bivalve
- carboon zjos
bivalve

hallo
deze bivalve (althans dat denk ik toch)
heb ik overlaatst gevonden in de omgeving van doornik, dat maakt het tournaisien.
het ontbreekt mij helaas aan naslagwerk mbt dit soort carboon fossielen, iemand enig idee?
het meet een 7 tal mm in lengte.
groeten
- carboon zjos
Antw: bivalve
hallo,
bedankt voor je reactie!
het betreft een carboon fossiel (tournaisien)daar ben ik helemaal zeker van.
groeten
bedankt voor je reactie!
het betreft een carboon fossiel (tournaisien)daar ben ik helemaal zeker van.
groeten
- carboon zjos
hallo
eerlijk gezegd heb ik er wat moeite mee de vindplaats in detail te beschrijven.
dit omdat er een gedoogbeleid heerst, dit is niet optimaal maar het is beter dan een totaalverbod natuurlijk.
er zijn zoals geweten in de onmiddelijke omgeving van doornik verschillende vindplaatsen, er staan er zelfs een paar op deze site beschreven.
dit zijn onder-carboon vindplaatsen, iedere vindbare bron bevestigd dat trouwens, dus het is werkelijk onnodig te denken aan andere periodes.
mocht iemand werkelijk willen weten waar die vindplaats is dan zal ik dit met plezier doorgeven, via mail welteverstaan.
groeten
[Bewerkt door carboon zjos op 04-02-2008 om 01:01 NL]
eerlijk gezegd heb ik er wat moeite mee de vindplaats in detail te beschrijven.
dit omdat er een gedoogbeleid heerst, dit is niet optimaal maar het is beter dan een totaalverbod natuurlijk.
er zijn zoals geweten in de onmiddelijke omgeving van doornik verschillende vindplaatsen, er staan er zelfs een paar op deze site beschreven.
dit zijn onder-carboon vindplaatsen, iedere vindbare bron bevestigd dat trouwens, dus het is werkelijk onnodig te denken aan andere periodes.
mocht iemand werkelijk willen weten waar die vindplaats is dan zal ik dit met plezier doorgeven, via mail welteverstaan.
groeten
[Bewerkt door carboon zjos op 04-02-2008 om 01:01 NL]
- carboon zjos

hallo,
ik heb een poging gedaan iets duidelijker fotos te maken.
toen ik het vond dacht ik meteen aan een bivalve, iets later leek me dit onwaarschijnlijk...nu heb ik persoonlijk toch weer een voorkeur in die richting.
alle suggesties zijn wat mij betreft welkom.
groeten