Wie weet wat dit is
Wie weet wat dit is
Ik heb 2 weken geleden deze steen gevonden. Het is een beetje hartvormig. Er lopen barsten over de gehele steen. Het rode lijkt een soort korst (lijkt op donkerrode/bruine vuursteen). Betreft het hier een fossiel? Zo ja, wat is dit?
't geet zo als 't geet!
- digging for it
- Contacteer:
Antw: Wie weet wat dit is
hallo opal
Helaas moet ik zeggen dat de foto\'s erg onduidelijk zijn en dat het haast niet mogelijk is om te zeggen waar het om gaat. echter gezien jou informatie dat het hartvormig is zou het misschien een zeeegel kunnen zijn. Wat betere foto\'s en informatie over de vindplaats kunnen eventueel een beter antwoord opleveren.
groeten patrick
Helaas moet ik zeggen dat de foto\'s erg onduidelijk zijn en dat het haast niet mogelijk is om te zeggen waar het om gaat. echter gezien jou informatie dat het hartvormig is zou het misschien een zeeegel kunnen zijn. Wat betere foto\'s en informatie over de vindplaats kunnen eventueel een beter antwoord opleveren.
groeten patrick
- Carcharias
- Contacteer:
Ja, ik ben het met Patrick eens waarschijnlijk een zee-egel, maar waar heb je hem gevonden? welk tijdperk?
Gr. Robbin
[Bewerkt door Carcharias op 31-10-2007 om 18:41 NL]
Gr. Robbin
[Bewerkt door Carcharias op 31-10-2007 om 18:41 NL]
Luctor et Emergo
- Fossielenzoeker
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 1 time
- Contacteer:
Dag Opal
Door de geschiedenis van de streek worden er in de omgeving van Markelo en met name ook de Herikerberg veel fossielen gevonden.
Het is nog steeds mogelijk deze hier aan te treffen.
Dit wil niet zeggen dat jou steen een fossiel is. De foto\'s zijn erg onduidelijk en van de tekening/lijnjes/barstjes op de steen maak ik ook geen zeeegel zoals hiervoor gesuggereerd.
Ik ben benieuwd naar nieuwere foto\'s. Probeer eens kenmerken van een zeeegel te ondekken en vast te leggen op foto.
Succes.
Door de geschiedenis van de streek worden er in de omgeving van Markelo en met name ook de Herikerberg veel fossielen gevonden.
Het is nog steeds mogelijk deze hier aan te treffen.
Dit wil niet zeggen dat jou steen een fossiel is. De foto\'s zijn erg onduidelijk en van de tekening/lijnjes/barstjes op de steen maak ik ook geen zeeegel zoals hiervoor gesuggereerd.
Ik ben benieuwd naar nieuwere foto\'s. Probeer eens kenmerken van een zeeegel te ondekken en vast te leggen op foto.
Succes.
Robert Mensink
Hallo fossielenzoeker,
Ik zal aankomend weekend een paar nieuwe foto\'s maken (bij daglicht).
Ik weet zelf ook niet of het een fossiel is. Er valt geen structuur te ontdekken (zoals bijvoorbeeld de lijnen die je ziet bij een zeeegel). Ik woon zelf in Markelo en heb hier diverse fossielen gevonden. Er zijn ook diverse conglomeraten te vinden, maar niets zoals deze. Het witte lijkt gebarsten gips het is alleen veel zwaarder.
Over het tijdperk kan ik niets zeggen. Ik heb deze tijdens een wandeling gevonden.
Ik zal aankomend weekend een paar nieuwe foto\'s maken (bij daglicht).
Ik weet zelf ook niet of het een fossiel is. Er valt geen structuur te ontdekken (zoals bijvoorbeeld de lijnen die je ziet bij een zeeegel). Ik woon zelf in Markelo en heb hier diverse fossielen gevonden. Er zijn ook diverse conglomeraten te vinden, maar niets zoals deze. Het witte lijkt gebarsten gips het is alleen veel zwaarder.
Over het tijdperk kan ik niets zeggen. Ik heb deze tijdens een wandeling gevonden.
't geet zo als 't geet!
- Fossielenzoeker
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 1 time
- Contacteer:
Voor de gemeentelijke herindeling stond er in de hal van julie \'gemeentehuis\' in Markelo een zeer leuke vitrinekast met plaatselijke vondsten van fossielen. Wellicht staat die er nog.
Robert Mensink