Allo of Spino
- Paralititan
Allo of Spino
Weet iemand misschien wat voor een tand dit is? Ik heb hem gekocht bij Versteend Leven in drouwen. Ze verkochten het mij als een Allosaurus tand uit Marokko. Maar ik kwam er later pas achter dat daar geen Allosaurusen leefden. Is dit dan misschien een Spinosaurus tand?
Ik hoop dat de foto\'s duidelijk genoeg zijn.
Groeten René
- masteroffossiles
- Has thanked: 27 times
- Been thanked: 9 times
Antw: Allo of Spino
hey,
ja ik denk dat dit een spinosaurus achtige tand is, maar het zou ook een suchomimus tand kennen zijn, maar ik denk dat er wel iemand is die het verschil weet, ik weet het niet dus ik houd het maar op spinosauridae sp.
iig geen allosaurus;)
gr
sander
ja ik denk dat dit een spinosaurus achtige tand is, maar het zou ook een suchomimus tand kennen zijn, maar ik denk dat er wel iemand is die het verschil weet, ik weet het niet dus ik houd het maar op spinosauridae sp.
iig geen allosaurus;)
gr
sander
- FossilDude
- Administrator
- Has thanked: 327 times
- Been thanked: 310 times
- Contacteer:
Dit is wel grappig. Ik heb ooit, toen ik nog klein (jong en onervaren) was ook een \'allosaurus\' tand gekocht bij het versteend leven in Drouwenerzand. Die van mij kwam uit Algerije.
Ik ben toen ook tot de conclusie gekomen dat het geen allosaurus was.
Die van mij lijkt erg op die van jou. Ik denk dat het een Spinosaurus is.
Groet,
Johan
Ik ben toen ook tot de conclusie gekomen dat het geen allosaurus was.
Die van mij lijkt erg op die van jou. Ik denk dat het een Spinosaurus is.
Groet,
Johan
Van je hobby je beroep maken.... kan het nog beter? ;)
- Paralititan
Hey, heel erg bedankt. Ik had zelf ook al het vermoeden dat het een Spinosaurus achtige tand was.
Maar dit betekend dus dat je beter niets meer kunt kopen bij versteend leven in drouwen.
Maar dit betekend dus dat je beter niets meer kunt kopen bij versteend leven in drouwen.
- FossilDude
- Administrator
- Has thanked: 327 times
- Been thanked: 310 times
- Contacteer:
Inderdaad. Ik ga alleen nog naar Versteend Leven voor mineralen, want ik vertrouw ze niet met fossielen.
Als ik als (toen) 10 jarige al kon zien dat de tand niet op die van een allosaurus leek... zouden zij dat toch ook wel moeten kunnen zien?
Als ik als (toen) 10 jarige al kon zien dat de tand niet op die van een allosaurus leek... zouden zij dat toch ook wel moeten kunnen zien?
Van je hobby je beroep maken.... kan het nog beter? ;)
- Paralititan
Antw: Antw: Allo of Spino
Dat dacht ik dus ook. Maar volgens mij zijn het gewoon bewuste oplichters daar. Ik hoop dat als ik daar nog een keer kom en ze verkopen weer Spino\'s voor Allo\'s dat ik ze een keer flink door de mand kan laten vallen waar iedereen bij staat. Ahoewel dat misschien niet zo verstandig is. Maar ik kan het altijd proberen.FossilDude schreef:
Inderdaad. Ik ga alleen nog naar Versteend Leven voor mineralen, want ik vertrouw ze niet met fossielen.

Groeten René
@De Kenners,
Waaraan zie je dat hoger getoond voorbeeld een Spinosaurustand is?
Ik dacht dat Spinosaurustanden zijdelings afgeplat waren met twee duidelijke snijranden?
Ik dacht dat Spinosaurustanden zijdelings afgeplat waren met twee duidelijke snijranden?
- Paralititan
Antw: Antw: Allo of Spino
Waarvan denk jij/u waarvan deze tand is. Het is zeker geen allosaurus tand. Allosaurus tanden waren toch veel platter? En dit lijkt mij een Spinosaurus achtige, want ik dacht dat Spinosaurus tanden rond van vorm waren.Plikona schreef:
@De Kenners,
Ik kan me natuurlijk ook vergissen, want ik weet er ook niet heel veel van af.
Maar ik weet wel zeker dat het geen Allosaurus tand is.
Groeten René
[Bewerkt door Paralititan op 21-05-2008 om 20:06 NL]
- masteroffossiles
- Has thanked: 27 times
- Been thanked: 9 times
ja daarom schreef ik ook al dat het spinosauridae sp. was, want er is ook nog de suchomimus, die heeft ook tanden:P
en die lijken er ook wel ok dus ik waag me niet echt aan een echte naam
(ook omdat als je hier een verkeerde naam typt, je meteen afgebrand wordt, schijnt)
en die lijken er ook wel ok dus ik waag me niet echt aan een echte naam
(ook omdat als je hier een verkeerde naam typt, je meteen afgebrand wordt, schijnt)
- notorynchus