tanden vandaag gevonden omgeving Antwerpen
- digging for it
- Contacteer:
tanden vandaag gevonden omgeving Antwerpen
Vandaag weer even gezocht in de omgeving Antwerpen. Het weer was goed en er waren nog meer bekenden van het forum. O.a. Paul (De Dinodolsjes) en Ed (agaathunter). Het bleek een heel gezellige dag te zijn met aardige vondsten en de nodige babels. Hierboven zie je een aantal van mijn vondsten. De meg is 9,5 cm lang. Wat verder opvalt is dat bij de galeocerdo rechtsboven op de foto eerst weer kleine karteltjes heeft achter zijn spits waarna ze pas overgaan in de grotere spitsjes. Paul heeft ook nog een flink aantal Galeocerdo's gevonden en 2 wortelfragmenten van een Auriculates. Ed had ook een aantal mooie vondsten waaronder diverse dolfijnentanden. Misschien dat zij hun foto's hier ook nog wel plaatsen. en voor Martijn, we hebben nog wat voor je laten liggen.
Greets Patrick
Antw: tanden vandaag gevonden omgeving Antwerpen
Ziet er te gek uit! wil ook best wel eens mee "babelen"
Josine
- Gerrit-Jan
- Contacteer:
Mooie tandjes Patrick.
Ik hoop dat ik zoveel geluk mag hebben volgende week.
Groet
Ik hoop dat ik zoveel geluk mag hebben volgende week.
Groet
Niets is leuker dan fossielen zoeken met vrienden :)
Hoi Patrick,
Mooie tanden.
Het is een geweldige vindplaats.
Gelukkig dat nog bijna niemand er van op de hoogte is.
Gr Hogst
Mooie tanden.
Het is een geweldige vindplaats.
Gelukkig dat nog bijna niemand er van op de hoogte is.
Gr Hogst
- digging for it
- Contacteer:
Hoi Hogst
Er wordt nu al zo lang gezocht, dat we nu alleen nog maar de restjes aan het verzamelen zijn. De hele put is namelijk al van voor tot achter overhoop gehaald.
Greets Patrick
Er wordt nu al zo lang gezocht, dat we nu alleen nog maar de restjes aan het verzamelen zijn. De hele put is namelijk al van voor tot achter overhoop gehaald.
Greets Patrick
Staar toch aub niet blind op die ene put. Er liggen er nog diverse waar de opbrengst 10 keer beter is, niet overdreven.
Zoals gisteren ook al gezegd, mooie meg Patrick, echt super.

Dit kan ook in 4 uur zoeken, tussen 3.00 en 7.0uur.
De beste tip die ik kan geven is die Robin ook al eens gaf: Veel putjes graven en opletten waar er donker, glauconiet houdend materiaal zichtbaar is. Als je dan op een moment op een dik pak schelpen, botten en stenen stuit is het raak. En last but not least: wees uitermate voorzichtig en weet wat je doet.
Arjen
[Bewerkt door Lanselot op 26-09-2008 om 11:46 NL]
Antw: Antw: tanden vandaag gevonden omgeving Antwerpen
Hoi Arjen,lanselot schreef:
Staar toch aub niet blind op die ene put. Er liggen er nog diverse waar de opbrengst 10 keer beter is, niet overdreven.
Het viel mij van de week op dat er,als je het hele opgraaf terrein beschouwt,er slechts in de uiterste zuidhoek(schat ik nu even zonder mijn gps in) fanatiek gegraven en geschud wordt.
Het is bekend dat de spuitmond op verschillende plaatsen heeft gelegen.
Als jij het over nog een aantal plekken hebt, bedoel je dan in dat specifieke veld,of heb je over het grotere terrein.Daar waar nu gespoten wordt. Een meter of 500 zuidelijker.
Gr. Hogst
[Bewerkt door hovaderm op 25-09-2008 om 21:25 NL]
[Bewerkt door hovaderm op 26-09-2008 om 07:58 NL]
[Bewerkt door hovaderm op 26-09-2008 om 08:00 NL]