Vreemd tandje uit \'t Zwin
Vreemd tandje uit \'t Zwin

Al minstens twintig jaar geleden gevonden, ik weet nog steeds niet wat het is. Als kind dacht ik altijd aan een mensen tand

Het hele tandje is 6 bij 13 mm
Groet Frank
- Carcharias
- Contacteer:
Antw: Vreemd tandje uit \'t Zwin
Ik herken het tandje. Gelijk een boekje bij gepakt. De naam is Trigonodon sp. Ik zal even het stukje tekst dat erbij staat typen:
Een enkele keer komt een wat meer rechthoekig tandje voor. Het betreft een tand van een Trigonodon sp. Op een doorschijnende rand na zijn ook deze tanden zwart.
Gr. Robbin
Een enkele keer komt een wat meer rechthoekig tandje voor. Het betreft een tand van een Trigonodon sp. Op een doorschijnende rand na zijn ook deze tanden zwart.
Gr. Robbin
Luctor et Emergo
- Carcharias
- Contacteer:
- greenwheeldiggers
Hoi Frank,
Wij hebben de collectie van mijn vader gekregen.(allemaal Cadzand vondsten) Ook van ongeveer 20 jaar geleden. Hier zitten ook zulke tandjes bij. Wij hebben ze ook gedetermineerd als Trigonodon sp. Zo liggen ze bij ons in de vitrine. Hoe we aan het plaatje komen weten we niet meer. Jij hebt wel een uitzonderlijke vondst met de wortel er nog aan. We gaan nog regelmatig naar Cadzand, maar zelf nog steeds niet gevonden. Wel hebben we keeltandjes gevonden van de Eotrigonodon. Weet iemand of deze verwant zijn aan elkaar?
Groetjes Hans en Karin
- Gerrit-Jan
- Contacteer:
Antw: Antw: Vreemd tandje uit \'t Zwin
greenwheeldiggers schreef:
Hoi Frank,
Hoe we aan het plaatje komen weten we niet meer.
Groetjes Hans en Karin
Misschien ooit van google \'gevist\'

Zie http://vertebresfossiles.free.fr/tourai ... onodon.htm
Groet
Niets is leuker dan fossielen zoeken met vrienden :)
Bedankt voor jullie reacties, leuk om te weten hoe die vis er ongeveer heeft uitgezien.
Groet Frank
Groet Frank