Carchar........
Carchar........
wie kan mij hier bij helpen? ik kom niet verder dan de eerste 7 letters, carchar....
is dit een Carcharocles auriculatus, C. angustidens of C. Megalodon? het tandje is 1.7 centimeter lang.
Groeten, Casper

[Bewerkt door Casper op 12-03-2005 om 16:30 NL]
is dit een Carcharocles auriculatus, C. angustidens of C. Megalodon? het tandje is 1.7 centimeter lang.
Groeten, Casper

[Bewerkt door Casper op 12-03-2005 om 16:30 NL]
Post mortem we sort 'em!
- Supergraver
Antw: Carchar........
ZP, Zwarte polder.
ik ben er dolgelukkig mee, ook al is hij maar klein
Groeten, Casper
ik ben er dolgelukkig mee, ook al is hij maar klein

Groeten, Casper
Post mortem we sort 'em!
- Supergraver
Misschien wel leuk om effe naar www.elasmo.com te gaan op het net. Daar staat een hele boel info over de verschillen. Ik zelf denk dat het aan de dikte van de kroon en ook aan de karteling zowieso een Carcharocles is, en dan waarschijnlijk een megalodon. Ik heb er ongeveer net zo een (1,5cm bij 2,3 cm) gevonden in Doel (Bel).
Mooie vondst, kan je zeker trots op zijn!
[Bewerkt door Supergraver op 12-03-2005 om 17:22 NL]
[Bewerkt door Supergraver op 12-03-2005 om 17:25 NL]
Mooie vondst, kan je zeker trots op zijn!
[Bewerkt door Supergraver op 12-03-2005 om 17:22 NL]
[Bewerkt door Supergraver op 12-03-2005 om 17:25 NL]
hmmm wat een doolhof is elasmo.com zeg. ik heb er geen info kunnen vinden over de verschillen.
Groeten, Casper
Groeten, Casper
Post mortem we sort 'em!
- Supergraver
ik denk dat we vanwege de karteling, die redelijk grof is, C. megalodon wel uit kunnen sluiten of niet?
Groeten, Casper
Groeten, Casper
Post mortem we sort 'em!
- Supergraver
Antw: Antw: Carchar........
Nee, dat denk ik niet. Alle Carcharocles soorten hebben vergeleken bij de Carcharodon carcharias (witte/mensen haai)een zeer fijne karteling. Omdat het bij het tandje van jou waarschijnlijk gaat om een tand met een positie van ver achterin de kaak. Deze tanden zijn vaak wat grover gekarteld en van deze tanden kun je vaak niet met zekerheid zeggen om welke soort Carcharocles het gaat. Ik meen dat er bij de zwarte polder voornamelijk mioceen materiaal aanspoeld in vergelijking tot het Zwin waar vrij veel Eoceen materiaal aanspoeld. Mede hierom denk ik dat het hier om een C. megalodon gaat.Casper schreef:
ik denk dat we vanwege de karteling, die redelijk grof is, C. megalodon wel uit kunnen sluiten of niet?
Groeten, Casper
[Bewerkt door Supergraver op 12-03-2005 om 18:15 NL]
Allicht Carcharocles megalodon, hoewel je dat niet met zekerheid kunt stellen. Voor een Eocene C. auriculatus is de karteling te goed bewaard. C. angustidens ... maybe... megalodon ... maybe. Het is en blijft uiteindelijk dezelfde familie. Je hoeft niet altijd overal een naam te willen opkleven, soms is het beter dat niet te doen.