Zwarte polder onbekende fossielen
-
Zwarte polder onbekende fossielen
Hoi luitjes\',
Weet iemand wat deze stukjes fossiel kunnen zijn??, per stuk zijn ze ongeveer 2 vierkante CM groot.
Ik heb ze jaren terug op het strand van de zwarte polder gevonden.
Frans.
Frans
- Carcharias
- Contacteer:
Antw: Zwarte polder onbekende fossielen
Hoi Frans,
Dat zijn tandplaatjes. Waarschijnlijk van een Beenvis of Draakvis. Ik heb er ook 2 gevonden in de ZWP. leuke vondsten
Gr. Robbin
Dat zijn tandplaatjes. Waarschijnlijk van een Beenvis of Draakvis. Ik heb er ook 2 gevonden in de ZWP. leuke vondsten

Gr. Robbin
Luctor et Emergo
-
Antw: Antw: Zwarte polder onbekende fossielen
Carcharias schreef:
Hoi Frans,
Gr. Robbin
Hoi Robbin,
Bedankt voor je berichtje, is er ook een wetenschappelijke naam voor draakvis latijnse (naam - afbeelding) voor de soort of zoiets?
Frans
Hallo Frans,
De wetenschappelijke naam is Chimaerei,je moet maar eens kijken bij de afbeeldingen vindplaats Cadzand.
Groeten Gigi
De wetenschappelijke naam is Chimaerei,je moet maar eens kijken bij de afbeeldingen vindplaats Cadzand.
Groeten Gigi
Minilodon
- sharkteethrene

Hallo Frans,
Inderdaad stukjes ervan.
Hier enkele foto\'s van een recente,zoals je ziet is het stukje van de eerste foto\'s rechts duidelijk te plaatsen in de onderkaak.
Groetjes,
Rene.
Kennis is relatief, we maken gebruik van wat we heden (denken te) weten.
Morgen is er weer een nieuwe dag,dit met nieuwe vondsten en wellicht andere inzichten!
Morgen is er weer een nieuwe dag,dit met nieuwe vondsten en wellicht andere inzichten!
-
Bedankt voor julie reacties mensen,nu kan ik ze in de vitrine plaatsen met naam.
Frans
Frans
Frans