wat is dit??
wat is dit??
hallo heb dit bot gevonden in vreeswijk(utrecht)Weet iemand misschien wat het is??
Gr.Boukje
Boukje :-)
- Supergraver
Antw: wat is dit??
Kun je een foto maken van de andere zijde?
Ik denk stilletjes aan een stukje schilpad schild, maar ik ken de lokatie Vreeswijk niet en weet ook niet wat daar aan fossielen te vinden is.
Groeten Martijn
Ik denk stilletjes aan een stukje schilpad schild, maar ik ken de lokatie Vreeswijk niet en weet ook niet wat daar aan fossielen te vinden is.
Groeten Martijn
Heb je een fot van de andere kant?
Het lijkt op een phalange (teenkootje) maar het zou ook nog een springbeen kunnen zijn.
[Bewerkt door cru84 op 15-04-2005 om 14:06 NL]
Het lijkt op een phalange (teenkootje) maar het zou ook nog een springbeen kunnen zijn.
[Bewerkt door cru84 op 15-04-2005 om 14:06 NL]
Whatever you can do, or dream you can, begin it. In boldness lies genius, power and magic.
Goethe
Goethe
nee ik denk het ook niet, ik weet eigenlijk wel zeker van niet.
Groeten, Casper
Groeten, Casper
Post mortem we sort 'em!
- toothdigger
heey mensuh
da\'s toch een deel (botje) van het (onder) been van een paard?! Ik heb er ook een paar, het is het 3de botje van onder. Eerst heb je (van onderaf genomen) de hoef, dan een klein teenbotje (?) dan dit botje.
Groet
Tthdggr
da\'s toch een deel (botje) van het (onder) been van een paard?! Ik heb er ook een paar, het is het 3de botje van onder. Eerst heb je (van onderaf genomen) de hoef, dan een klein teenbotje (?) dan dit botje.
Groet
Tthdggr
Ben je Lid, Abonnee, of ben je geen van twee?
Lid sinds 10-09-2003
Lid sinds 10-09-2003
- Frederik
- Administrator
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 47 times
- Contacteer:
Ik ben akkoord dat het het derde kootje is,de inkeping in het gewricht onderaan is ook typerend, maar ik vergeleek het net eens met een paardekootje (ik heb er ook eentje liggen), en dat van mij is toch een stuk symmetrischer en eigenlijk ook breder in verhouding met de lengte. Kan dat?
Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)
something (TH Huxley)
Antw: Antw: wat is dit??
Yep, dat kan zeker. Paarden zijn onevenhoevigen, wat betekent dat ze op een oneven aantal tenen lopen, in dit geval 1. Hun poot/voet is dan ook symmetrisch. Beesten die op een even aantal tenen lopen, koeien en herten enzo, hebben vaak phalangen die niet symmetrisch zijn (maar wel elkaars spiegelbeeld).Frederik schreef:
Ik ben akkoord dat het het derde kootje is,de inkeping in het gewricht onderaan is ook typerend, maar ik vergeleek het net eens met een paardekootje (ik heb er ook eentje liggen), en dat van mij is toch een stuk symmetrischer en eigenlijk ook breder in verhouding met de lengte. Kan dat?
groetjes Hanneke
\"I have called this principle, by which each slight variation, if useful, is preserved, by the term Natural Selection\" - Charles Darwin
Trouwens, te zien aan de afmetingen van het stukje ivm met de euro denk ik niet dat het een paard is (te groot) maar een hertje ofzo
\"I have called this principle, by which each slight variation, if useful, is preserved, by the term Natural Selection\" - Charles Darwin
Kijk zo leer je nog eens wat!!!
Het is trouwens goed te zien dat het a symetrisch is en de grote lijkt mij ook geen paard.
gr dv
Het is trouwens goed te zien dat het a symetrisch is en de grote lijkt mij ook geen paard.
gr dv
i just looove fossils