kreeft uit de Ardeche?
- digging for it
- Contacteer:
kreeft uit de Ardeche?
Greetings iedereen
Na alweer een tijdje terug te zijn uit de Ardeche wil ikjullie vragen of jullie mij kunnen helpen met de determinatie van dit fossiel. Hij is gevonden in de omgeving van Largentiere in de Ardeche. Zelf heb ik het idee dat dit het koppantser is van een kreeft, maar heeft er misschien iemand van jullie meer informatie over. Hi is gevonden tussen de ammonieten.
Helaas is deze niet door mij persoonlijk maar door mijnvrouw gevonden. Ik was namelijk even met mijn zoons op een bergje wat fossielen aan het zoeken en mijn vrouw zat gezellig in haar stoeltje een boekje te lezen, want fossielen zoeken kan haar niet zo erg boeien. na een tijdje kwam ze even kijken hoe het erbij stond. Terwijl ze zo staat te kijken raapt ze dus deze steen op en vraagt of dit misschien dus ook wel iets is. Ik dus helemaal blij. Alleen heb ik wel de gehele vakantie nog moeten horen dat zij hem gevonden had en niet ik, dus ik moest maar erg lief zijn en misschien kreeg ik hem dan wel.
Dat laatste is dus gelukt. Er zit al heel wat preparatie tijd in want in eerste instantie was er slechts een klein stukje aan de bovenkant zichtbaar (daar waar ook de schaal zelf erg verweerd is). Op zich is het grote werk nu eindelijk gedaan, allen wil ik hem nog wat mooier prepareren zodat hij er wat mooier op komt te liggen.
greets Patrick
- SantanaFormatie
- Been thanked: 1 time
Antw: kreeft uit de Ardeche?
Hoi Patrick,
mooie vondst,lijkt me koppantser van een kreeft.
Maar ik heb eigenlijk een off-topic vraag.
Zou je preciezer de vindplaats willen geven waar je de fossielen hebt gevonden?
Want in de zomervakantie komen we er meestal langs als we naar Spanje rijden.
(Als je het liever via de mail doet is het ook goed)
groeten,
Sander
mooie vondst,lijkt me koppantser van een kreeft.
Maar ik heb eigenlijk een off-topic vraag.
Zou je preciezer de vindplaats willen geven waar je de fossielen hebt gevonden?
Want in de zomervakantie komen we er meestal langs als we naar Spanje rijden.
(Als je het liever via de mail doet is het ook goed)
groeten,
Sander
Keep searching because everything is never as it seems.
- digging for it
- Contacteer:
Hoi Sander
De precieze locatie blijft nog geheim omdat er nog meer ligt en ik er nog wel vaker kom. Ik wil je wel wat tips geven om daar te zoeken naar fossielen en waar je op moet letten. Stuur me maar even en mail.
Greets Patrick
De precieze locatie blijft nog geheim omdat er nog meer ligt en ik er nog wel vaker kom. Ik wil je wel wat tips geven om daar te zoeken naar fossielen en waar je op moet letten. Stuur me maar even en mail.
Greets Patrick
- Gerrit-Jan
- Contacteer:
Hoi Patrick
gefeliciteerd
Daar heeft ze een mooie vondst mee gedaan!
Groet
gefeliciteerd
Daar heeft ze een mooie vondst mee gedaan!
Groet
Niets is leuker dan fossielen zoeken met vrienden :)
- Supergraver