Tandje Mill
Tandje Mill
In gruis van Mill dat ik thuis heb uitgezocht vond ik een mooi klein haaientandje van zo\'n halve centimeter met allemaal bobbeltjes/karteltjes langs de rand. Lijkt op die tand van die Engelsman (maar dan honderd x zo klein haha).Ik kan er helaas geen goede foto van maken, daar is-ie te klein voor...
Ik dacht natuurlijk meteen dat ik eindelijk een meg heb gevonden toen ik die kartels zag, maar weet eigenlijk niet of die alleen maar groot zijn of ook in het klein bestaan?
Wat ik me afvroeg: kan iemand me vertellen wat de kenmerken zijn van een Megalodon? En van zo\'n Escheri?
Met dank alvast en groet, Esther
Ik dacht natuurlijk meteen dat ik eindelijk een meg heb gevonden toen ik die kartels zag, maar weet eigenlijk niet of die alleen maar groot zijn of ook in het klein bestaan?
Wat ik me afvroeg: kan iemand me vertellen wat de kenmerken zijn van een Megalodon? En van zo\'n Escheri?
Met dank alvast en groet, Esther
:-)
Antw: Tandje Mill
Hoi,
Een halve centimeter is toch wel klein voor een Megalodon of een escheri.
Zeker als je zegt dat er een sterke karteling aanwezig is.
Ben je zeker dat het een haaientand is , het kan ook het topje van een roggestekel zijn of zoiets gelijkaardigs.
Probeer toch een fotoo te plaatsen want zo is een determinatie onmogelijk.
Groetjes,
Gunther
Een halve centimeter is toch wel klein voor een Megalodon of een escheri.
Zeker als je zegt dat er een sterke karteling aanwezig is.
Ben je zeker dat het een haaientand is , het kan ook het topje van een roggestekel zijn of zoiets gelijkaardigs.
Probeer toch een fotoo te plaatsen want zo is een determinatie onmogelijk.
Groetjes,
Gunther
- digging for it
- Contacteer:
Hoi Gunther
Kan misschien een Carcharinus prinus zijn. Is inderdaad ook een tandje van ongeveer een cm met een grovere karteling aan de basis en een wat fijnere karteling langs de kroon omhoog. Kijk maar eens hier bij de foto\'s, daar staat er ook een van Mill tussen.
Groeten Patrick
Kan misschien een Carcharinus prinus zijn. Is inderdaad ook een tandje van ongeveer een cm met een grovere karteling aan de basis en een wat fijnere karteling langs de kroon omhoog. Kijk maar eens hier bij de foto\'s, daar staat er ook een van Mill tussen.
Groeten Patrick
Ja dat kan het natuurlijk ook zijn.
Maar zonder een foto blijft het natuurlijk wild gokken...
Groetjes,
Gunther
Maar zonder een foto blijft het natuurlijk wild gokken...
Groetjes,
Gunther
Bedankt voor de reacties! Een foto is inderdaad het best, maar mijn fototoestel wil niet zo klein fotograferen. Misschien dat ik volgende week met iemand afspreek die een macrolens heeft en dan zet ik een fotootje hier op.
Ik wil ook nog steeds graag weten waar je een Megalodon aan herkent/wat de kenmerken zijn? Afgelopen week in Mill vond iemand een stukje en ik zag (en weet ook wel) dat er allemaal scherpe inkepingen inzitten. Maar dat is zowat het enige dat ik weet, dat-ie gekarteld is.
Met dank en groet! Esther
PS: mijn computer is gecrasht, ik zit nu bij iemand anders te computeren. Kan dus ff duren voor ik weer op deze site te vinden ben...
Ik wil ook nog steeds graag weten waar je een Megalodon aan herkent/wat de kenmerken zijn? Afgelopen week in Mill vond iemand een stukje en ik zag (en weet ook wel) dat er allemaal scherpe inkepingen inzitten. Maar dat is zowat het enige dat ik weet, dat-ie gekarteld is.
Met dank en groet! Esther
PS: mijn computer is gecrasht, ik zit nu bij iemand anders te computeren. Kan dus ff duren voor ik weer op deze site te vinden ben...
Helaas, de persoon met de macrolens heeft geen macrolens meer, dus geen foto...
Toch zou ik nog graag willen weten waaraan je een Megalodon precies herkent, en wat dan bijvoorbeled het verschil is met een Escheri?
Met dank voor de reacties alvast, Esther
Toch zou ik nog graag willen weten waaraan je een Megalodon precies herkent, en wat dan bijvoorbeled het verschil is met een Escheri?
Met dank voor de reacties alvast, Esther
- Frisian-old-age

Hoi Esther,
C.megalodon heeft een bourlette ( da\'s de V-vorm boven de wortel ), scherpe karteling.
Het merendeel van de Megalodons die in Mill gevonden worden zijn posterieurs, zoals de mijne.
Voor de rest,kijk en vergelijk maarre als je er één vindt weet je het meteen.

groetjes,
Faber quisque fortunae suae ( Gaius Sallustius Crispus )
Dank! Daar heb ik al wat aan,
ik ga letten op die V-vorm
En jij hebt er dus 1 gevonden in Mill? Uitzonderlijk....gaaf!
Groet, Esther
ik ga letten op die V-vorm

En jij hebt er dus 1 gevonden in Mill? Uitzonderlijk....gaaf!
Groet, Esther
Hoi Esther,
heb je thuis geen scanner staan? Tandje op de plaat, wit vel er bovenop, hoogste resolutie instellen en wie weet ziet het er toch redelijk uit.
Hartelijke groet,
Eric
heb je thuis geen scanner staan? Tandje op de plaat, wit vel er bovenop, hoogste resolutie instellen en wie weet ziet het er toch redelijk uit.
Hartelijke groet,
Eric