excursie rheine
excursie rheine

bedantk voor het leuke weekend
het meeste is van rheine en sommige dingen heb ik gekregen
- Gerrit-Jan
- Contacteer:
Antw: excursie rheine
Hey rickie,
je ammo is een Parapuzosia (Austiniceras) austeni (Sharpe, 1855). Mooie vondst en goed geprept. Niets meer aan doen.
De haaientanden waren uit Mill/Langenboom en zijn Hastalissen
Die bolletjes zijn pyrietknollen.
Dat zwarte 'bolletje' is een stuk nautilus uit het albien van Cap Blanc Nez. Wetenschappelijke naam: Eutrephoceras clementinum (d'Orbigny, 1840)
De schelpen heten Inoceramus en die zee egel uit rheine die je hebt gevonden moet je nog even goed schobben
Die afdrukken op die platen zijn zeelelies (Saccoma's) uit Duitsland (Wintershof/ Eichstatt; Jura)
Groetjes
[Bewerkt door Gerrit-Jan op 01-09-2008 om 10:22 NL]
je ammo is een Parapuzosia (Austiniceras) austeni (Sharpe, 1855). Mooie vondst en goed geprept. Niets meer aan doen.
De haaientanden waren uit Mill/Langenboom en zijn Hastalissen
Die bolletjes zijn pyrietknollen.
Dat zwarte 'bolletje' is een stuk nautilus uit het albien van Cap Blanc Nez. Wetenschappelijke naam: Eutrephoceras clementinum (d'Orbigny, 1840)
De schelpen heten Inoceramus en die zee egel uit rheine die je hebt gevonden moet je nog even goed schobben

Die afdrukken op die platen zijn zeelelies (Saccoma's) uit Duitsland (Wintershof/ Eichstatt; Jura)
Groetjes
[Bewerkt door Gerrit-Jan op 01-09-2008 om 10:22 NL]
Niets is leuker dan fossielen zoeken met vrienden :)
bedankt voor de instructie
morgen zal ik de andere kleie egel er opzetten als hij schoon is
morgen zal ik de andere kleie egel er opzetten als hij schoon is
- Everhardus
Hoi,
Zo, die ammoniet heb je mooi opgeknapt en ook een stuk completer als ik dacht toen ik 'm "live" zag, heel mooi !
Ik zelf heb die dag welgeteld een tamelijk onnozelf zee-egeltje gevonden die bij thuiskomst nog in twee stukken bleek te liggen ook, maar ja "that's life"
Gr,Marcel
Zo, die ammoniet heb je mooi opgeknapt en ook een stuk completer als ik dacht toen ik 'm "live" zag, heel mooi !
Ik zelf heb die dag welgeteld een tamelijk onnozelf zee-egeltje gevonden die bij thuiskomst nog in twee stukken bleek te liggen ook, maar ja "that's life"
Gr,Marcel
- Gerrit-Jan
- Contacteer:
Tjemig,
een beetje balen. Risico van het vak. Soms valt het mee, soms tegen maar 'drie keer is scheepsrecht' dus de volgende keer ga je echt wat moois vinden.
Neem anders de volgende keer wel wat voor je mee!
Vond het in ieder geval leuk dat je er was.
Groet
een beetje balen. Risico van het vak. Soms valt het mee, soms tegen maar 'drie keer is scheepsrecht' dus de volgende keer ga je echt wat moois vinden.
Neem anders de volgende keer wel wat voor je mee!
Vond het in ieder geval leuk dat je er was.
Groet
Je hebt niet erg veel geluk gehad Marcel, maar niet getreurd. Net als Gerrit Jan al zegt de volgende keer ben jij aan de beurt.
Zeker wanneer je de groeve in gaat en zegt "Ik ben een beginner".
:)
Want zowel Rickie als wij hebben enorm veel geluk gehad met de vondsten.
groetjes Robert en Mirjam
Zeker wanneer je de groeve in gaat en zegt "Ik ben een beginner".

Want zowel Rickie als wij hebben enorm veel geluk gehad met de vondsten.
groetjes Robert en Mirjam
Groningse afdeling van de Brabantse Bende
ja inderdaag je vind volgende keer vast wel wat
anders zal ik er wel eentje voor je neus leggen moet je hem alleen nog zien
anders zal ik er wel eentje voor je neus leggen moet je hem alleen nog zien
- Gerrit-Jan
- Contacteer:
Antw: excursie rheine@ Rickiee
Hey Rickie,
probeer morgen even een paar mooie foto's te schieten van de zee-egel. Ben benieuwd naar het resultaat.
Begrijp dat je nu gaat pitten en volg jou voorbeeld.
Groeten en wellicht tot op de ruilbeurs!
probeer morgen even een paar mooie foto's te schieten van de zee-egel. Ben benieuwd naar het resultaat.
Begrijp dat je nu gaat pitten en volg jou voorbeeld.
Groeten en wellicht tot op de ruilbeurs!
- Everhardus
Hey Rickie,
Toegegeven, hoe die ammo van jou er bij lag had ik 'm echt gemist, knap dat je 'm zag zitten. Ik neem je aanbod graag aan, leg ze maar gewoon voor m'n neus de volgende keer ha,ha ! Gr,Marcel
Toegegeven, hoe die ammo van jou er bij lag had ik 'm echt gemist, knap dat je 'm zag zitten. Ik neem je aanbod graag aan, leg ze maar gewoon voor m'n neus de volgende keer ha,ha ! Gr,Marcel