mill schildpad?
mill schildpad?
weet iemnad of dit schildpad kan zijn
ik heb deze week al verschillende stukken gezien die door anderen als schildpad aangeduid worden ,maar dit ziet er toch weer anders uit.. dus ik heb geen idee
het schattige nijntje vind de mooiste
schatten
schatten
- Supergraver
- troffelmaniak
Antw: mill schildpad?
he marleen,
ook zo\'n stukje wat ik al meerdere malen heb meegezeuld maar waar niemand iets mee kan. Ik heb het klaas en dick en ken en meerdere mensen al laten zien op de determinatiedag......geen antwoord.
ik zie peter zeer snel en die heeft het een beetje op een rijtje wat schildpad betreft dus wie weet kan hij het bevesetigen !!
ze liggen bij mij nu ook als ??? op de schap.
het lijkt wel pufsteen of puimsteen...zo ligt is het !! klopt he ??
ook zo\'n stukje wat ik al meerdere malen heb meegezeuld maar waar niemand iets mee kan. Ik heb het klaas en dick en ken en meerdere mensen al laten zien op de determinatiedag......geen antwoord.
ik zie peter zeer snel en die heeft het een beetje op een rijtje wat schildpad betreft dus wie weet kan hij het bevesetigen !!
ze liggen bij mij nu ook als ??? op de schap.
het lijkt wel pufsteen of puimsteen...zo ligt is het !! klopt he ??
gij die de troffel gebruikt zal niet met lege zakken naar huis gaan.
hoi
ja het is ontzettend licht voor zo\'n stuk bot en het lijkt heel poreus ...
andere stukken schildpad ...die ik vergeleken heb met foto\'s zijn veel platter en wel gewoon zwaar dus misschien is dit iets van de middenkam ofzo ?????
ja het is ontzettend licht voor zo\'n stuk bot en het lijkt heel poreus ...
andere stukken schildpad ...die ik vergeleken heb met foto\'s zijn veel platter en wel gewoon zwaar dus misschien is dit iets van de middenkam ofzo ?????
het schattige nijntje vind de mooiste
schatten
schatten
- Supergraver
Dikte zegt eigenlijk vrij weinig. Ik heb een aardige berg schildpadmateriaal uit Florida, met 5 of 6 verschillende soorten en allemaal verschil in dikte. Gewicht zeft ook niet erg veel, kijk maar naar wervels van dolfijnen, sommigen zijn heel zwaar sommigen weer veel lichter.
Na de eerste 2 foto\'s dacht ik dat het hier wel eens om een zogn \'spur\' kon gaan, dat is een nagel van de schildpad aan (ik meen) zijn achterpoten. De derde foto laat een holle kant zien en dat is niet het geval bij deze \'spurs\'. Ik denk dat dit wel eens een deel van het buikschild zou kunnen zijn.
Nogmaals, zou je een close-up kunnen maken van de breukvlakken?
Gr
Martijn
[Bewerkt door Supergraver op 05-11-2007 om 09:20 NL]
Na de eerste 2 foto\'s dacht ik dat het hier wel eens om een zogn \'spur\' kon gaan, dat is een nagel van de schildpad aan (ik meen) zijn achterpoten. De derde foto laat een holle kant zien en dat is niet het geval bij deze \'spurs\'. Ik denk dat dit wel eens een deel van het buikschild zou kunnen zijn.
Nogmaals, zou je een close-up kunnen maken van de breukvlakken?
Gr
Martijn
[Bewerkt door Supergraver op 05-11-2007 om 09:20 NL]
- sharkteethrene
Ha Martijn,
Een leg spur is het in geen geval.
Ik heb er ook enkele,en het gaat hier over iets anders.
Buikschild? iedere millganger heeft wel enkele van deze stukken liggen.
Ik heb ze al gezien van 6 cm in hoogte.
Het zal nog wel even een vraagstuk blijven.
Op de determinatie dag wist ook geen van de toen aanwezige deskundige hier een uitsluitsel over te geven.
Groetjes,
Rene.
Een leg spur is het in geen geval.
Ik heb er ook enkele,en het gaat hier over iets anders.
Buikschild? iedere millganger heeft wel enkele van deze stukken liggen.
Ik heb ze al gezien van 6 cm in hoogte.
Het zal nog wel even een vraagstuk blijven.
Op de determinatie dag wist ook geen van de toen aanwezige deskundige hier een uitsluitsel over te geven.
