rare tand
rare tand
Hallo,
Daar er toch mensen zijn die blijkbaar wel mijn fotookes kunnen zien, stuur ik er nog eentje door.
Deze tand heb ik gevonden in een groeve te Thin-le Moutier te frankrijk uit het krijt.
Iemand heeft me gezegd dat hij van een beenvis zou zijn.Op het net kan ik er niet direct iets vergelijkend over vinden.Kan iemand van jullie mij misschien helpen met de déterminatie er van????
Alvast bedankt!
Groetjes...
Ilse

Daar er toch mensen zijn die blijkbaar wel mijn fotookes kunnen zien, stuur ik er nog eentje door.
Deze tand heb ik gevonden in een groeve te Thin-le Moutier te frankrijk uit het krijt.
Iemand heeft me gezegd dat hij van een beenvis zou zijn.Op het net kan ik er niet direct iets vergelijkend over vinden.Kan iemand van jullie mij misschien helpen met de déterminatie er van????
Alvast bedankt!
Groetjes...
Ilse
FOSSILS ARE FOR EVER!
Antw: rare tand
hoi,
Hier nog een tweede fotooke van die rare tand.
Groetjes..
Ilse

Hier nog een tweede fotooke van die rare tand.
Groetjes..
Ilse
FOSSILS ARE FOR EVER!
- Frisian-old-age
Hoi Ilse,
Lijkt mij geen vis eerder haai.Waarschijnlijk Acrodus sp. uit het Krijt- tijdvak Tithonien.
groetjes, Age
Lijkt mij geen vis eerder haai.Waarschijnlijk Acrodus sp. uit het Krijt- tijdvak Tithonien.
groetjes, Age
Faber quisque fortunae suae ( Gaius Sallustius Crispus )
Hoi Age,
Bedankt voor de hulp bij de determinatie van deze tand. Ik had helemaal niet aan een haai gedacht. Ben gaan kijken naar de beeldekens van die Acrodus sp. en jawel daar lijkt hij toch wel erg op. Wat ik me nu afvraag heb ik een knappe vondst gedaan of is hij vrij algemeen??????? De dag dat ik deze tand vond zijn er in dezelfde groeve nog 2 krokodilletanden gevonden ook. Eentje los en eentje nog met de punt in de martix. Wel een toffe groeve met zéér veel mogelijkheden om te vinden. Mijn dochter heeft die dag alles samen zo\'n 20 zeeëgeltjes gevonden waarvan enkele nog vrij volledig. Bijna elk fossiel is wel hier of daar voorzien van wat calsietkristallen (knap hoor als de zon er op schijnt).
Groetjes...
Ilse
Bedankt voor de hulp bij de determinatie van deze tand. Ik had helemaal niet aan een haai gedacht. Ben gaan kijken naar de beeldekens van die Acrodus sp. en jawel daar lijkt hij toch wel erg op. Wat ik me nu afvraag heb ik een knappe vondst gedaan of is hij vrij algemeen??????? De dag dat ik deze tand vond zijn er in dezelfde groeve nog 2 krokodilletanden gevonden ook. Eentje los en eentje nog met de punt in de martix. Wel een toffe groeve met zéér veel mogelijkheden om te vinden. Mijn dochter heeft die dag alles samen zo\'n 20 zeeëgeltjes gevonden waarvan enkele nog vrij volledig. Bijna elk fossiel is wel hier of daar voorzien van wat calsietkristallen (knap hoor als de zon er op schijnt).
Groetjes...
Ilse
FOSSILS ARE FOR EVER!
- Frisian-old-age
Hoi Ilse,
Als ik zo de foto bekijk is hij compleet en je hebt hem ook mooi uitgeprepareerd.In mijn ogen een topvondst.
Jij en Kathleen hebben een zeer goede zoekdag gehad.Da\'s niet mis in vergelijking met 2 weken terug in Winterswijk met al die regen toen.
groetjes, Age
Als ik zo de foto bekijk is hij compleet en je hebt hem ook mooi uitgeprepareerd.In mijn ogen een topvondst.

Jij en Kathleen hebben een zeer goede zoekdag gehad.Da\'s niet mis in vergelijking met 2 weken terug in Winterswijk met al die regen toen.

groetjes, Age
Faber quisque fortunae suae ( Gaius Sallustius Crispus )
- De DinoDolsjes
- Been thanked: 2 times
Mooie vondst, Ilse.
En dan maar beweren dat je nooit geluk hebt
.
Zoekt en gij zult vinden!
Of was het nou: zoekt en gij vindt zult?
En dan maar beweren dat je nooit geluk hebt

Zoekt en gij zult vinden!
Of was het nou: zoekt en gij vindt zult?
If it doesn't kill you, it makes you
stronger.........and wiser
stronger.........and wiser
Ik ken Thin-le Moutier niet, maar Acrodus leeft normaal in het Trias en het Jura (waar ze met tientallen tegelijk kunnen voorkomen in zgn. bonebeds), maar een vondst van dit dier, dat trouwens nog tot de euselachii behoort, in Cretaceous sediments zal waarschijnlijk niet zo algemeen zijn. Mooi.
- Frederik
- Administrator
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 47 times
- Contacteer:
Vreemd. Ik dacht altijd dat in de groeve in Thin-le-Moutier de ontsluitingen jura zijn, en niet krijt.
Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)
something (TH Huxley)
Antw: Antw: rare tand
Volgens mij ook Jura. Staat ook in de vindplaatsomschrijving.Frederik schreef:
Vreemd. Ik dacht altijd dat in de groeve in Thin-le-Moutier de ontsluitingen jura zijn, en niet krijt.
Kennis telt!
Webmaster www . fossiel . net
Webmaster www . fossiel . net
Trias of Jura lijkt inderdaad meer logisch; ik ken de groeve niet, ik dacht dat Ilse iets had geschreven over het Krijt, maar ze had het gewoon over een krijtgroeve.