Het nut van paleontologie
- quarrydigger
Het nut van paleontologie
Beste allemaal,
Stel er wordt een vraag aan je gesteld zoals, waarom er mensen zijn die van het opgraven van fossielen hun beroep maken en of dit wel zin heeft. resten opgraven van dieren die al miljoenen jaren zijn uitgestorven. Hoe zouden jullie hier een kort, maar krachtig antwoord opgeven?
groeten QUARRYDIGGER
Stel er wordt een vraag aan je gesteld zoals, waarom er mensen zijn die van het opgraven van fossielen hun beroep maken en of dit wel zin heeft. resten opgraven van dieren die al miljoenen jaren zijn uitgestorven. Hoe zouden jullie hier een kort, maar krachtig antwoord opgeven?
groeten QUARRYDIGGER
I LOVE LIFE, I'M NOT PLANNING TO WASTE IT!
- Jan Losser
- Frederik
- Administrator
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 47 times
- Contacteer:
Antw: Antw: Het nut van paleontologie
Het antwoord op je vraag wordt naar mijn mening het best samengevat door de grote Georges Cuvier, die jullie allemaal zouden moeten kennen:
Vrij geïnterpreteerd: de studie van fossielen leert ons over onze herkomst en de herkomst van het leven op aarde. Deze kennis laat ons toe ons eigen bestaan te plaatsen in de context van verleden, heden en toekomst.Georges Cuvier schreef:
\"Why has not anyone seen that fossils alone gave birth to a theory about the formation of the earth, that without them, no one would have ever dreamed that there were successive epochs in the formation of the globe.\"
Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)
something (TH Huxley)
- agaathunter
Antw: Het nut van paleontologie
Mooi gezegd Frederik!
Ben ik het roerend mee eens.
Groetjes: Ed
Ben ik het roerend mee eens.
Groetjes: Ed
geduld is een goede zaak
Frederik dat is mooi samengevat!
Ik stel mezelf deze vraag ook wel is maar dan op ander vlak......
\"Waarom sta ik voor een klas met pubers die helemaal niet leren willen en het liefste zien dat je ziek bent en zij naar huis kunnen\":D
En verder zijn er ook mensen die postzegels verzamelen, of wat dan ook. Moet iets altijd zin hebben? Het kan toch ook gewoon leuk zijn? En als je er dan je beroep van kunt maken is dat toch prachtig!
gr
pearl:)
Ik stel mezelf deze vraag ook wel is maar dan op ander vlak......
\"Waarom sta ik voor een klas met pubers die helemaal niet leren willen en het liefste zien dat je ziek bent en zij naar huis kunnen\":D
En verder zijn er ook mensen die postzegels verzamelen, of wat dan ook. Moet iets altijd zin hebben? Het kan toch ook gewoon leuk zijn? En als je er dan je beroep van kunt maken is dat toch prachtig!
gr
pearl:)
Het leven is als een bos haar, het zit altijd in de war.:)
hehe, de studie van fossielen draagt nou toch net iets meer toe aan onze samenleving dan het verzamelen van postzegels (wat ik niet wil afbreken he)
denk maar eens wat we zouden doen zonder aardolie? En dan bedoel ik niet dat we aardolie moeten gebruiken als brandstof voor autos, maar er zijn een miljoen maal meer toepassingen van die ons luxe leventje op deze planeet momenteel mogelijk maken,
zonder studie van fossielen, geen aardolie hoor
mvg stijn
denk maar eens wat we zouden doen zonder aardolie? En dan bedoel ik niet dat we aardolie moeten gebruiken als brandstof voor autos, maar er zijn een miljoen maal meer toepassingen van die ons luxe leventje op deze planeet momenteel mogelijk maken,
zonder studie van fossielen, geen aardolie hoor
mvg stijn
"Ammonites are the quintessential
fossils, seemingly covering all the
major themes of paleontology"
Eldredge 1996
fossils, seemingly covering all the
major themes of paleontology"
Eldredge 1996
- Gerrit-Jan
- Contacteer:
Ik denk dat Frederik het nog het best omschrijft.
Groet
[Bewerkt door Gerrit-Jan op 27-02-2008 om 09:21 NL]
Niets is leuker dan fossielen zoeken met vrienden :)
Zo is het Frederik! Beter dan Cuvier deed is het niet te verwoorden.
En Pearl: die onnozelaars zullen hopelijk nog wel eens beseffen dat je zinvol voor ze bezig bent geweest. (Al herinner ik me dat ik in het (grijze) verleden ook wel van zo\'n vrij uurtje hield, vooral als ik mijn huiswerk niet had gedaan):D
En Pearl: die onnozelaars zullen hopelijk nog wel eens beseffen dat je zinvol voor ze bezig bent geweest. (Al herinner ik me dat ik in het (grijze) verleden ook wel van zo\'n vrij uurtje hield, vooral als ik mijn huiswerk niet had gedaan):D
De senioribus nil nisi bene
Antw: Antw: Het nut van paleontologie
wat gáán we doen zonder aardolieammun rah schreef:
denk maar eens wat we zouden doen zonder aardolie?

Succesfull improvements get a place in history .. unfortunately so
do faillures
do faillures