Determinatiehulp bij... vloertegel!
- Robbie Manders
Determinatiehulp bij... vloertegel!

Mijn vader zei laatst tegen me dat we een \'slak\' in onze tegel hadden zitten. Ik ging nog een keer goed kijken en zag tot mijn verbazing dat het een fossiel was (!). Wat ik nu niet weet is of het wel een écht fossiel is, of gewoon toeval.
Hopelijk weet een van jullie het misschien.
Antw: Determinatiehulp bij... vloertegel!
Dit is zeker een fossiel!
Whatever you can do, or dream you can, begin it. In boldness lies genius, power and magic.
Goethe
Goethe
- notorynchus
Hallo,
Zeggen wat voor gastropode dit is is voor de experts,maar zeggen wat het niet is,kan iedereen : ammoniet niet , want kamers niet zichtbaar, nautilus niet , want kamers zijn niet zichtbaar en bivale niet , want er is een \"spiraal\" zichtbaar.
En ja, dit is een 1000 % echt fossiel.
Ouderdom zal waarschijnlijk in de krijtperiode zijn.
Frederik
Zeggen wat voor gastropode dit is is voor de experts,maar zeggen wat het niet is,kan iedereen : ammoniet niet , want kamers niet zichtbaar, nautilus niet , want kamers zijn niet zichtbaar en bivale niet , want er is een \"spiraal\" zichtbaar.
En ja, dit is een 1000 % echt fossiel.
Ouderdom zal waarschijnlijk in de krijtperiode zijn.
Frederik
- Carcharias
- Contacteer:
Omdat de steen van marmer is.
Dus daarom krijt.. en ik denk eerlijk gezecht een Gastropode.
Gr. Robbin

Gr. Robbin
Luctor et Emergo
- notorynchus
Omdat het in marmer zit,en marmer is een soort zandsteen en zandsteen stamt meestal af uit het krijttijdperk
Frederik
Frederik
- notorynchus
- Carcharias
- Contacteer:
Marmer is een metamorfe vorm van kalksteen. Kalksteen kan in iedere geologische periode gevormd zijn en dus nog later gemetamorfeerd. In metamorfe gesteente komen geen fossielen meer voor omdat alles geherkristalliseerd is. Dit is dus een harde kalksteen.