Mij eerste zelfgevonden meg en zelfgevonden benedeni
Mij eerste zelfgevonden meg en zelfgevonden benedeni
Midden in de nacht ergens zomaar op een zoekgebied kruip ik met m\'n hoofdlamp over de grond. Een beetje balend omdat de plek die ik in eerste instantie voor ogen had bedolven ligt onder 3 meter zand.
Op het oog zoekend raap ik een paar tanden op. Een enkele is compleet: hastalis, oxyrinchus. Het gaat toch redelijk vlot met de vondsten. Op een moment strek ik mijn hoofd omdat ik wat kramp in mijn nek krijg. Op dat moment schijnt m\'n hoofdlamp op een hele bekende vorm, zo\'n 75 cm van me vandaan. Op een richeltje ligt daar m\'n eerste meg zomaar open en bloot. Redelijk beschadigd, maar toch is de kroon redelijk intact. Ik ben er apetrots op. Sprakeloos ben je op dat moment, een heel raar gevoel
De rest van de nacht/ ochtend weet ik er in totaal 6 stukken meg te vinden, maar bovenal ook mijn eerste benedeni (zie laatste foto)
De tand er links van ligt (groene tand) zou er ook een kunnen zijn, maar ik twijfel.
Weer een stapje verder. Wat een verslavende hobby is dit toch.
[Bewerkt door Lanselot op 01-06-2008 om 13:35 NL]
- pleistoceenlover
Antw: Mij eerste zelfgevonden meg en zelfgevonden benedeni
Daar moet je aardig wat geluk voor hebben
!
Gr,
Sacha
Gr,
Sacha
Wees jezelf, er zijn al anderen genoeg.
en een goede hoofdlamp!
mooie vondsten arjen!
grtjs
jim
mooie vondsten arjen!
grtjs
jim
Wie niet zoekt, wie ni vindt!!!
Mooi,en met dit verhaaltje heeft je tand ook een ziel,is heel anders dan \"oohh,heb ik op de beurs gekocht,was wel een koopje\".
Als je er nu nog een felle wind,regen vlagen en bliksemschichten bij doet,een plek net achter het kerkhof,waar 200 jaar geleden de laatste heks op de brandstapel was gezet.
Groeit net zo als die karperverhalen.
Als je er nu nog een felle wind,regen vlagen en bliksemschichten bij doet,een plek net achter het kerkhof,waar 200 jaar geleden de laatste heks op de brandstapel was gezet.
Groeit net zo als die karperverhalen.
Theo
- binbinneke
- Contacteer:
Antw: Antw: Mij eerste zelfgevonden meg en zelfgevonden benedeni
HahaTheo schreef:
... Als je er nu nog een felle wind,regen vlagen en bliksemschichten bij doet,een plek net achter het kerkhof,waar 200 jaar geleden de laatste heks op de brandstapel was gezet...
'Search' your way into life.
http://www.sharksandfossils.page.tl/
http://www.sharksandfossils.page.tl/
- Gerrit-Jan
- Contacteer:
Mooie vondsten Arjen
Niets is leuker dan fossielen zoeken met vrienden :)
Wat jezelf vindt, is zeker waard om trots op te zijn. En zeker die meg.Mooie vondsten !!!!!
grt arno
grt arno
fossiel-hunter Arno
De linkse zou ook zomaar een Benedeni kunnen zijn! Het is wel jammer dat bij de meeste leuke vondsten aan de kust de wortels ontbreken, ik maak dit zelf helaas ook vaak mee. Verder een zeer geslaagde nacht voor je geweest.
Verzamelaar van fossiele haaientanden van wereldwijde locaties,voornamelijk Plioceen t/m Eoceen.
Ik sta altijd open voor een leuke haaientanden ruil.
Ik sta altijd open voor een leuke haaientanden ruil.