strandvondsten

Laat hier je fossielen determineren. Voorzie duidelijke foto's en vermeld zo mogelijk de grootte, de vindplaats en de ouderdom.
Gesloten
gaditano
strandvondsten

Bericht door gaditano » 26 nov 2007, 20:57

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

had vorige week een onderkaak geplaats dat bleek van een roofdier te zijn nog heel erg bedankt voor de determinatie! ik gaat zeker nog een keer bij naturalis langs. van de week ook nog aardig wat gevonden een hoop wervelfragmenten en andere botfragmenten maar deze zijn volgens mij wel te determineren.

het 1e bot denk ik aan een gewij er zitten ook vreemde ribbels aan een kant die erop horen ook vind ik de structuur aan de binnenkant nogal vreemd en is erg zwart

het tweede bot is volgens mij een wervel maar van welk dier?

is de derde een runderkies?? heb hem zelf geprobeerd te determineren op die determinatiesite voor tanden maar kwam er niet echt uit hij lijkt veel te breed en kort voor een rund vond het wel appart dat de wortels nog gewoon helemaal heel zijn.

alvast bedankt
gr johnny

DNAtim
Contacteer:
Antw: strandvondsten

Bericht door DNAtim » 27 nov 2007, 00:06

1e geen idee
2e enkelbot paard (tarsaal)
3e runderkies (eventueel hert)

[Bewerkt door DNAtim op 27-11-2007 om 00:08 NL]

Tim

Hanneke
Contacteer:

Bericht door Hanneke » 27 nov 2007, 07:50

Pfoeii, die eerste is lastig. Ik denk in ieder geval geen gewei, daar is hij m.i. te plat voor. Als er een breukvlak met dwarsdoorsnede is, kun je daar dan een foto van maken? Zo kunnen we zien wat er binnenin zit.

\"I have called this principle, by which each slight variation, if useful, is preserved, by the term Natural Selection\" - Charles Darwin

The Stone
Contacteer:

Bericht door The Stone » 27 nov 2007, 21:08

Denk hetzelfde als DNATim
Alleen de 3e is zeker een runderkies.

When you have eliminated the impossible, that which remains, however improbable, must be the truth.

Once you've got heat, you can do everything!

Gesloten