schelpen
-
- Contacteer:
schelpen
Daar iedereen van de de bewuste haaietand dat nadien soort wervel was en dan nen beroeste nagel . ik weet het niet heb er geen verstand van . Heb wel paar honderd schelpen in mijn bezit die ik vond tijdens duiktochten. zal eens een fotoke bijsteken van een paar schelpjes. groetjes aan iedereen ,en deze zijn niet van beroest ijzer hoor.
moreno
-
- Contacteer:
- Frederik
- Administrator
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 47 times
- Contacteer:
Antw: schelpen
Oh een Neptunea contraria, de bruine schelp links. Je kan hem gemakkelijk herkennen omdat hij de andere kan op is gedraaid dan andere slakken.
[Bewerkt door Frederik op 05-04-2005 om 13:25 NL]
[Bewerkt door Frederik op 05-04-2005 om 13:25 NL]
Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)
something (TH Huxley)
-
- Contacteer:
-
- Contacteer:
Ja mijn Beste de namen weet ik niet . Heb juist de passie ze te verzamelen .Zal er u nog eens wat laten zien .Bokalen vol heb ik er van. Ik zou mijn werk hebben moest ik beginnen zoeken wat het allemaal is . En op de foto staat ook nen beroeste klinknagel van oorlogsboot the triffles.
moreno
- Frederik
- Administrator
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 47 times
- Contacteer:
Interessante zaken juan. De drie schelpen linksboven op de tweede foto lijken mij van de soort Scaphella lamberti, fossiel dus. Vergelijk ze eens met deze:

Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)
something (TH Huxley)
-
- Contacteer:

Heb nog 2 fotokes voor jou , de ene de vergelijking van die schelpen en volgens mij zijn het dezelfde , ze zijn wel erg breekbaar. 2 de fotoke nog kleine dingetjes koraaltjes enz;;;; vele groeten Moreno. Die schelpen vind ik regelmatig dus als ik je er een plezier kan mee doen is mijn eerstvolgende vonsdt voor jou. laat het je dan weten wanneer ik er terug eentje vind he.
moreno
-
- Contacteer:
-
- Contacteer:
Zou je me dan ook kunnen vertellen hoe die schelpen zijn. Hierachter komt nog een foto van drie schelpen die ik kreeg van een goeie vriend maar ik weet ook niet de juiste benaming ervan !! t\'zijn wel prachtige kleuren van binnen. Persoonlijk vind ik ze mijn mooiste. veel dank voor de aandacht en uitleg en tot nog eens.Moreno
moreno
-
- Contacteer: