tanden uit Marokko in kilo\'s
tanden uit Marokko in kilo\'s
Ik sta op het punt om 10 kilo tanden uit Marokko te kopen en hierheen te sturen. Ik heb de ervaringen van Fitch gelezen, maar vroeg me af of er meer mensen zijn die me goed advies kunnen geven. Kwaliteit van de tanden, kwaliteit vd levering? achteraf extra geld betalen?
Arjen
Arjen
-
Antw: tanden uit Marokko in kilo\'s
Pas op ik heb in het verleden veel tanden gekocht uit marokko. Zonder ze zelf te zien is het link op ze te kopen. De iets grotere tanden worden bij duizenden gerestaureert met gips en zelfs met gekleurde cement.
Het beste is ze te kopen op een mineralenbeurs.
Het beste is ze te kopen op een mineralenbeurs.
Ik heb maar 10 kilo besteld. Voor het geld hoef je het ook weer niet te laten (ik hoop oprecht dat ik hiermee niemand beledig).
We zien wel of het aankomt. 10 kilo is aardig wat. Mijn collega, Patrick, wilde ook wel 2 kilo hebben. Als er meer mensen interesse hebben dan melden ze zich maar. Ik wil er niets aan verdienen, als de verzendkosten en aanschafkosten maar gedekt zijn. Zal ong 14 euro per kilo kosten.
Arjen
[Bewerkt door Lanselot op 24-01-2008 om 16:49 NL]
We zien wel of het aankomt. 10 kilo is aardig wat. Mijn collega, Patrick, wilde ook wel 2 kilo hebben. Als er meer mensen interesse hebben dan melden ze zich maar. Ik wil er niets aan verdienen, als de verzendkosten en aanschafkosten maar gedekt zijn. Zal ong 14 euro per kilo kosten.
Arjen
[Bewerkt door Lanselot op 24-01-2008 om 16:49 NL]
- Frederik
- Administrator
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 47 times
- Contacteer:

Ik heb indertijd voor een tweetal kilo van Fitch getekend. Als ze van dezelfde bron komen, en de kwaliteit nog hetzelfde is, heb je leuk spul besteld. Reken op ongeveer 1/3 van goede tot uitstekende kwaliteit (zie foto), 1/3 gebroken maar leuk, en 1/3 rotzooi.
Af en toe zit er een leuke soort tussen (heb zelf een kapotte Weltonia, een Nebrius, reptieletandjes, en werveltjes, Fitch had een kleine Hexanchus). Onderin de doos zit uiteraard gruis, vergeet dit niet met de loupe te doorzoeken.
Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)
something (TH Huxley)
- digging for it
- Contacteer:
Hoi Arjen
Als je eventueel nog een kilo of 2 kunt missen houdt ik me graag aanbevolen. Stuur me anders even een mail als je wilt.
M.v.g. Patrick
Als je eventueel nog een kilo of 2 kunt missen houdt ik me graag aanbevolen. Stuur me anders even een mail als je wilt.
M.v.g. Patrick
@ Frederik,
Dat is toch een mooie hand vol gave tanden. Ik ben heel erg benieuwd. De Weltonia waar je het over had, was die kompleet? Die tand linksonder, is dat een juvenale Otodus?
@ Patrick,
Zodra ik de tanden binnen heb zal ik een berichtje plaatsen. Ik heb best al wat mailtjes ontvangen. Achteraf had ik misschien dertig kilo moeten bestellen. Aan de andere kant zou ik ook niet willen dat heel veel mensen die nu bestellen en geld overmaken moeten wachten. Als er veel animo is zal ik, als deze zending goed aankomt, gewoon nog een keer een aantal kilo\'s bestellen.
Arjen
Dat is toch een mooie hand vol gave tanden. Ik ben heel erg benieuwd. De Weltonia waar je het over had, was die kompleet? Die tand linksonder, is dat een juvenale Otodus?
@ Patrick,
Zodra ik de tanden binnen heb zal ik een berichtje plaatsen. Ik heb best al wat mailtjes ontvangen. Achteraf had ik misschien dertig kilo moeten bestellen. Aan de andere kant zou ik ook niet willen dat heel veel mensen die nu bestellen en geld overmaken moeten wachten. Als er veel animo is zal ik, als deze zending goed aankomt, gewoon nog een keer een aantal kilo\'s bestellen.
Arjen
ik geloof dat die tand linksondereen Serratolamna ascheroni is
Phacops
Phacops
http://rafaeldavid.deviantart.com
hey arjen,
het zal wel goed toekomen hoor, hij neemt zijn zaken wel serieus dunkt me
En wat een koopjes met die lage dollar man
Ik laat promt ook een redelijk lot kgs afkomen. Neem jij trouwens transportverzekering?
mail maar anders
het zal wel goed toekomen hoor, hij neemt zijn zaken wel serieus dunkt me

En wat een koopjes met die lage dollar man

mail maar anders

Succesfull improvements get a place in history .. unfortunately so
do faillures
do faillures
Zojuist thuis gekomen en ik zie dat de tanden binnen zijn. Zo op het eerste gezicht diverse soorten haaientanden, grote roggetanden en wervels.
Ik pak net zomaar even een handje uit de doos. Ben erg onder de indruk van de schoonheid van de kleinere tandjes (< 1cm). Het merendeel van de tanden is tussen de 2 en 4cm lang.
De verzendkosten zijn wat duurder uitgevallen, maar al met al komt het op €15,80 per kilo. Stuur me even een mailtje als je geinteresseerd bent (inloggen en op mail-icoon drukken). Ik houd zelf 2 kilo, mijn collega heeft ook 2 kilo gekocht, dus ik heb nog 6 kilo over. Pondjes kan natuurlijk ook
Overdag op te halen in Barendrecht en \'s avonds in Nieuwegein.
Arjen
[Bewerkt door Lanselot op 13-02-2008 om 23:13 NL]
Ik pak net zomaar even een handje uit de doos. Ben erg onder de indruk van de schoonheid van de kleinere tandjes (< 1cm). Het merendeel van de tanden is tussen de 2 en 4cm lang.
De verzendkosten zijn wat duurder uitgevallen, maar al met al komt het op €15,80 per kilo. Stuur me even een mailtje als je geinteresseerd bent (inloggen en op mail-icoon drukken). Ik houd zelf 2 kilo, mijn collega heeft ook 2 kilo gekocht, dus ik heb nog 6 kilo over. Pondjes kan natuurlijk ook

Overdag op te halen in Barendrecht en \'s avonds in Nieuwegein.
Arjen
[Bewerkt door Lanselot op 13-02-2008 om 23:13 NL]