Het kan verkeren ......

Alle algemene onderwerpen over fossielen die niet in de andere onderdelen thuishoren.
De DinoDolsjes
Been thanked: 2 times
Het kan verkeren ......

Bericht door De DinoDolsjes » 07 aug 2008, 16:23

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Al geruime tijd memoreer ik tegen deze en gene - of ze dat nou willen horen of niet :) - dat het raar kan lopen.

Dat ik wel een Synechodus maar nog steeds geen Squalicorax uit het (Belgisch) Limburgse Krijt heb (en dan vergeet ik gemakshalve even een miezerig stukje kroon dat ik ergens heb weggestopt).
Terwijl de eerste aanzienlijk zeldzamer is dan de laatste. Je moet er blijkbaar toch "gewoon tegen aan lopen".

Nou, dat heb ik dus ook maar eens gedaan maar dan ook gelijk 2 beauties.

De eerste had ik op een haartje na geraakt met mijn kleine pikhouweeltje, zie het spoor rechtsonder op de eerste foto dat net onder de wortelpunt ophoudt. Ik zag een stukje zwart materiaal aan de oppervlakte van een groot blok en besloot er eens een "mep op te geven"......z ie ik dit......Pfew ..... dat ging net goed.
En nog geen uur later en een paar honderd meter verder zie ik de tand van foto's 3 en 4 open en bloot liggen. Foto 3 is welliswaar formeel gezien geen grondshot, maar is wel de tand exact zoals ik hem gevonden heb. Voorwaar geen kleine jongen zoals na een eerste prepronde bleek.
Ik heb me laten vertellen dat het feit dat de wortel van de 2e tand zwart is, een aanwijzing is dat het hier om een "ingeslikte tand" gaat. Iemand die dat kan bevestigen?

Cheers,
Paul

[Bewerkt door De DinoDolsjes op 07-08-2008 om 19:14 NL]

If it doesn't kill you, it makes you
stronger.........and wiser

Gerrit-Jan
Contacteer:
Antw: Het kan verkeren ......

Bericht door Gerrit-Jan » 07 aug 2008, 16:39

Mooie vondst Paul!

Groet

Niets is leuker dan fossielen zoeken met vrienden :)

Plikona
Been thanked: 1 time

Bericht door Plikona » 07 aug 2008, 17:55

Paul schreef:
Ik heb me laten vertellen dat het feit dat de wortel van de 2e tand zwart is, een aanwijzing is dat het hier om een "ingeslikte tand" gaat. Iemand die dat kan bevestigen?

Euh...Paul, in dit geval betekent dit dat dit een erg natte tand is... De matte kleur van het glazuur bevestigt dit.

De DinoDolsjes

Bericht door De DinoDolsjes » 07 aug 2008, 18:00

Ok, zal eens kijken wat opdrogen oplevert.... :)

Flash

Bericht door Flash » 07 aug 2008, 18:48

Mooie vondst Paul. Een maandje of wat geleden vond ik mijn eerste (lang niet zo mooi en mist het topje). Gefeliciteerd!

Grrr Edo

mij zijn niet van de bange, mij zijn alleen van de voorzichtige.
Klukkluk

Supergraver

Bericht door Supergraver » 07 aug 2008, 19:21

Gefeliciteerd Paul!

Wel een beetje jammer hoor dat ik het nu eerst op het forum moet lezen ipv in m'n mailbox ;)
Laat je de rest van de tanden netjes in de groeve(s) liggen tot oktober?

Gr

Martijn

De DinoDolsjes
Antw: Antw: Het kan verkeren ......

Bericht door De DinoDolsjes » 07 aug 2008, 20:19

Supergraver schreef:
Gefeliciteerd Paul!

Wel een beetje jammer hoor dat ik het nu eerst op het forum moet lezen ipv in m'n mailbox ;)
Laat je de rest van de tanden netjes in de groeve(s) liggen tot oktober?

Gr

Martijn
OK, OK, volgende keer stuur ik je eerst weer ff een mailtje. Kun je hier weer melden dat je hem elders al eerder had gezien ... :)

Wat tandjes laten liggen betreft: RU KIDDING? Ik krijg de smaak nu pas echt goed te pakken, waar er twee zijn, daar zijn er meer! :P

@ de rest: dank voor de felicitaties. Ik ga niet snel in een groeve op mijn gat zitten om een vondst te bewonderen, maar geloof me, in dit geval wel....

Cheers,
Paul

digging for it
Contacteer:

Bericht door digging for it » 07 aug 2008, 20:55

Hoi Paul

gefeliciteerd met je vondsten. Kan begrijpen dat je even op je kont bent gaan zitten om deze te vinden. Een supervondst. ben er zelf ook al jaren naar op zoek en tot nu toe heb ik 3 redelijke met maar een halve wortel uit 't Rooth.

Als je me ooit wat tips wilt geven of me misschien een keertje mee wilt nemen, houdt ik me van harte aanbevolen.

Patrick

sharkteethrene

Bericht door sharkteethrene » 07 aug 2008, 22:30

Hoi Paul,

Zeer fraaie vondsten,gefeliciteerd.
Ik loop er ook al een aantal jaren naar een te zoeken,maar helaas.
En dan te denken dat er nog twee van mijn zoekmaatjes er ook al een gevonden hebben in de laatste weken.
Mijn tijd komt wel,lol.
Nogmaals super vondsten.

Groetjes,

Rene.

Kennis is relatief, we maken gebruik van wat we heden (denken te) weten.
Morgen is er weer een nieuwe dag,dit met nieuwe vondsten en wellicht andere inzichten!

Gesloten