2008 - een nieuw jaar een nieuw fossielenweekend ?
2008 - een nieuw jaar een nieuw fossielenweekend ?
Beste forumleden,
het fossiel.net belgisch-devoon-trilobieten-brachiopoden-barbeque-ontmoet eens iedereen-weekend ligt alweer 2 jaar achter de rug. Twee jaar. Bestaat de mogelijkheid erin, denken jullie, om iets soortgelijks te organiseren dit jaar ? Ik zou het alvast formidabel vinden, bij deze engageer ik me dan ook om deels mee te organiseren - als er helpende handen nodig zijn, en geloof me, die zijn altijd nodig!
De vraag blijft: waar, wanneer ?
Goed idee ? Slecht idee ?
Suggesties, opmerkingen ?
Wat denken jullie ?
Z.
[Bewerkt door ziepe op 07-01-2008 om 12:15 NL]
het fossiel.net belgisch-devoon-trilobieten-brachiopoden-barbeque-ontmoet eens iedereen-weekend ligt alweer 2 jaar achter de rug. Twee jaar. Bestaat de mogelijkheid erin, denken jullie, om iets soortgelijks te organiseren dit jaar ? Ik zou het alvast formidabel vinden, bij deze engageer ik me dan ook om deels mee te organiseren - als er helpende handen nodig zijn, en geloof me, die zijn altijd nodig!
De vraag blijft: waar, wanneer ?
Goed idee ? Slecht idee ?
Suggesties, opmerkingen ?
Wat denken jullie ?
Z.
[Bewerkt door ziepe op 07-01-2008 om 12:15 NL]
The earth has music for those who listen.
Antw: 2008 - een nieuw jaar een nieuw fossielenweekend ?
Lijkt me weer een prima idee voor een fossielenweekend!
Wat we nodig hebben:
- Drie a vier organisatoren
- een excursiegebied met voldoende vindplaaten die niet al te kwetsbaar zijn
- enthousiaste deelnemers (max 25?)
- een geschikte camping in het gebied
Tijdens het laatste fossielenweekend is de Eifel geopperd als volgende lokatie. Zijn er nog meer ideeën?
Wat we nodig hebben:
- Drie a vier organisatoren
- een excursiegebied met voldoende vindplaaten die niet al te kwetsbaar zijn
- enthousiaste deelnemers (max 25?)
- een geschikte camping in het gebied
Tijdens het laatste fossielenweekend is de Eifel geopperd als volgende lokatie. Zijn er nog meer ideeën?
Kennis telt!
Webmaster www . fossiel . net
Webmaster www . fossiel . net
- Fossiel hunter sean
- Contacteer:
zeker een mooi idee!
het zou leuk zijn om in franktijk wat plaatsen te bezoeken, je zou bv langs de kust kunnen gaan, Cab blanc nez - Cap griz nez - Ault. je hebt op die plaatsen geen toestemming nodig om te gaan zoeken dacht ik.
tis maar een idee:)
gr sean
[Bewerkt door Fossiel hunter sean op 07-01-2008 om 14:49 NL]
het zou leuk zijn om in franktijk wat plaatsen te bezoeken, je zou bv langs de kust kunnen gaan, Cab blanc nez - Cap griz nez - Ault. je hebt op die plaatsen geen toestemming nodig om te gaan zoeken dacht ik.
tis maar een idee:)
gr sean
[Bewerkt door Fossiel hunter sean op 07-01-2008 om 14:49 NL]
- Carcharias
- Contacteer:
Hoi allemaal,
Goed idee, en omdat er ook veel haaientanden gekken hier zijn.. misschien een haaientandenweekend? Cadzand en Mill ofzo? Maar dat van Sean was ook een geweldig idee
Ik zou ook wel willen helpen met organisatie, maar aangezien ik nog vrij jong ben (vergeleken met de andere forumleden) hoop ik toch wat te kunnen doen voor jullie.
Gr. Robbin.
Goed idee, en omdat er ook veel haaientanden gekken hier zijn.. misschien een haaientandenweekend? Cadzand en Mill ofzo? Maar dat van Sean was ook een geweldig idee

Gr. Robbin.
Luctor et Emergo
- Frederik
- Administrator
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 47 times
- Contacteer:
Ziepe heeft overschot van gelijk.
