Nautilus ? uit het Krijt
- De DinoDolsjes
- Been thanked: 2 times
Nautilus ? uit het Krijt
Dit specimen heb ik al een tijdje apart liggen. Hij/zij komt uit het boven-Krijt, boven-Maastrichtiaan.
Toen ik hem opraapte was mijn eerste reactie: één of andere slak, maar daarna volgde al snel de gedachte aan een Nautilus en tot slot dacht ik \"Maar die zijn toch zeldzaam?\"
Zijn er experts op het gebied van Ammos/Nautilussen die mijn idee kunnen bevestigen dan weerleggen?
Cheers,
Paul
If it doesn't kill you, it makes you
stronger.........and wiser
Antw: Nautilus ? uit het Krijt
hallo paul,
een zeer duidelijke nautilus uit de Fm van Maastricht, van het geslacht Eutrephoceras sp.
klein maar mooi specimen,
de soort zou toewijsbaar moeten zijn,
je ziet mooi de aflijning van de septa
je vind ze wel af en toe hoor, vaak fragmentarisch
niet weggooien, tenzij in mijn richting
mvg stijn
een zeer duidelijke nautilus uit de Fm van Maastricht, van het geslacht Eutrephoceras sp.
klein maar mooi specimen,
de soort zou toewijsbaar moeten zijn,
je ziet mooi de aflijning van de septa
je vind ze wel af en toe hoor, vaak fragmentarisch
niet weggooien, tenzij in mijn richting

mvg stijn
"Ammonites are the quintessential
fossils, seemingly covering all the
major themes of paleontology"
Eldredge 1996
fossils, seemingly covering all the
major themes of paleontology"
Eldredge 1996
@Paul,
Ze zijn niet echt zeldzaam maar komen nogal geconcentreerd in een bepaalde laag voor. Je hebt het geluk dat hij/zij nog klein is en daardoor gaaf.
Veel geluk ermee.
Ze zijn niet echt zeldzaam maar komen nogal geconcentreerd in een bepaalde laag voor. Je hebt het geluk dat hij/zij nog klein is en daardoor gaaf.
Veel geluk ermee.
- De DinoDolsjes
Bedankt voor de info, heren.
@ Plikona: dat van die bepaalde laag kan ik beamen, deze was ca 20 cm hoog en nogal (grof)korrelig van structuur en bestond vnl. uit afgietsels van diverse organismen. Zag erin ook sporen van Neithea regularis.
Moet deze laag dan toch eens verder uitpluizen. Is eens wat anders dan Hemipneustessen en Catopygussen.
@ Ammun rah: mocht ik er een keertje op uitgekeken raken, dan zal ik aan je denken.
Cheers,
Paul
@ Plikona: dat van die bepaalde laag kan ik beamen, deze was ca 20 cm hoog en nogal (grof)korrelig van structuur en bestond vnl. uit afgietsels van diverse organismen. Zag erin ook sporen van Neithea regularis.
Moet deze laag dan toch eens verder uitpluizen. Is eens wat anders dan Hemipneustessen en Catopygussen.

@ Ammun rah: mocht ik er een keertje op uitgekeken raken, dan zal ik aan je denken.
Cheers,
Paul
- Supergraver
Hoi Paul,
Ik heb een paar mooie nautulussen (?) van onze gezamelijke vriend uit NC gekregen. Wellicht kan hij er ook wel een (of meerdere) met jouw ruilen.
Mocht er nog iemand zijn die een complete te ruil heeft uit Ned/Bel (Krijt), dan houd ik me graag aanbevolen.
Gr
Martijn
Ik heb een paar mooie nautulussen (?) van onze gezamelijke vriend uit NC gekregen. Wellicht kan hij er ook wel een (of meerdere) met jouw ruilen.
Mocht er nog iemand zijn die een complete te ruil heeft uit Ned/Bel (Krijt), dan houd ik me graag aanbevolen.
Gr
Martijn
- Supergraver
Paul, hier zijn nog even de foto\'s van die twee. Beide uit de Peedee formatie (krijt).
Gr
Martijn
- De DinoDolsjes
Die 2 zien er ook wel heel aardig uit.
Onze gezamenlijke vriend in NC heeft het wel erg druk volgens mij. Mijn mailtjes aan hem stapelen zich op....
Zal hem eens een apetizer-foto sturen.
Cheers,
Paul
Onze gezamenlijke vriend in NC heeft het wel erg druk volgens mij. Mijn mailtjes aan hem stapelen zich op....

Zal hem eens een apetizer-foto sturen.
Cheers,
Paul