Muize-en andere nissen
Muize-en andere nissen

Dit is een fractie van m\'n muizen verzameling.geweldig mooi en neemt veeeeel minder plaats in dan m\'n mammoetbotten.
Ik geef deze info om te laten zien wat er in nissen,spelonken en grotten te vinden is,en te laten zien hoe een muizekaakje en kiesjes er uit zien.(vorig thema)
zie het verschil tussen (1-2-3)Spitsmuizen,woelmuizen enz.Laatste is (denk ik) hagedis.(Hagedis is een gis)
8e misschien wezel(evenzeer een gis)
Deze foto\'s zijn een verwijzing naar hetgeen we allemaal missen als we te groot zeven.
Mill-gangers met 10mm gaas zullen dit niet vinden,kan ook niet in marine afzetting.
Verder nog vinger-teenkootjes enz.
Hier moet je Francien(muisje) niet meer voor verwittigen,dank zij haar en Lars(v.d.H.O.)(Naturalis) ben ik hen dankbaar voor determinatie.
Theo
- Frederik
- Administrator
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 47 times
- Contacteer:
Antw: Muize-en andere nissen
ma-gis-traal Theo!
Hiervan geniet ik toch even mee zeg. Jij moet je door kilo\'s en kilo\'s zeefresidu hebben gewerkt, niet?
Hiervan geniet ik toch even mee zeg. Jij moet je door kilo\'s en kilo\'s zeefresidu hebben gewerkt, niet?
Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)
something (TH Huxley)
Antw: Antw: Muize-en andere nissen
I second that!Frederik schreef:
ma-gis-traal Theo!
GIMME A HUG!
http://www.protect-the-sharks.org/pts/about-sharks/gimme-a-hug/
http://www.protect-the-sharks.org/pts/about-sharks/gimme-a-hug/
- trilobietje
Mooie verzameling Theo !
Hoe oud zijn deze vondsten ongeveer ?
Hoe oud zijn deze vondsten ongeveer ?
wie niet zoekt, niet vindt
- Hammerhead
Theo,
geweldig mooi materiaal!
Doe je soms ook aan speleologie?
Ik neem aan dat de kiesjes e.d. voornamelijk holoceen materiaal zijn.
In het materiaal van Mill ben ik nog niets dergelijks tegen gekomen hoewel ik toch op 1 mm zeef en al een paar honderd liter zeefresidu heb doorgewerkt.
Er kan wel landzoogdiermateriaal in Mill gevonden worden wat enkele andere vondsten aantoont!
Jan
geweldig mooi materiaal!
Doe je soms ook aan speleologie?
Ik neem aan dat de kiesjes e.d. voornamelijk holoceen materiaal zijn.
In het materiaal van Mill ben ik nog niets dergelijks tegen gekomen hoewel ik toch op 1 mm zeef en al een paar honderd liter zeefresidu heb doorgewerkt.
Er kan wel landzoogdiermateriaal in Mill gevonden worden wat enkele andere vondsten aantoont!
Jan
de Brabantse bende afdeling Flevoland
- binbinneke
- Contacteer:
Prachtig materiaal!!
Heb je die close- up\'s van die kiezen (foto 4-5-6-7) zelf gemaakt? Is echt prachtig gedaan.
gr. robin
Heb je die close- up\'s van die kiezen (foto 4-5-6-7) zelf gemaakt? Is echt prachtig gedaan.
gr. robin
'Search' your way into life.
http://www.sharksandfossils.page.tl/
http://www.sharksandfossils.page.tl/
-
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 8 times
Antw: Muize-en andere nissen en speleologie

Of Theo aan speleologie doet weet ik niet maar ik in elk geval wel en ik kan Theo\'s bevindingen beamen. Ik kom dikwijls restanten tegen in grotten (zowel dierlijk als menselijk), de meeste vondsten worden wel in de ingangszone\'s gevonden alhoewel de uitzondering bevestigd de regel natuurlijk. In Grotte de Bois de Waerimont ligt er een skelet van een wilde kat zeer diep in de grot. Waarschijnlijk is deze kat daar verloren gelopen. Ook een gecalifieerd skelet van een vleermuis is te bewonderern in deze grot.
