de mooiste/grootste
de mooiste/grootste

omdat we toch geen foto's van het prepareren van de schildpad krijgen van Plikona, nog maar eentje van deze categorie.
Wie heeft de mooieste/grootste schelpen.
Haaietanden zijn sommige even beu.
Ik ben zelf helemaal geen schelpenverzamelaar maar de mooiste exemplaren die je tegenkomt blijven toch in de verzameling hangen. zo is het denk ik met velen onder ons, dus kom op en laat zien.
groeten van de brabantse bende
Antw: de mooiste/grootste
foto 1 t/m 6: gevonden in afgegraven grond uit een havendok bij kallo. zijn alledrie dubbelkleppig, thuis geopend, het zand wat erin zat gemengd met een beetje cement en weer dichtgemaakt, daarna geconserveert. hier gebeurt dus niets meer mee.
foto 7/8: gevonden op een opspuiting bij doel.
foto 8/9/10: in-situ gevonden bij werkzaamheden aan de antwerpse ring bij borgerhout.
foto 11/12: regio Maasstricht.
foto 7/8: gevonden op een opspuiting bij doel.
foto 8/9/10: in-situ gevonden bij werkzaamheden aan de antwerpse ring bij borgerhout.
foto 11/12: regio Maasstricht.
- Gerrit-Jan
- Contacteer:
Antw: Antw: de mooiste/grootste
HEEEE!!, dat is wel een beetje steggelen hefranky schreef:
foto 1 t/m 6: gevonden in afgegraven grond uit een havendok bij kallo. zijn alledrie dubbelkleppig, thuis geopend, het zand wat erin zat gemengd met een beetje cement en weer dichtgemaakt, daarna geconserveert. hier gebeurt dus niets meer mee.

PS; denk dat Plikona bedoelde dat het veel leuker is om een bezoekje af te leggen bij het museum en daar zelf tekst en uitleg te krijgen, dan het bekijken van een paar stuntelige foto's (die mag je dan zelf maken

Mooie vondsten wel!!
Groet
Niets is leuker dan fossielen zoeken met vrienden :)
[PS; denk dat Plikona bedoelde dat het veel leuker is om een bezoekje af te leggen bij het museum en daar zelf tekst en uitleg te krijgen, dan het bekijken van een paar stuntelige foto's (die mag je dan zelf maken )]
dat snap ik ook wel, maar een beetje plagen mag toch wel.
dat snap ik ook wel, maar een beetje plagen mag toch wel.

@Franky,
Het belangrijkste was niet het fossiel. Daar heb ik geen enkele maar dan ook geen enkele vraag over gekregen Franky! Wel of je een helm droeg in Doel? Was die goedgekeurd door BIN 9002? Kon het scharrelgereedschap de goedkeuring wegdragen van de Bond van Nederlandse huisvrouwen? Maar vooral, Franky,: Waarom staat je onderschrift niet in het latijn?????

Wat betreft 11/12 Uit welke lithostratigrafische laag stamt de Rastellum?
Het belangrijkste was niet het fossiel. Daar heb ik geen enkele maar dan ook geen enkele vraag over gekregen Franky! Wel of je een helm droeg in Doel? Was die goedgekeurd door BIN 9002? Kon het scharrelgereedschap de goedkeuring wegdragen van de Bond van Nederlandse huisvrouwen? Maar vooral, Franky,: Waarom staat je onderschrift niet in het latijn?????

- Gerrit-Jan
- Contacteer:
Antw: Antw: de mooiste/grootste
Plikona schreef:
Pas op met moeilijke woorden Louis

Groet
He Franky,
deze komt uit Malta.Heeft me veel zweet gekost om hem uit de wand te halen in die verschrooiende hitte.
groeten,
Walter
- Gerrit-Jan
- Contacteer:

Een recente van de noord Franse kust, maar toch ook heel bezienswaardig

Prachtig hoor,hier moet ik in gebreke blijven.
mijn vondsten zijn vaak juist microscopisch...
Ellen
mijn vondsten zijn vaak juist microscopisch...
Ellen
Zwerfsteenagaten..mijn favorieten !
Ellen
Ellen