Museumweekend

Alle algemene onderwerpen over fossielen die niet in de andere onderdelen thuishoren.
Gesloten
De DinoDolsjes
Been thanked: 2 times
Museumweekend

Bericht door De DinoDolsjes » 07 apr 2005, 10:04

Allen,

Wellicht ten overvloede: aanstaand weekend zijn er in diverse musea activiteiten in het kader van het museumweekend met dit jaar als thema \"De kunst van het bewaren\". Ook het Natuurhistorisch Museum Maastricht en de Groene Poort te Boxtel doen hieraan mee.
In het NHM is er naast een korting op de toegangsprijs a.s. zaterdag aandacht voor het \"Prepareren en bewaren van fossielen en insecten. Conservatoren laten zien wat er allemaal komt kijken bij het prepareren en bewaren van fossielen. Ook kunnen bezoekers eigen vondsten meenemen om advies te vragen over het goed conserveren van hun fossielen of insecten.\"

Voor meer info, zie: http://www.museumweekend.nl/

Groet,
Paul Dols

If it doesn't kill you, it makes you
stronger.........and wiser

robin
Antw: Museumweekend

Bericht door robin » 07 apr 2005, 21:38

ook naturalis doet mee en is gratis toegankelijk. er is een lezing over dinosauriërs en over het opzetten van dieren. verder is het museum een heel groot deel fossielen dus grijp je kans

Casper
Contacteer:

Bericht door Casper » 07 apr 2005, 22:13

de kans om platgedrukt te worden in de menigte?
de musea zullen wel helemaal bomvol zitten, uren aan wachtrijen...
ben één keer in naturalis geweest op een gewone zaterdag en toen heb ik al ongeveer een half uur in de rij gestaan. dan zal he in een muzeumweekend waarin je gratis de musea binnen kan wel helemaal erg zijn.

ik ga wel weer een keer op een rustige dag en betaal wat meer.

ohja: ik zou me bij die lezing over dinosauriërs niet al te veel voorstellen, die is vast voor alle niveau\'s geschikt en dus voor fossielenverzamelaars misschien een beetje saai.

Groeten, Casper

[Bewerkt door Casper op 07-04-2005 om 21:14 NL]

Post mortem we sort 'em!

robin

Bericht door robin » 08 apr 2005, 19:43

ach ja ik denk ook wel eens aan de arme medemensch en je kan eens gratis kijken hoe het is

Gesloten