Vondsten CBN

Alle algemene onderwerpen over fossielen die niet in de andere onderdelen thuishoren.
Gesloten
Carcharias
Contacteer:
Vondsten CBN

Bericht door Carcharias » 01 nov 2007, 19:05

Ik ga wel eens in CBN zoeken. Vaak vind ik dan wel eens Ammonieten en zeesponzen, maar waar vind ik nou de Zee-egels en Belemnieten? Zoek ik dan op de verkeerde plek ? Of zijn ze gewoon zo moeilijk te vinden?

Gr. Robbin

[Bewerkt door Carcharias op 01-11-2007 om 19:06 NL]

[Bewerkt door Carcharias op 01-11-2007 om 19:06 NL]

Luctor et Emergo

Gerrit-Jan
Contacteer:
Antw: Vondsten CBN

Bericht door Gerrit-Jan » 01 nov 2007, 21:04

Hoi Robbin,

de belemnieten vind je hoofdzakelijk uitgespoeld in de kleibanken. De haaientanden idemdito. Allebei vrij kleine exemplaren, dus goed zoeken en uitspoelen. Zee-egels vind je een honderd meter voorbij de bunker die in de wand hangt. Daar is een laag/zone die bestaat uit vrij lichte (qua kleur en gewicht) krijt, waarschijnlijk ook een jongere krijtlaag waarin je veel schelpen en zee-egels kunt vinden. De plaats heet petit blanc nez. Een kilometer vanuit de bunker bij de trap richting Wissant, ongeveer in de bocht (halverwege Wissant).

Groet

Niets is leuker dan fossielen zoeken met vrienden :)

Carcharias
Contacteer:
Antw: Vondsten CBN

Bericht door Carcharias » 02 nov 2007, 17:36

Hoi Gerrit-jan,

Heel erg bedankt voor je berichtje. Ik ging wel eens zoeken samen met mijn vader, maar kon die vondsten nooit vinden. Dus ik hoop dat ik in het vervolg deze vondsten wel kan vinden.

Gr. Robbin

Luctor et Emergo

Gesloten