JOEPIE !!!

Laat hier je fossielen determineren. Voorzie duidelijke foto's en vermeld zo mogelijk de grootte, de vindplaats en de ouderdom.
Gesloten
notorynchus
JOEPIE !!!

Bericht door notorynchus » 05 mei 2008, 13:21

Afbeelding

Hallo iedereen ,
Ik zat heel de week geduldig af te wachten tot dat het pakje eindelijk zou binnenkomen .
Maar deze morgen kwam de postbode en deed een pakje in de brievenbus. Ik wachtte vol spanning af tot dat de postbode weg was. Ik nam de sleutel en rende de deur uit naar de brievenbus. M\'n hart klopte als een gek. Ik nam het pakje mee naar binnen en deed het open ...Een mini tanje kwam tevoorschijn : mijn eerste isistius triturats van slechts 4 mm uit Oosterzele ! Weer een prachtige aanwinst voor mijn collectie :D

Frederik

ward
Contacteer:
Antw: JOEPIE !!!

Bericht door ward » 05 mei 2008, 18:06

ah, daar is ie dus!
Die heb ik ook gezien, wou hem later op de dag bestellen, en toen was hij weg.:(
Toch proficiat met je tandje;)
Nu weet ik ten minste wie hem heeft :D
Vandaag is er voor mij wel een Galeocerdo latidens binnengekomen ook uit oosterzele.

Supergraver
Antw: Antw: JOEPIE !!!

Bericht door Supergraver » 05 mei 2008, 18:31

ward schreef:

....., wou hem later op de dag bestellen, ....
Bestellen, bestellen??? Huren jullie dan ilegalen of zo in, die voor jullie gaan graven in de omg Gent en/of Antwerpen? Of zijn het bepaalde Hollanders die zich toch al niet aan de regels hielden :D Of Fransen die een nieuwe put gemaakt hebben door wat explosieven in de grond te steken :D (let op ik heb er nog een ;) ) Of is het een Belg met een geologisch paspoort die hedentendage op zwart zaad zit :D

Hoe dan ook een heel leuk tandje, gefeliciteerd!

Gr

Martijn

Gerrit-Jan
Contacteer:

Bericht door Gerrit-Jan » 05 mei 2008, 18:42

Waarschijnlijk gewoon een ruil van oude vondsten, toen de groeve nog toegangkelijk was!!

Maar ja, als je een beetje oplet en zoekt kom je dus idd in B***gem uit, wat doet vermoeden dat je er nog mag zoeken.

Zo zie je maar weer, je kunt niet voorzichtig genoeg zijn met gegevens, maar daar kom je alleen als \'insider\' achter (en dan is de haaientand geeneens mijn interesse gebied ;) )

Groet

Niets is leuker dan fossielen zoeken met vrienden :)

Theo
Been thanked: 1 time

Bericht door Theo » 05 mei 2008, 21:17

Heb ze van in het begin erg aardig gevonden

Oosterzele,t\'was toch ne schonen tijd.
Bijna nooit file\'s rond Brussel,Meestal alleen,of hooguit nog een koppel zoekers.
Hard werken gaf meestal mooi resultaat.
Da pakt mij nu se,\'k begin bijna te wenen.

\'k Heb nog ergens 40 emmers residu van een andere groeve liggen,ook al lang gesloten,waar de tandjes ook te vinden waren.Er ligt wel een paket dennenaalden van een paar cm op.ga ik binnen een paar weken eens wassen(spoelen) en hopelijk vind ik ook nog een paar Isistius(sen)

Ik vind Isistius een grote reus onder de kleine tanden. (samen met ondermeer Oxynotus,pristiophorus enz.)

Theo

Gerrit-Jan
Contacteer:
Antw: Antw: JOEPIE !!!

Bericht door Gerrit-Jan » 05 mei 2008, 23:05

Theo schreef:

\'k Heb nog ergens 40 emmers residu van een andere groeve liggen,ook al lang gesloten,waar de tandjes ook te vinden waren. Er ligt wel een paket dennenaalden van een paar cm op.

Schand!!!! :D

Niets is leuker dan fossielen zoeken met vrienden :)

Theo
Been thanked: 1 time
Antw: Antw: Antw: JOEPIE !!!

Bericht door Theo » 05 mei 2008, 23:19

Gerrit-Jan schreef:
Theo schreef:

\'k Heb nog ergens 40 emmers residu van een andere groeve liggen,ook al lang gesloten,waar de tandjes ook te vinden waren. Er ligt wel een paket dennenaalden van een paar cm op.

Schand!!!! :D

\'k Weet het,maar heb vroeger altijd gaan vissen,en bij elk verhaaltje groeit die supervis (daarom hebben ze het fototoestel en de meetlat ingeschakeld)
ik hoop dat mijn isustius na tien,twaalf jaar,net naast de vijver gelegen te hebben, de...5 cm benaderen.

Theo

Gesloten