Vertrouwen op google informatie ?
Vertrouwen op google informatie ?
Beste forummers,
naar aanleiding van verschillende topics graag jullie mening. Bij het determineren wordt maar al te veel doorverwezen naar links op het o zo grote en blijkbaar welwetende internet. Ikzelf sta nogal sceptisch tov \'webdeterminatie\', omdat ik al veel dingen gezien én gelezen heb die niet stroken met hetgeen weer te vinden is in de wetenschappelijke literatuur. Ik vertrouw (meestal) sites waar een deftige bronvermelding aanwezig is, deftige argument of waarvan ik de uitgever ken.
Hoe zit dat bij jullie, googlen jullie erop los of probeer je toch die ene publicatie te pakken te krijgen ?
Z.
naar aanleiding van verschillende topics graag jullie mening. Bij het determineren wordt maar al te veel doorverwezen naar links op het o zo grote en blijkbaar welwetende internet. Ikzelf sta nogal sceptisch tov \'webdeterminatie\', omdat ik al veel dingen gezien én gelezen heb die niet stroken met hetgeen weer te vinden is in de wetenschappelijke literatuur. Ik vertrouw (meestal) sites waar een deftige bronvermelding aanwezig is, deftige argument of waarvan ik de uitgever ken.
Hoe zit dat bij jullie, googlen jullie erop los of probeer je toch die ene publicatie te pakken te krijgen ?
Z.
The earth has music for those who listen.
Antw: Vertrouwen op google informatie ?
Ik google er wel op los en vergelijk dan de sites met elkaar. Zie dan vaak verschillen en zoek verder naar wie er de juiste informatie heeft. Inderdaad wordt er veel onzin verkodigt op de verschillende sites. Als mijn leerlingen plaatjes halen van internet staan daar ook vaak foute namen bij, die ze dan fijn gaan leren, moedeloos word ik daar van.
gr
pearl

gr
pearl
Het leven is als een bos haar, het zit altijd in de war.:)
Altijd dubbel checken, liefst met literatuur, maar als het niet kan met andere websites.
Kennis telt!
Webmaster www . fossiel . net
Webmaster www . fossiel . net
- tandenzoeker
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 2 times
Inderdaad, nooit afgaan op één enkele bron!
"Wijze mensen praten omdat ze iets te zeggen hebben; dwazen, omdat ze iets willen zeggen." - Plato.
- Caveman
- Has thanked: 268 times
- Been thanked: 308 times
- Contacteer:
Ik denk dat we er hier met z\'n allen over het algemeen toch wel redelijk goed uitkomen.
Vaak als ik via google zoek kom ik op een van onze topics terecht, dat houdt in dat vele anderen van onze kennis / informatie gebruik (kunnen) maken. Heel positief toch dacht ik zo.
Vaak als ik via google zoek kom ik op een van onze topics terecht, dat houdt in dat vele anderen van onze kennis / informatie gebruik (kunnen) maken. Heel positief toch dacht ik zo.
To share or not to share, that's the question!
Misschien toch even toevoegen dat het voor de amateur ook niet altijd makkelijk is toegang te krijgen tot gestaafde wetenschappelijke werken of informatiebronnen. \'k Heb me in het verleden ook al in verschillende bochten moeten wringen om toch die ene bron te kunnen bemachtigen. Google, of beter: internet is dan zeer zeker een goed alternatief.
Z.
Z.
The earth has music for those who listen.
- tandenzoeker
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 2 times
Je kan nog steeds terecht in de bibliotheek van \'t KBIN in Brussel. Ze hebben er niet alles, maar toch zeer veel. Hun bib is vrij toegankelijk. Aan de balie hoef je niet te betalen, je meld hen dat je voor de bib komt, en dan mag je zo binnen. In de bib vraag je een \"lidkaart\" aan (kost 5 EUR dacht ik) en dan kan je zoveel kopieren als je wil (legaal, want tegen kleine vergoeding) Het kopieertoestel is van een hoge kwaliteit, en het personeel is zeer behulpzaam. Als je hen op voorhand van je komst op de hoogte stelt en hen meedeeld welke werken je zoekt, leggen ze die zelfs voor je klaar. Te weinig mensen weten dit blijkbaar
"Wijze mensen praten omdat ze iets te zeggen hebben; dwazen, omdat ze iets willen zeggen." - Plato.