes. de streepjes blijven binnen de begrenzing van het \'beestje\'(?).
Vuursteen blijft verassen.
maxam
- Fossielenzoeker
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 1 time
- Contacteer:
Dag Max
Naar alle waarschijnlijkheid zijn het Bryozoa ofwel mosdiertjes. Deze tref je vaker aan in vuursteen.
Naar alle waarschijnlijkheid zijn het Bryozoa ofwel mosdiertjes. Deze tref je vaker aan in vuursteen.
Robert Mensink
Antw: Antw: kiezelwieren? in vuursteen
Hallo Robert,Fossielenzoeker schreef:
Dag Max
Daar lijken ze inderdaad wel op, als ik wat plaatjes ervan bijmekaar googel. Ook wordt zulx specifiek genoemd tav de vuistbijl die is gevonden bij de Molen van Bels.
Ik zou zelf eerder nog gedacht hebben aan kiezelwieren of kiezelsponzen vanwege hun kiezelskelet.
Mosdientjes hebben een kalkskelet en dat betekent dat deze kalk op een of andere wijze is omgezet naar kiezel.
bedankt: Max
maxam