Resultaat prepareren ammoniet CBN

Laat hier je fossielen determineren. Voorzie duidelijke foto's en vermeld zo mogelijk de grootte, de vindplaats en de ouderdom.
Gesloten
Everhardus
Resultaat prepareren ammoniet CBN

Bericht door Everhardus » 18 nov 2007, 00:42

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hallo,
Bij deze een paar foto\'s (1x voor en diverse na prepareren)van de door mijn dochter (moet ik er eerlijkheidshalve aan toevoegen) gevonden ammoniet in CBN. Ik heb me redelijk gehouden aan de tips die ik kreeg op het forum onlangs.
Ik heb \'m uit de hand uitgebeiteld met een steenhouwers beiteltje van 4 mm (m\'n eerder aan geschafte kleinste beitel bij een winkel in het oosten des lands, u welbekend (!) was me veel te grof.......), vlakbij het fossiel overgegaan op een klein schroevendraaierdje.
M\'n handen jeuken om er nog verder mee aan de slag te gaan maar ik weet bijna zeker dat dit geen happy end gaat worden omdat er helaas een heel vervelende breuklijn loopt van linksachter tot door een van de onderste windingen, het is feitelijk het blok steen dat het gevak bij elkaar houdt. Het was wel een bult werk, maar niet gek voor de eerste keer lijkt me, ben er zeer happy mee !
Wat kost een complete set luchtdruk-beitel met compressor (hoeft niet fluister-stil te zijn, de ammo\'s liggen nou niet bepaald voor het oprapen hier in Nederland.....) zo ongeveer ?? Zou leuk zijn de volgende keer sneller te kunnen werken en wellicht een wat meer gedetailleerd resultaat te kunnen behalen.
Zo en nu maar weer haaientanden vinden in Mill, daar hoef je tenminste niks meer aan te doen naderhand.
Gr,marcel

binbinneke
Contacteer:
Antw: Resultaat prepareren ammoniet CBN

Bericht door binbinneke » 18 nov 2007, 07:45

Mooi gedaan!
En het is \'n leuk gevoel hè, elke keer dat er zo\'n klein stukje steen wegspringt en er weer \'n ongezien stukje ammo bloot komt te liggen :D
gr. robin

'Search' your way into life.
http://www.sharksandfossils.page.tl/

nestor

Bericht door nestor » 18 nov 2007, 09:20

Knap gedaan. Ik zou niet verder gaan. Het is toch een mooi stuk zo? (Maar even in de jeukende handen krabben).
vr.groet Jan

De senioribus nil nisi bene

fossielenjagers
Contacteer:

Bericht door fossielenjagers » 18 nov 2007, 12:42

Hey Marcel!
Ziet er strak uit! Ik zou er voorlopig ff van afblijven, voor het zelfde geld is je volgende tik een fatale. Stop je energie nu maar weer in je Mill-zeven! :P
Tot Mill,
Groeten, Bram.

Bram
Team Fossielenjagers

Everhardus

Bericht door Everhardus » 18 nov 2007, 18:15

Ja, ik ben er ook wel trots op en laat \'m zoals ie is, steen is erg eigenwijs en hoe voorzichtig je het ook doet ieder tikje kan inderdaad de boel verprutsen.
Maar wel leerzaam, heb wel wat ideetjes over hoe ik het de volgende keer moet aanpakken (er ligt er nog een uit Zuid-Frankrijk op me te wachten)
Vandaag , by the way nog effe in Mill geweest. In het nieuwe depot werd niet veel gevonden en dus even in het oude depot wezen zoeken omdat ik daar afgelopen woensdag nog wel wat vond maar daar lijkt het nu toch ook wel grondig doorgespit ! Kortom maar met een paar tandjes weer huiswaards gegaan........
gr,Marcel

Hammerhead

Bericht door Hammerhead » 19 nov 2007, 09:07

Hoi Marcel,

mooi uitgeprepareerd die ammoniet!
Zo is het een mooi showstuk dat mooi rechtop blijft staan.
Leuk je gisteren weer ontmoet te hebben.

Groeten,

Jan

de Brabantse bende afdeling Flevoland

Everhardus
Antw: Antw: Resultaat prepareren ammoniet CBN

Bericht door Everhardus » 20 nov 2007, 23:59

hammerhead schreef:
Hoi Marcel,

mooi uitgeprepareerd die ammoniet!
Zo is het een mooi showstuk dat mooi rechtop blijft staan.
Leuk je gisteren weer ontmoet te hebben.

Groeten,

Jan
Ha Jan,
Eensgelijks, tot Mill !! gr,Marcel

Gerrit-Jan
Contacteer:

Bericht door Gerrit-Jan » 21 nov 2007, 15:46

Mooi werk Everhardus. Niets meer aan doen!

Groetjes

Niets is leuker dan fossielen zoeken met vrienden :)

Gesloten