Arno\'s en Sean\'s 2007 TOPVONDST!!!
- Fossiel hunter sean
- Contacteer:
Arno\'s en Sean\'s 2007 TOPVONDST!!!
hallo forumleden!
dit is de topvondst van Arno en mij!
nadat ik mijn werveltje had gevonden(de onderste) had ik al in de gaten dat dit wel eens iets bijzonders zou kunnen zijn, de week erna vond Arno precies dezelfde, alleen wat groter! ze zijn rond de 1 cm.
ik ben er natuurlijk meteen mee naar het NHM in Maastricht gegaan, daar hebben profesionele paleontologen hem bekeken( oa Erik Mulder,Anne Schulp,John Jagt)
op het 1e gezicht bleek het om juvenile mosasauriers te gaan, maar na verder onderzoek bleken het toch wervels uit de hals van een baby Allopleuron hoffmanni(reuzen schildpad)
dit is natuurlijk een speciale vondst en nog nooit eerder aangetroffen in het nl/be krijt, daarom hebben Arno en ik besloten het af te staan aan het Museum in Maastricht voor nader onderzoek. daar zal het komend jaar in de expo te bezichtigen zijn!!
Wij wensen jullie een fijn 2008 toe!
Arno & Sean
[Bewerkt door Fossiel hunter sean op 19-12-2007 om 08:31 NL]
dit is de topvondst van Arno en mij!
nadat ik mijn werveltje had gevonden(de onderste) had ik al in de gaten dat dit wel eens iets bijzonders zou kunnen zijn, de week erna vond Arno precies dezelfde, alleen wat groter! ze zijn rond de 1 cm.
ik ben er natuurlijk meteen mee naar het NHM in Maastricht gegaan, daar hebben profesionele paleontologen hem bekeken( oa Erik Mulder,Anne Schulp,John Jagt)
op het 1e gezicht bleek het om juvenile mosasauriers te gaan, maar na verder onderzoek bleken het toch wervels uit de hals van een baby Allopleuron hoffmanni(reuzen schildpad)
dit is natuurlijk een speciale vondst en nog nooit eerder aangetroffen in het nl/be krijt, daarom hebben Arno en ik besloten het af te staan aan het Museum in Maastricht voor nader onderzoek. daar zal het komend jaar in de expo te bezichtigen zijn!!
Wij wensen jullie een fijn 2008 toe!
Arno & Sean
[Bewerkt door Fossiel hunter sean op 19-12-2007 om 08:31 NL]
Antw: Arno\'s en Sean\'s 2007 TOPVONDST!!!
Je kan met recht spreken over een topvondst. Gezien jullie vele samenwerken is het des te leuker dat jullie deze topvondst delen. Helemaal okay om deze vondst te delen met anderen door hem af te staan aan \'t museum. Gefeliciteerd allebei en tot ziens.
Grrr Edo
PS Ook jullie natuurlijk een goed nieuwjaar gewenst.
Grrr Edo
PS Ook jullie natuurlijk een goed nieuwjaar gewenst.
mij zijn niet van de bange, mij zijn alleen van de voorzichtige.
Klukkluk
Klukkluk
- fossielenjagers
- Contacteer:
Proficiat met deze topvondst en jullie nobele daad!
Bram
Team Fossielenjagers
Team Fossielenjagers
- agaathunter
Woooow en nog eens woooow!
Proficiat!!!
Groetjes: Ed
Proficiat!!!
Groetjes: Ed
geduld is een goede zaak
een dikke proficiat arno en sean!
jim
jim
Wie niet zoekt, wie ni vindt!!!
- Caveman
- Has thanked: 268 times
- Been thanked: 308 times
- Contacteer:
Schitterende vondst mannen, proficiat en de enige plaats waar zoiets thuis hoort is het nhmm, zodat eenieder het kan bestuderen / bekijken!
gr Mart
gr Mart
To share or not to share, that's the question!
Heren proficiat!!
zulke geste brengen AMATEURS en profs dichter bij elkaar,en beseffen ze(we)dat we elkaar nodig hebben.Je hebt nu eenmaal veldwerkers nodig,en dat gaat best met wederzijds vertrouwen en respect.
zulke geste brengen AMATEURS en profs dichter bij elkaar,en beseffen ze(we)dat we elkaar nodig hebben.Je hebt nu eenmaal veldwerkers nodig,en dat gaat best met wederzijds vertrouwen en respect.
Theo
Van harte gefeliciteerd met deze prachtige vondsten!
Wij proberen ook altijd uit te dragen via deze site dat het erg belangrijk is om potentieel belangrijke vondsten te melden. Erg goed dat jullie zo\'n goed voorbeeld geven!!!
Wij proberen ook altijd uit te dragen via deze site dat het erg belangrijk is om potentieel belangrijke vondsten te melden. Erg goed dat jullie zo\'n goed voorbeeld geven!!!
Kennis telt!
Webmaster www . fossiel . net
Webmaster www . fossiel . net
Super Arno en Sean,
door weer en wind, jullie vele zoekuren worden op juiste wijze beloont, gefeliciteerd, ga zo door.....
enne, alvast de allerbeste wensen voor het nieuwe jaar.
Johan en Guido
door weer en wind, jullie vele zoekuren worden op juiste wijze beloont, gefeliciteerd, ga zo door.....
enne, alvast de allerbeste wensen voor het nieuwe jaar.
Johan en Guido
wie zoekt zal vinden.