onbekend tandje uit Mill.
- Fossiel hunter sean
- Contacteer:
onbekend tandje uit Mill.

net dit tandje uit het zeefsel gehaald, het is ongeveer een halve cm groot.
iemand idee?
gr sean
- notorynchus
Antw: onbekend tandje uit Mill.
Aan die ribbels te zien is het volgens mij een cetorhinus . 
Frederik

Frederik
- Fossiel hunter sean
- Contacteer:
ik denk dat deze veel te groot is voor een cetorhinus, heb nog nooit zo een vorm gezien bij cetorhinus.
gr sean
[Bewerkt door Fossiel hunter sean op 23-04-2008 om 11:30 NL]
gr sean
[Bewerkt door Fossiel hunter sean op 23-04-2008 om 11:30 NL]
- Supergraver
Dit is wel degelijk een Cetorhinus en om precies te zijn een Cetorhinus parvus. Heel leuk, is de eerste die ik uit Mill heb gezien, hoewel ik wel vernomen heb dat zowel C. cf. maximus als C. parvus in Mill gevonden zijn.
Gr
Martijn
[Bewerkt door Supergraver op 23-04-2008 om 13:47 NL]
Gr
Martijn
[Bewerkt door Supergraver op 23-04-2008 om 13:47 NL]
- Fossiel hunter sean
- Contacteer:
Antw: Antw: onbekend tandje uit Mill.
Tja...fossiel hunter sean schreef:
leuk, een Cetorhinus parvus:)
C. maximus heeft nogal variabele tanden. Om er nou eentje uit te pikken, die relatief vrij driehoekis is, en daar meteen de naam C. parvus op te plakken... Waarom zou deze niet binnen de variatie van C. maximus passen? (de soort die in Mill zoveel gevonden wordt?).
groeten, Erik
- Supergraver
Antw: Antw: Antw: onbekend tandje uit Mill.
Pffff, en in welk boekje stond dat???erik schreef:Tja...fossiel hunter sean schreef:
leuk, een Cetorhinus parvus:)
C. maximus heeft nogal variabele tanden. Om er nou eentje uit te pikken, die relatief vrij driehoekis is, en daar meteen de naam C. parvus op te plakken... Waarom zou deze niet binnen de variatie van C. maximus passen? (de soort die in Mill zoveel gevonden wordt?).
groeten, Erik
Gr
Martijn
- Supergraver
Antw: Antw: onbekend tandje uit Mill.
Pff... Ik dacht aan die verhandeling van van den Bosch uit het jaar zus en zoveel... Oligoceen van W\'wijk. Die stelt nogal wat vragen bij het correcte onderscheid tussen parvus en maximus tanden, staat me bij.
Enne... die labiale ribbels en plooien die zo uitgesproken zijn, en veel voorkomen bij C. maximus (ook deze uit Mill) zie ik even niet op de parvustandje waarnaar je verwijst. Maar ik weet niet of die bij parvus ook voorkomen, en in welke mate.
Op de op elasmo afgebeelde recente cetorhinus lijken er linksboven op de vergroting ook wat driehoekige tanden te staan in de kaak.
M.i. is de determinatie niet rond met een link naar een andere pagina.
Als je je ogen sluit voor intraspecifieke variatie is identificatie van tanden en het onderscheiden van soorten een makkie...
groeten, Erik
- Supergraver
Ach ja, laten we het dan maar afwachten, hmmm. Dan spreken we mekaar over een tijdje nog eens.
Maarre je twijfeld trouwens toch niet aan de drihoekige tand van Pieter, of soms wel?
Howel ik in jouw ogen misschien de mijne wel sluit zeg jij veel te vaak \'nee\', waarna het achteraf toch \'ja\' blijkt te zijn
Ciao,
Martijn
Maarre je twijfeld trouwens toch niet aan de drihoekige tand van Pieter, of soms wel?
Howel ik in jouw ogen misschien de mijne wel sluit zeg jij veel te vaak \'nee\', waarna het achteraf toch \'ja\' blijkt te zijn

Ciao,
Martijn