Bot
-
Bot

Dit bot is gevonden bij de bouw van een ondergrondse garage. Het is ongeveer 38cm lang. Zou er iets van te zeggen zijn van wie het is geweest? En welk onderdeel? (Ik heb het bot niet zelf in bezit btw)
Antw: Bot
Haha, Lidwientje, ben ik eindelijk zo ver dat ik weet hoe deze site werkt ben jij me voor! Nou ik neem het je niet kwalijk, sterker Dank je, nu nog kijken of ik de detail foto,s toe kan voegen, dat schijnt van belang te zijn. Sanne
-
Het bot is ondertussen door een conservator van een natuurhistorisch museum bestempeld als een deel van een mammoet-poot. Mee eens? Hanneke misschien ideeën?
Lijkt op een Humerus...
38 cm is voor een mammoet wat klein.
Meer duidelijke foto\'s zijn nodig.
38 cm is voor een mammoet wat klein.
Meer duidelijke foto\'s zijn nodig.
When you have eliminated the impossible, that which remains, however improbable, must be the truth.
Once you've got heat, you can do everything!
Once you've got heat, you can do everything!
Ik ben het met de Stone eens dat het te klein is voor een mammoet. De draaiing in het bot en de vlakke achterkant doet me denken aan de humerus van een neushoorn, maar daar vind ik hem vrij breed voor..... Heb je meer foto\'s?
\"I have called this principle, by which each slight variation, if useful, is preserved, by the term Natural Selection\" - Charles Darwin
-
Volgens de conservator van het Natuur historisch museum is het een fragment van een groot pijpbeen uit een van de poten van een wolharige mammoet. En is het minstens 15.000 jaar oud, maar ik hoor jullie meningen graag. De laatste foto is een foutje maar ik krijg hem niet meer weg.
Edit door Frederik: Ik krijg \'m wel weg. Graag gedaan!
[Bewerkt door Frederik op 26-09-2007 om 10:21 NL]
- Gerrit-Jan
- Contacteer:
Hoi Sanne,
spectaculaire vondst
Groet
Niets is leuker dan fossielen zoeken met vrienden :)
\'Een fragment van een pijpbeen\'?? Ja, zo lust ik er nog wel meer. Weet je nog wie je gesproken hebt?
Ik blijf erbij dat ik het te klein vindt voor een mammoet, eerder neushoorn.
Ik blijf erbij dat ik het te klein vindt voor een mammoet, eerder neushoorn.
\"I have called this principle, by which each slight variation, if useful, is preserved, by the term Natural Selection\" - Charles Darwin