spons?
- agaathunter
Antw: spons?
Hoi Degan,
Wel eventjes een foto toevoegen, anders wordt het een beetje al te moeilijk.
Groetjes: Ed
Wel eventjes een foto toevoegen, anders wordt het een beetje al te moeilijk.
Groetjes: Ed
geduld is een goede zaak
- Spongebob
- Has thanked: 418 times
- Been thanked: 637 times
Jippie!
Een spons!!
\'s Een keer wat anders dan dat tandenspul:)
Kunnen we ons daar eens in vastbijten.
Zoals je ziet is Fossiel.net net een wespennest. Even roeren en daar heb je het gegons. Pas op, want het is zéér verslavend. Zou je nog een foto kunnen maken met een liniaaltje ernaast (en dan iets meer frontaal)?
Een spons!!
\'s Een keer wat anders dan dat tandenspul:)
Kunnen we ons daar eens in vastbijten.
Zoals je ziet is Fossiel.net net een wespennest. Even roeren en daar heb je het gegons. Pas op, want het is zéér verslavend. Zou je nog een foto kunnen maken met een liniaaltje ernaast (en dan iets meer frontaal)?
Time fades away (Neil Young)
Nou Jaah! Een spons. Flauwe grap: ik heb er de ramen mee gewassen...
Ik ga zodra het mogelijk is betere foto\'s maken, zo uit mn hoofd is de doorsnede anderhalve cm. Over twee weken meer foto\'s!
Bedankt Spongebob.
Maar hoe komt dat ding nou op t Drentse platteland?
Ik ga zodra het mogelijk is betere foto\'s maken, zo uit mn hoofd is de doorsnede anderhalve cm. Over twee weken meer foto\'s!
Bedankt Spongebob.
-----------------------------------------------
De fossielen die hier gevonden worden zijn in een ijstijd meegenomen in het gletsjer ijs uit scandinavie en omstreken.(correct me if i\'m wrong)
by the way : welkom op het forum
gr jeroen
http://cylichna.page.tl/Home.htm
Voor schelpen en tanden.
Voor schelpen en tanden.
- Spongebob
Het heeft inderdaad te maken met de IJstijd; de Saale-IJstijd om precies te zijn. Grote gletsjeruitlopers hebben destijds materiaal meegenomen naar Nederland. Tot op de lijn Haarlem-Nijmegen zijn de Scandinavische (zwerf-)stenen terug te vinden. Jouw zee-egel en de spons (ik denk Porosphaera) liggen ingebed in vuursteen (silex) en zijn zeer waarschijnlijk afkomstig uit Denemarken of Zuid-Zweden; in elk geval uit het Oostzeegebied. Dit soort vuursteentjes stammen uit de Krijt-periode; meestal Danien. Het feit dat je op het Drents plateau woont, heeft als voordeel dat je leuke keileemvondsten kunt doen. Zo ben ik ooit met de hobby begonnen en kun je zien dat elk gebied geologisch zo zijn voordelen (en nadelen) heeft.
[Bewerkt door Spongebob op 14-03-2008 om 17:36 NL]
[Bewerkt door Spongebob op 14-03-2008 om 17:36 NL]
- Spongebob
Ja, je hebt helemaal gelijk Henk Jan.
Heeft te maken met de KT-grens, geloof ik.
Maar ikzelf heb het Danien altijd als Boven-Krijt beschouwd. In theorie dus niet correct. Sorry voor de fout, maar.......heb je wel eens in het Danien gezocht? In praktijk is het zo \"Krijt\" als het maar kan.
Heeft te maken met de KT-grens, geloof ik.
Maar ikzelf heb het Danien altijd als Boven-Krijt beschouwd. In theorie dus niet correct. Sorry voor de fout, maar.......heb je wel eens in het Danien gezocht? In praktijk is het zo \"Krijt\" als het maar kan.
Antw: Antw: spons?
Hier moet ik u toch corrigeren, Bob. \'In praktijk is het zo \"krijt\" (en niet \"Krijt\") als het maar kan.Spongebob schreef:
In praktijk is het zo \"Krijt\" als het maar kan.