Groetjes,
Rene.
Kennis is relatief, we maken gebruik van wat we heden (denken te) weten.
Morgen is er weer een nieuwe dag,dit met nieuwe vondsten en wellicht andere inzichten!
Morgen is er weer een nieuwe dag,dit met nieuwe vondsten en wellicht andere inzichten!
- Supergraver
Hee Rene,
Als je mijn verhaal goed leest:
\'De derde foto laat een holle kant zien en dat is niet het geval bij deze \'spurs\'.\'
zeg ik dus ook dat het hier niet om een \'spur\' gaat. Ik geef alleen aan dat foto 1 en 2 er enigzins op lijken. Ook ik heb meerdere van deze \'spurs\' en baseer dat dus niet op lucht.
Idd kunnen deze stukken \'schild\' vrij groot zijn, zoals ik zei heb ik talloze stukken uit Florida, groot, klein, dik, dun, met relief, zonder relief, etc, etc.
Het feit dat de toen aanwezige deskundigen er geen uitsluitsel over konden geven, is voor mij geen reden om het onderzoek te staken, of wel?
Misschien dat er nog close-ups komen, anders veel succes ermee.
Gr
Martijn
Als je mijn verhaal goed leest:
\'De derde foto laat een holle kant zien en dat is niet het geval bij deze \'spurs\'.\'
zeg ik dus ook dat het hier niet om een \'spur\' gaat. Ik geef alleen aan dat foto 1 en 2 er enigzins op lijken. Ook ik heb meerdere van deze \'spurs\' en baseer dat dus niet op lucht.
Idd kunnen deze stukken \'schild\' vrij groot zijn, zoals ik zei heb ik talloze stukken uit Florida, groot, klein, dik, dun, met relief, zonder relief, etc, etc.
Het feit dat de toen aanwezige deskundigen er geen uitsluitsel over konden geven, is voor mij geen reden om het onderzoek te staken, of wel?
Misschien dat er nog close-ups komen, anders veel succes ermee.
Gr
Martijn
- troffelmaniak
aloooooo....
ik ga even hard op denken dus DON\'T kill the amateur...
het spul is naar mijn ide te zacht om uitwendig te hebben gezeten en dus te hebben kunnen functioneren als verdediging...
ik denk niet dat iedere millganger dit heeft want het zijn toch best specifieke stukjes die je niet zomaar opraapt
heeft iemand plaatjes van een uitgeklede schildpad ?? dan kunnen we eens kijken net zoals bij de haai.....die hebben we uiteindelijk ook bij de NEUS genomen !!
ik ga dus voor iets inwendigs en iets van een grote vis ofzo...
inderdaad....laat iedereen heerlijk alle opties blijven noemen en mogen het uiteindelijke goede antwoord opstaan.
groetjes
ik ga even hard op denken dus DON\'T kill the amateur...
het spul is naar mijn ide te zacht om uitwendig te hebben gezeten en dus te hebben kunnen functioneren als verdediging...
ik denk niet dat iedere millganger dit heeft want het zijn toch best specifieke stukjes die je niet zomaar opraapt
heeft iemand plaatjes van een uitgeklede schildpad ?? dan kunnen we eens kijken net zoals bij de haai.....die hebben we uiteindelijk ook bij de NEUS genomen !!
ik ga dus voor iets inwendigs en iets van een grote vis ofzo...
inderdaad....laat iedereen heerlijk alle opties blijven noemen en mogen het uiteindelijke goede antwoord opstaan.
groetjes
gij die de troffel gebruikt zal niet met lege zakken naar huis gaan.
Hallo Martijn,
Bedoel je met het inzoomen van de breukvlakken dat je aan de struktuur van het bot kan zien of het om (zee)zoogdieren of reptielen (schildpad) gaat?
Op dezelfde dag toen Marleen er was heb ik \'n komplete reptielen (schildpad) wervel gevonden.
Ik zelf zie moeilijk struktuur verschillen in de botten van bijde diregroepen.
Groeten Hans.
Bedoel je met het inzoomen van de breukvlakken dat je aan de struktuur van het bot kan zien of het om (zee)zoogdieren of reptielen (schildpad) gaat?
Op dezelfde dag toen Marleen er was heb ik \'n komplete reptielen (schildpad) wervel gevonden.
Ik zelf zie moeilijk struktuur verschillen in de botten van bijde diregroepen.
Groeten Hans.
Hans
- Supergraver