Verbetering voor Fossiel.net ?
- Spongebob
- Has thanked: 413 times
- Been thanked: 636 times
Verbetering voor Fossiel.net ?
Na al het discussiëren over wel of geen vindplaatsen openbaar maken en de kwetsbaarheid ervan, alsmede het fenomeen schaduwlezers, waar geen of weinig zicht op is, valt te overwegen om het fossielenforum alleen beschikbaar te maken voor de leden. In dat geval weet je als groep iets meer wat voor vlees je in de kuip hebt.franky schreef:
tja, das natuurlijk net de tijd dat alle schaduwlezers nog even komen kijken waar ze de volgende dag moeten gaan plunderen, voor ze naar bed gaan.
Bij onze voetbal(jawel)-club kun je op de website naast de leden die on-line zijn, ook zien hoeveel \"gasten\" (=schaduwlezers) op elk moment meelezen.
Is geen oplossing van het probleem, maar wellicht een verbetering?
(voor Geologie.net geldt dit niet zozeer, omdat het \"plunderen\" minder acuut is.
Time fades away (Neil Young)
Antw: Verbetering voor Fossiel.net ?
Bij BD (Belgiumdigital)staan de actieve leden bij naam en aantal,de meelezers (alleen) bij aantal vermeld.
zou ook handig zijn en is misschien maar een kleine ingreep.
zou ook handig zijn en is misschien maar een kleine ingreep.
Theo
Ik denk dat we gewoon wat voorzichtiger moeten zijn met het geven van info over exacte vindplaatsen.
Ik zie vaak foto´s van mooie fossielen die nog dezelfde dag dat ze gevonden zijn op het net staan met de vindplaats gegevens erbij. Dit is erg uitnodigend voor veel mensen om daar op korte termijn massaal naar toe te trekken.
Maar ik zie ook al verbetering.
De jonkies onder ons hebben ergens in of nabij Antwerpen een vindplaatsje waarvan ze wel af en toe foto´s van de vondsten plaatsen, maar geen exacte vindplaatsgegevens erbij vermelden. zouden ze dit wel doen zal de vindplaats binnen de kortste keren overlopen worden.
Gelukkig beseffen ze dit zelf ook.
Er is dus nog hoop voor de toekomst.
Ik zie vaak foto´s van mooie fossielen die nog dezelfde dag dat ze gevonden zijn op het net staan met de vindplaats gegevens erbij. Dit is erg uitnodigend voor veel mensen om daar op korte termijn massaal naar toe te trekken.
Maar ik zie ook al verbetering.
De jonkies onder ons hebben ergens in of nabij Antwerpen een vindplaatsje waarvan ze wel af en toe foto´s van de vondsten plaatsen, maar geen exacte vindplaatsgegevens erbij vermelden. zouden ze dit wel doen zal de vindplaats binnen de kortste keren overlopen worden.
Gelukkig beseffen ze dit zelf ook.
Er is dus nog hoop voor de toekomst.
groeten van de brabantse bende
- Fossielenzoeker
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 1 time
- Contacteer:
Ik denk dat dit de beste optie is.Spongebob schreef:
Na al het discussiëren over wel of geen vindplaatsen openbaar maken en de kwetsbaarheid ervan, alsmede het fenomeen schaduwlezers, waar geen of weinig zicht op is, valt te overwegen om het fossielenforum alleen beschikbaar te maken voor de leden. In dat geval weet je als groep iets meer wat voor vlees je in de kuip hebt.
Robert Mensink
Dat lijkt een goed idee, maar ik ben bang dat we er dan in korte tijd heel veel leden bij gaan krijgen zodat we nog steeds het zelfde probleem hebben.
Lid worden stelt niets voor, en bij veel leden staat weinig of geen informatie bij hun profiel, dus weten we nog steeds niet met wat voor mensen we te doen hebben.
Lid worden stelt niets voor, en bij veel leden staat weinig of geen informatie bij hun profiel, dus weten we nog steeds niet met wat voor mensen we te doen hebben.
groeten van de brabantse bende
Ik ben het voor 100% eens met Franky.
<:{{{{{>
<:{{{{{>
Trilobiti Ceská Republika
Ik heb zo langzamerhand het idee dat we met kwadratuur van de cirkel bezig zijn.
Overigens: in de poll lijkt het erop dat schaduwlezers oprukken.
Overigens: in de poll lijkt het erop dat schaduwlezers oprukken.
De senioribus nil nisi bene