(afgerolde) benedeni?
- binbinneke
- Contacteer:
(afgerolde) benedeni?
Hoi iedereen,
deze tand vond ik in Antwerpen (op een pliocene vlakte), gisteren. Toen ik hem opraapte dacht ik direkt; P. benedeni. Hij is erg afgerold en lijkt op foto misschien erg op een gewoon hastalisje maar toch heeft hij in \'t echt erg veel benedeni- kenmerken.
Maar ik kan jullie hem niet in de handen duwen dus zal ik het maar met foto\'s moeten doen... Wat denken jullie?
gr. robin
'Search' your way into life.
http://www.sharksandfossils.page.tl/
Antw: (afgerolde) benedeni?

Ik denk het helaas van niet voor u.
Een Paratodus Benedeni heeft een massievere kroon en een zeer duidelijke kromming van de kroon. Heb een fotootje genomen voor het vergelijk.
Verzamelaar van fossiele haaientanden van wereldwijde locaties,voornamelijk Plioceen t/m Eoceen.
Ik sta altijd open voor een leuke haaientanden ruil.
Ik sta altijd open voor een leuke haaientanden ruil.
- binbinneke
- Contacteer:
Prachtige benedeni van jouw!
Maar toch ben ik niet akkoord
Ik ben bijna zeker dat als je \'t vast hebt dat je ook \"benedeni\" zou zeggen. Ik heb meer benedeni\'s als deze gezien maar dan compleet. Het is een smalle kroon, wat volgens mij soms een belangerijk kenmerk is en bovendien is hij denk ik \"gekromd genoeg\". Hij is enkel heel erg afgesleten. Ook de wortel, die incompleet is!
gr. robin
Maar toch ben ik niet akkoord

Ik ben bijna zeker dat als je \'t vast hebt dat je ook \"benedeni\" zou zeggen. Ik heb meer benedeni\'s als deze gezien maar dan compleet. Het is een smalle kroon, wat volgens mij soms een belangerijk kenmerk is en bovendien is hij denk ik \"gekromd genoeg\". Hij is enkel heel erg afgesleten. Ook de wortel, die incompleet is!
gr. robin
'Search' your way into life.
- Supergraver
Hoi Robin,
Sorry maar ook ik denk dat het hier niet om een P. benedeni gaat
Gr
Martijn
Sorry maar ook ik denk dat het hier niet om een P. benedeni gaat

Gr
Martijn
en deze? ooit gevonden in de jaren zestig aan de ring van Antwerpen.
groetjes
Patrick
wie het kleine niet begeerd is het
grote niet weerd!!
grote niet weerd!!
I agree, no benedeni, Robin.
But yours is a wonderful benedeni, Patrick. wow!!!
Gr
Stephan
www.sharktoothfan.de.tl
- troffelmaniak
patrick .....dat zijn de echte en ook meteen een heeeellllleee mooie..
Ik snap wat robin bedoelt maar afgaande op de foto zeg ik ook nee.
vandaar mijn bericht van een week geleden over de retroflexus en de desori maar heb daar weinig reacties op gehad...
ik vind die tanden nog vager om uit elkaar te houden dan de benedeni....
nu is de benedeni nog een zorgenkindje begrijp ik omdat daar nog te weinig van bekend is
heb noooiitt een complete kaak of dan maar iets van een reconstructie mogen zien
iemand daar duidelijkheid over en dus ook duidelijkheid over de soorten rijkdom van de verschillende kaakposities....
ik merk dat ik in antwerpen toch eens wat vaker de auto aan de kant moet zetten...
misschien dat andere foto\'s de mensen kunnen overtuigen ??? te veel verrolt kan ook juist het typische benedeni eraf halen...
groetjes
Ik snap wat robin bedoelt maar afgaande op de foto zeg ik ook nee.
vandaar mijn bericht van een week geleden over de retroflexus en de desori maar heb daar weinig reacties op gehad...
ik vind die tanden nog vager om uit elkaar te houden dan de benedeni....
nu is de benedeni nog een zorgenkindje begrijp ik omdat daar nog te weinig van bekend is
heb noooiitt een complete kaak of dan maar iets van een reconstructie mogen zien
iemand daar duidelijkheid over en dus ook duidelijkheid over de soorten rijkdom van de verschillende kaakposities....
ik merk dat ik in antwerpen toch eens wat vaker de auto aan de kant moet zetten...
misschien dat andere foto\'s de mensen kunnen overtuigen ??? te veel verrolt kan ook juist het typische benedeni eraf halen...
groetjes
gij die de troffel gebruikt zal niet met lege zakken naar huis gaan.