Mijn nieuwe aanwinst
- Gerrit-Jan
- Contacteer:
Mijn nieuwe aanwinst
Zondag 2 augustus was ik op de boekenmarkt in Deventer, waar ik een mooi boek vond over de geology van de zuid Engelse kust.
Het heet "Geology of the country around WEYMOUTH, SWANAGE, CORFE AND LULWORTH" van het 'institute of gelogical science' uit 1947.
Auteur: W.J. Arkell, C.W. Wright ea
Het beschrijft de gehele zuidkust van het bathonian tot het eocene plus de strata van het hele gebied. Echt een geweldig boek.
Sorry, moest het even kwijt.
als er nog eens iemand die kant op gaat wil ik wel gedeeltes copieren. Er zit ook een geologische kaart bij.
Heb het boek voor 18 euro kunnen kopen. Mazzel gehad. Zij had ook nog een boek over het Trias van Duitsland voor 28 euro en een soort Treatise in het Frans met mooie platen van fossielen voor 45,-- euro. Dat werd me een beetje te gortig, maar heb er toch wel een beetje spijt van. Ben in ieder geval erg blij met dit boek.
Zo, dat lucht op
. Ga er weer even in lezen 
Groet
PS: mss toch meer iets voor de geology pagina!
[Bewerkt door Gerrit-Jan op 15-08-2008 om 12:35 NL]
Het heet "Geology of the country around WEYMOUTH, SWANAGE, CORFE AND LULWORTH" van het 'institute of gelogical science' uit 1947.
Auteur: W.J. Arkell, C.W. Wright ea
Het beschrijft de gehele zuidkust van het bathonian tot het eocene plus de strata van het hele gebied. Echt een geweldig boek.
Sorry, moest het even kwijt.
als er nog eens iemand die kant op gaat wil ik wel gedeeltes copieren. Er zit ook een geologische kaart bij.
Heb het boek voor 18 euro kunnen kopen. Mazzel gehad. Zij had ook nog een boek over het Trias van Duitsland voor 28 euro en een soort Treatise in het Frans met mooie platen van fossielen voor 45,-- euro. Dat werd me een beetje te gortig, maar heb er toch wel een beetje spijt van. Ben in ieder geval erg blij met dit boek.
Zo, dat lucht op

Groet
PS: mss toch meer iets voor de geology pagina!
[Bewerkt door Gerrit-Jan op 15-08-2008 om 12:35 NL]
Niets is leuker dan fossielen zoeken met vrienden :)
- Fossiel hunter sean
- Contacteer:
Antw: Mijn nieuwe aanwinst
Hej Gerrit Jan!
je hebt overal boek geschreven, moest het niet bRoek zijn?;):D
je hebt overal boek geschreven, moest het niet bRoek zijn?;):D
- Gerrit-Jan
- Contacteer:
L:DL
Ik ga daar zeker nog menige b(r)oeken verslijten
Lijkt me ook een schitterend vakantiegebied. Ik heb wel iets met kusten.
Groet
[Bewerkt door Gerrit-Jan op 14-08-2008 om 10:25 NL]
Ik ga daar zeker nog menige b(r)oeken verslijten

Lijkt me ook een schitterend vakantiegebied. Ik heb wel iets met kusten.
Groet
[Bewerkt door Gerrit-Jan op 14-08-2008 om 10:25 NL]
- Gerrit-Jan
- Contacteer:

Hoi allemaal,
ik ben nu meer documentatie en materiaal van het gebied aan het verzamelen om een beter en completer beeld te krijgen van die kust.
Daarbij vond ik deze oude Geologische kaart. Ik vind dat altijd wel iets hebben.
Mochten er nog mensen zijn die (foto) materiaal hebben van Dorset en zijn kustgebied en/of verslagen of kaarten, houd ik me aan bevolen.
Groet