Maar denk nu niet dat alle vondsten die je doet in een grot daar op een natuurlijke manier zijn gekomen. Dikwijls dumpen (vooral vroeger) lokale boeren hun kadavers in kleine grotten. Zo heb ik enkele jaren geleden een grotje ontdekt dat volledig vol lag met skeletten. Zowat van elk boerderijdier als van elke voorkomend wild zoogdieren was er wel een bot te vinden.
Twee foto\'s van wat we zijn tegengekomen in grotte de Saribots tijdens de exploratie ervan.
Een artikel over een vondst van menselijke resten (maart 2007) kan je hier lezen.
http://www.scavalon.be/avalonnl/memoire ... rleden.pdf
Bij zo\'n vondst is het natuurlijk anders en schakelen we echte archeologen in die het dan van ons overnemen voor een echte opgraving. Btw de persoon die deze vondst gedaan heeft ben ik wel niet maar iemand anders van de speleoclub.
dagobert
[Bewerkt door leclused op 03-01-2008 om 09:21 NL]
[Bewerkt door leclused op 03-01-2008 om 09:28 NL]
Dagobert L'Ecluse
Neen ik doe niet aan speleologie,k\'denk dat ik daar een iets te rondbuikig voor ben.
Dit materiaal komt overigens uit een grot bij Hastiere.De acheologen zijn er in 1833 en 1871 aan het werk geweest.Een 5tal l.heb ik via ruil verkregen.
Oorspronkelijk was het een grot waar grote dieren een rust-en schuilplaats hadden,(paard,rund,hert,roofdier,rendier,ree,mens en zijn artefacten zijn er gevonden, Hyena\'s sleepten er hun voedsel naartoe en bij overstroming van de Maas schoot de grot onder water en verdronken de bewoners.Er is dus een grote variateit van botten gevonden.
Zij dateren voornamelijk uit het Pleistoceeen.
Ja de foto\'s heb ik zelf genomen met een coolpix(Nikon),maar de scherpte diepte zinde me niet,daarom heb ik me een ECHT fototoestel aangeschaft(Nikon D200).De gewone foto\'s zijn geweldig,maar voor macro is het ventje nu weer niet goed genoeg.
Dit materiaal komt overigens uit een grot bij Hastiere.De acheologen zijn er in 1833 en 1871 aan het werk geweest.Een 5tal l.heb ik via ruil verkregen.
Oorspronkelijk was het een grot waar grote dieren een rust-en schuilplaats hadden,(paard,rund,hert,roofdier,rendier,ree,mens en zijn artefacten zijn er gevonden, Hyena\'s sleepten er hun voedsel naartoe en bij overstroming van de Maas schoot de grot onder water en verdronken de bewoners.Er is dus een grote variateit van botten gevonden.
Zij dateren voornamelijk uit het Pleistoceeen.
Ja de foto\'s heb ik zelf genomen met een coolpix(Nikon),maar de scherpte diepte zinde me niet,daarom heb ik me een ECHT fototoestel aangeschaft(Nikon D200).De gewone foto\'s zijn geweldig,maar voor macro is het ventje nu weer niet goed genoeg.
Theo
- Carcharias
- Contacteer:
Antw: Antw: Muize-en andere nissen
Ik neem aan dat foto 4-7 Scanning elektronen microscopische foto\'s zijn. Of zit ik er helemaal naast? Dat zijn de foto\'s waar Binbineke het over had!Theo schreef:
[Bewerkt door Pedro op 03-01-2008 om 12:49 NL]
Pedro Janssen
Venray
"Carpe diem. Seize the day, boys. Make your lives extraordinary". DEAD POETS SOCIETY