Advies omtrend ruilen

Hier kun je fossielen te koop of te ruil aanbieden. Ook bedoeld voor aanverwante geologische spullen.
Gesloten
Supergraver
Advies omtrend ruilen

Bericht door Supergraver » 29 aug 2008, 21:01

Dit is metname even voor de beginnende verzamelaars die graag ook eens het een en ander willen ruilen.

Tip 1. Weet wat je wil. Alles is mooi, maar alles tegelijk is onmogelijk. Maak voor jezelf een lijst met fossielen die je graag wilt hebben. wees ook een beetje reel een dinosaurus schedel krijg je echt niet voor een cadzand haaientandje ;)

Tip 2. Maak dan ook een lijstje met wat jjzelf kunt bieden. Mooi zou zijn als je deze lijst kan versterken met wat foto's.

Tip 3. Wanneer je iemand een mailtje stuurt omdat je met hem wilt ruilen, stel je dan eerst eens netjes voor.

Deze drie schoten me zomaar ineens te binnen ;) Er zijn er nog veel meer, dus wellicht willen andere verzamelaars ook nog wat tips geven :D

Gr

Martijn

Carcharias
Contacteer:
Antw: Advies omtrend ruilen

Bericht door Carcharias » 29 aug 2008, 21:11

Hoi Martijn,

Omdat ik een beginnende verzamelaar ben en al m'n ruilfouten nog vers in m'n hoofd heb zitten kan ik je nogwel wat aanvullen.

Tip 4: Marokko spul ziet er allemaal heel mooi uit. Maar let goed op de kwaliteit van de tand en op inventuele restauraties.

Tip 5: Soms wil je zo graag iets dat je er (bijna) alles voor over hebt. Kijk nog eens naar de spullen die je wilt verruilen en ga nog eens na. Is dit wel het gene dat het andere voorwerp waard is. Zo heb ik es een GW van Groede voor een otodus (gerestaureerd), paleaocarcharodon en een Squalicorax in Matrix (alle uit marokko) geruild. Dus jongens en meiden pas goed op, want deze ruil was een ruil waar ik niet goed over nagedacht had. En zo gebeuren fouten.. stomme fouten :D.

Gr. Robbin

[Bewerkt door Carcharias op 29-08-2008 om 20:14 NL]

Luctor et Emergo

binbinneke
Contacteer:

Bericht door binbinneke » 29 aug 2008, 22:34

Pak je pakketje goed in! ;)
Niemand vind het leuk kapotte tandjes aan te krijgen en ik vind het een vorm van respect alles zo veilig mogelijk in te pakken.

Garantie heb je nooit, maar je kan de kans op beschadigingen zelf drastisch verlagen.

gr. robin

'Search' your way into life.
http://www.sharksandfossils.page.tl/

binbinneke
Contacteer:

Bericht door binbinneke » 29 aug 2008, 22:35

Ik zei:

... kapotte tandjes ...

... of andere soorten fossielen :D
(ik begin al partijdig te worden)

'Search' your way into life.
http://www.sharksandfossils.page.tl/

Anthonie
Has thanked: 11 times
Been thanked: 31 times
Contacteer:

Bericht door Anthonie » 30 aug 2008, 17:24

deze topic mss goed als sticky object :D

groeten

Anthonie

* Scientia et Miratio *

Supergraver

Bericht door Supergraver » 30 aug 2008, 17:54

Nog een kleine 'add on' ;)

Zorg dat je fossielen altijd voorzien zijn van alle info vwb naam/soort/fam, vindplaats (groeve/Plaats/Provincie/Land), tijdvlak en wat ikzelf altijd wel op prijs stel is wanneer je erbij vermeld of je het fossiel zelf hebt gevonden en wanneer.

Aan bijv. Haaientand/Tertiar/Zeeland heeft niemand wat ;)

mvg

Martijn

Gerrit-Jan
Contacteer:
Antw: Antw: Advies omtrend ruilen

Bericht door Gerrit-Jan » 31 aug 2008, 01:41

Supergraver schreef:
Nog een kleine 'add on' ;)

Zorg dat je fossielen altijd voorzien zijn van alle info vwb naam/soort/fam, vindplaats (groeve/Plaats/Provincie/Land), tijdvlak en wat ikzelf altijd wel op prijs stel is wanneer je erbij vermeld of je het fossiel zelf hebt gevonden en wanneer.

Aan bijv. Haaientand/Tertiar/Zeeland heeft niemand wat ;)

mvg

Martijn
Je vergeet de GPS-coordinaten in dit rijtje :D

Groet

Niets is leuker dan fossielen zoeken met vrienden :)

Gesloten