Vireux Allerlei
- Smaug
- Community Manager
- Has thanked: 225 times
- Been thanked: 109 times
Vireux Allerlei
Diverse fossielen uit mijn Vireux collectie.
1. Acrospirifer arduenensis ?
2. Schizophoria striatula ?
3. ?
4. ?
5. Schizophoria striatula
6. Zaphrentis (phrygia?)
7. Zaphrentis (phrygia?)
8. Bryzoa
9. Trilobiet. Soort?
10. Trilobiet. Soort?
11. Trilobiet. Soort?
My armour is like tenfold shields, my teeth are
swords, my claws spears, the shock of my tail
is a thunderbolt, my wings a hurricane, and my
breath death!
breath death!
Antw: Vireux Allerlei
Trilobieten uit Vireux betreffen meestal Geesops sparsinodosus gallicus, beschreven door Struve in 1982; jouw exemplaren lijken daar ook allemaal tot te kunnen worden gerekend met uitzondering van de exemplaren met de stekels aan het pygidium en vrije wangen. Er is nauwelijks op wetenschappelijk niveau geschreven over de trilobietenfauna van deze vindplaats. Veel amateurwerken nemen namen als Asteropyge punctata, Cornuproetus cornutus, Proetus laevigatus en Phacops (latifrons, imitator, potieri) over, maar deze zijn allemaal onjuist. Verwarring ontstond vooral door het feit dat de leeftijd gedurende lange tijd ter discussie heeft gestaan en doordat de trilobieten vrijwel uitsluitend ernstig vervormde interne afdrukken betreffen.
Ik ben in samenwerking met musea in Nederland en België aan een revisie van deze fauna aan het werken. Helaas duurt zoiets enkele jaren voordat het uiteindelijk gepubliceerd is...
Ik ben in samenwerking met musea in Nederland en België aan een revisie van deze fauna aan het werken. Helaas duurt zoiets enkele jaren voordat het uiteindelijk gepubliceerd is...
- Smaug
- Community Manager
- Has thanked: 225 times
- Been thanked: 109 times
Ik had al gehoopt op een reactie van jou radiaspis. Ik stond al op het punt je te mailen, dus dat hoeft ook niet meer 
Ik vond je lezing op de NGV trilobietendag geweldig en ik wacht met smart op eventuele publicaties.

Ik vond je lezing op de NGV trilobietendag geweldig en ik wacht met smart op eventuele publicaties.
My armour is like tenfold shields, my teeth are
breath death!
breath death!
Antw: Antw: Vireux Allerlei
Niet echt mijn interesse, maar succes ermee! Zal zeker interessant zijn. Ik ken van die beesten niets af. Ik heb wel wat belgische trilobieten (althans staartstukken). We hebben het daar vroeger per e-mail al eens over gehad, over dat bosweggetje in Nîsmes...radiaspis schreef:Ik ben in samenwerking met musea in Nederland en België aan een revisie van deze fauna aan het werken. Helaas duurt zoiets enkele jaren voordat het uiteindelijk gepubliceerd is...
Ik ben blij dat de lezing bevallen is!
Wat betreft de Nederlandse hobbybladen: in Grondboor & Hamer verschijnt binnenkort nog een artikeltje, ditmaal over zwerfsteentrilobieten uit Limburg.

- Frederik
- Administrator
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 47 times
- Contacteer:
Vireux ligt in Frankrijk, nabij Givet, aan de grens met de Belgische provincie Namen.
Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)
something (TH Huxley)