Gezien de positieve respons op het trilobietenweekend lag het voor de hand dat er een vervolg moest komen. Hoewel ik achter de schermen bij een aantal mensen reeds gepolst heb voor de organisatie van een tweede editie, is dat er niet meer van gekomen. Druk gehad. Dat gebeurt.
Cap Blanc Nez en Ault zijn toen zeker de revue gepasseerd als mogelijke bestemming, de Eifel ook (maar ook over meer ambitieuze bestemmingen werd nagedacht).
Bestemming is ook voor een groot deel afhankelijk van wie er organiseert, zeker wat betreft het inschatten van de vindplaatsen. Deze mogen, zoals Herman zegt, niet te kwetsbaar zijn, maar toch een zekere garantie voor vondsten leveren. Om dit te kunnen inschatten moet de organisator de locaties door en door kennen. Hoewel het sociale primeert op zo\'n weekend (voor mij althans), wil niemand met lege handen naar huis gaan. Het feit dat er goede vondsten zijn gedaan was één van de aspecten die van het trilobietenweekend een geslaagde trip hebben gemaakt.
Vandaar kan de organisatie best in twee verantwoordelijkheden beschreven worden:
- inhoudelijke verantwoordelijke: selectie vindplaatsen, vragen toelatingen, verzorging achtergrondinfo (determinatie, geologische profielen, geven van uitleg op het terrein), communicatie met de deelnemers, ...
- logistiek verantwoordelijke: selectie en reservatie campings, routebeschrijvingen, voorzien van kookgerei, eten en drank, voorzien van beschutting tegen weer en wind, randanimatie, ...
Meer heb je in principe niet nodig.
Nog dit: zelfs met een selectie van weinig kwetsbare vindplaatsen, en een beperkt publiek en goede inlichtingen en afspraken krijg je als organisator nadien nog steeds af te rekenen met mensen (die niet op het weekend aanwezig waren) die het niet kunnen hebben dat je de vindplaatsen hebt \'gedeeld\'. Dit gaat van via-via moeten horen tot de occasionele rechtstreekse kwade mail. Lijkt eigen te zijn aan het wereldje, maar ik krijg er steevast schurft van (moest het nu nog om kwetsbare of wetenschappelijk waardevolle locaties gaan, tot daar aan toe, maar dat is een andere discussie).
In dat opzicht is Cap Blanc Nez een heerlijk neutrale bestemming.
Gezien de positieve respons op het trilobietenweekend lag het voor de hand dat er een vervolg moest komen. Hoewel ik achter de schermen bij een aantal mensen reeds gepolst heb voor de organisatie van een tweede editie, is dat er niet meer van gekomen. Druk gehad. Dat gebeurt.
Cap Blanc Nez en Ault zijn toen zeker de revue gepasseerd als mogelijke bestemming, de Eifel ook (maar ook over meer ambitieuze bestemmingen werd nagedacht).
Bestemming is ook voor een groot deel afhankelijk van wie er organiseert, zeker wat betreft het inschatten van de vindplaatsen. Deze mogen, zoals Herman zegt, niet te kwetsbaar zijn, maar toch een zekere garantie voor vondsten leveren. Om dit te kunnen inschatten moet de organisator de locaties door en door kennen. Hoewel het sociale primeert op zo\'n weekend (voor mij althans), wil niemand met lege handen naar huis gaan. Het feit dat er goede vondsten zijn gedaan was één van de aspecten die van het trilobietenweekend een geslaagde trip hebben gemaakt.
Vandaar kan de organisatie best in twee verantwoordelijkheden beschreven worden:
- inhoudelijke verantwoordelijke: selectie vindplaatsen, vragen toelatingen, verzorging achtergrondinfo (determinatie, geologische profielen, geven van uitleg op het terrein), communicatie met de deelnemers, ...
- logistiek verantwoordelijke: selectie en reservatie campings, routebeschrijvingen, voorzien van kookgerei, eten en drank, voorzien van beschutting tegen weer en wind, randanimatie, ...
Meer heb je in principe niet nodig.
