Allemaal Isurus hastalis ?
Allemaal Isurus hastalis ?
Deze tandjes komen allen van de ZP,volgens mij bijna allen hastalis of is die 5de(2de rij,1ste foto) een retroflexus ?
groeten Gio
Minilodon
- Supergraver
Antw: Allemaal Isurus hastalis ?

Hoi Gio,
Volgens mij is die 5e tand, 2e rij, 1e foto een hastalis.
Maar ik zet m\'n vraagtekens bij de door mij omcirkelde tanden.
Zowiezo zijn de foto\'s van deze afstand te onduidelijk, dus closer-up

Gr
Martijn
Hoi Martijn,
hier wat duidelijkere foto\'s van de omcirkelde tandjes.
Groeten Gio
Minilodon
- Supergraver
Hoi Gio,
Tand 1: Isurus oxyrhinus (voorheen I. desori) wortel tak en kroon lopen in een rechte lijn (mesiale zijde).
Tand 2: Isurus retroflexus, de verdikking van de labiale zijde van de wortel net onder de kroonbasis(hoewel niet meer zo duidelijk te zien). De wortel is ook vrij breed en robuust.
Tand 3: vind ik een beetje moeilijk, wellicht kan iemand anders deze met meer zekerheid benoemen. Ik denk zelf aan I. retroflexus, maar het zou ook goed een I. oxyrhinus kunnen zijn.
Gr
Martijn
[Bewerkt door Supergraver op 24-03-2008 om 14:50 NL]
Tand 1: Isurus oxyrhinus (voorheen I. desori) wortel tak en kroon lopen in een rechte lijn (mesiale zijde).
Tand 2: Isurus retroflexus, de verdikking van de labiale zijde van de wortel net onder de kroonbasis(hoewel niet meer zo duidelijk te zien). De wortel is ook vrij breed en robuust.
Tand 3: vind ik een beetje moeilijk, wellicht kan iemand anders deze met meer zekerheid benoemen. Ik denk zelf aan I. retroflexus, maar het zou ook goed een I. oxyrhinus kunnen zijn.
Gr
Martijn
- Carcharias
- Contacteer:
Hoi Gio,
1e foto, middelste van de middelste rij, dat lijkt mij een I. escheri (of is het cosmopolitodus escheri?) In ieder denk ik dat omdat er zo\'n apparte knik in die tand zit.
Gr. Robbin
1e foto, middelste van de middelste rij, dat lijkt mij een I. escheri (of is het cosmopolitodus escheri?) In ieder denk ik dat omdat er zo\'n apparte knik in die tand zit.
Gr. Robbin
Luctor et Emergo
- binbinneke
- Contacteer:
Antw: Antw: Allemaal Isurus hastalis ?
Kan evengoed bij C. hastalis.Carcharias schreef:
... In ieder denk ik dat omdat er zo\'n apparte knik in die tand zit ...
Gr. Robbin
Van die 3 laatste foto\'s denk ik;
1: Isurus oxyrinchus
2: Isurus retroflexus
3: Isurus retroflexus
gr. robin
'Search' your way into life.
http://www.sharksandfossils.page.tl/
http://www.sharksandfossils.page.tl/
- Hieronymus
- Contacteer:
Antw: Antw: Allemaal Isurus hastalis ?
Supergraver schreef:
Hoi Gio,
Gr
Martijn
Ik volg je in je argumentatie, de 3de tand zou ik ook retroflexus noemen omdat hij vanop de foto te zien toch een redelijk dikke wortel heeft en ik merk toch ook die verdikking lichtelijk op aan de labiale zijde.
Niet te vergeten te kroonbasis aan die linguale zijde die naar de spits van de kroon hyperbolisch afneemt (zoals ik reeds in een eerder topic met een knullig paint tekeningetje aanduidde.)
Greetz
Rhaetian Lorraine Region
http://rhaetianlorraine.webs.com
http://rhaetianlorraine.webs.com
Hoi,
bedankt voor den uitleg en verdere determinatie
Groeten Gio
[Bewerkt door gigi op 24-03-2008 om 21:47 NL]
bedankt voor den uitleg en verdere determinatie
Groeten Gio
[Bewerkt door gigi op 24-03-2008 om 21:47 NL]
Minilodon
Ik sluit me helemaal aan bij de Ro(b)bins en Martijn. De spijker op z\'n kop!
Groeten
Groeten
wie zoekt zal vinden
By de wee Gio; Je gaat ons toch niet vertellen dat je dit op één dag hebt opgeraapt zeker?
Groeten
Groeten
wie zoekt zal vinden