Nog dit: zelfs met een selectie van weinig kwetsbare vindplaatsen, en een beperkt publiek en goede inlichtingen en afspraken krijg je als organisator nadien nog steeds af te rekenen met mensen (die niet op het weekend aanwezig waren) die het niet kunnen hebben dat je de vindplaatsen hebt \'gedeeld\'. Dit gaat van via-via moeten horen tot de occasionele rechtstreekse kwade mail. Lijkt eigen te zijn aan het wereldje, maar ik krijg er steevast schurft van (moest het nu nog om kwetsbare of wetenschappelijk waardevolle locaties gaan, tot daar aan toe, maar dat is een andere discussie).
In dat opzicht is Cap Blanc Nez een heerlijk neutrale bestemming.

Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)
something (TH Huxley)
- Carcharias
- Contacteer:
Cap Blanc-nez is leuk, mooie natuurschoon en een goede vindplaats. Ik ken nog wel een klein campinkje in de buurt van Wissant (genaamd Municipal de Wissant \"La Source\") grenzend aan een mooi natuurgebied. Vanaf die camping zijn Cap Gris-nez en Cap Blanc-nez nog aan te lopen.
Gr. Robbin
[Bewerkt door Carcharias op 07-01-2008 om 17:52 NL]
Gr. Robbin
[Bewerkt door Carcharias op 07-01-2008 om 17:52 NL]
Luctor et Emergo
Zoals in het verleden al gezegd, ik hou me aanbevolen om mee te organiseren 
groetjes
Patrick

groetjes
Patrick
wie het kleine niet begeerd is het
grote niet weerd!!
grote niet weerd!!
Ja mannen dat is een goed idee zit er ook al een tijd mee in mijn hoofd maar heb het ook enorm druk.
Cap blanc nez is een goed idee maar er zijn nog meerdere plaasten waar we heen kunnen zoals ault ofzo ken deze vindplaatsen redellijk goed dus bied mij ook aan voor te helpen bij de organisatie.
Misschien kunnen we ook eens kijken om de franse ardennen aan te doen zijn ook altijd intressante groeves en vindplaatsen.
Engeland vind ik ook een intressant land je bent er vrij vlug met meerdere vindplaatsen vooral aan de kust gelegen en de meeste komen ook hier aan hun trekken je vind er ammonieten,zee-egels,haaientanden,dino resten,brachiopoden en bivalven.
Als er een bijeenkomst is om alles te regelen dan hoor ik het graag.
grtz dinkie
Cap blanc nez is een goed idee maar er zijn nog meerdere plaasten waar we heen kunnen zoals ault ofzo ken deze vindplaatsen redellijk goed dus bied mij ook aan voor te helpen bij de organisatie.
Misschien kunnen we ook eens kijken om de franse ardennen aan te doen zijn ook altijd intressante groeves en vindplaatsen.
Engeland vind ik ook een intressant land je bent er vrij vlug met meerdere vindplaatsen vooral aan de kust gelegen en de meeste komen ook hier aan hun trekken je vind er ammonieten,zee-egels,haaientanden,dino resten,brachiopoden en bivalven.
Als er een bijeenkomst is om alles te regelen dan hoor ik het graag.
grtz dinkie
ALS IK ZOEK VIND IK MEESTAL IETS
- Supergraver
Nog een leuke optie zou Denemarken kunnen zijn. En wanneer het niet te vroeg in het jaar is, kan ik proberen om met een aantal groeve eigenaren een leuke deal te sluiten 
Taco (Galeocerdo) is er trouwens ook zeer bekend.
Gr
Martijn
[Bewerkt door Supergraver op 07-01-2008 om 23:12 NL]
[Bewerkt door Supergraver op 07-01-2008 om 23:14 NL]

Taco (Galeocerdo) is er trouwens ook zeer bekend.
Gr
Martijn
[Bewerkt door Supergraver op 07-01-2008 om 23:12 NL]
[Bewerkt door Supergraver op 07-01-2008 om 23:14 NL]
- Galeocerdo
Ik hoor mijn naam, Denemarken en zie Martijn met een gigantisch monster op zijn hoofd (leuke avatar). Ik ben één en al oor. En doe mee als het die kant op wordt.
@ Martijn: Als het geen Denemarken wordt moeten we daar misschien eens met een kleiner gezelschap heen.
@ Martijn: Als het geen Denemarken wordt moeten we daar misschien eens met een kleiner gezelschap heen.
Gr. Taco