Wat zijn dit ?
Wat zijn dit ?

Hallo allemaal,
ik ben nog niet zolang lid van dit Forum , maar interesseer me al heel lang voor fossielen . Nu ben ik in de jaren 70 op de volgende steen gestoten .
De vindtplaats was in de Gasselter bossen nabij de recreatieplas "het nieuwe hemelrijk"
ik zelf denk dat het met de ijstijd is meegenomen en hier is achter gelaten.
foto 1 is een totaal aanzicht met aan de rechterkant het "koraal "
links hiervan zit de afdruk van , ja wat eigenlijk .
vroeger dacht ik zelf dat het een soort trilobiet was .
Wie kan mij vertellen wat dit is.
m.vr.gr. Stardust
The Truth is out there !
Antw: Wat zijn dit ?
Hallo Stardust, welkom op dit forum.
Ik denk dat dat tweede een Bryozoa is. Komt veel vaker voor in vuursteen.
gr
pearl
Ik denk dat dat tweede een Bryozoa is. Komt veel vaker voor in vuursteen.
gr
pearl
Het leven is als een bos haar, het zit altijd in de war.:)
Bedankt Pearl ,
Heb ik gelijk dat de uitstulping , een soort koraal is ?
en wat zal de leeftijd zijn ?
het is waarschijnlijk met de ijsstijd mee gekomen . Of is zoiets ook van "Nederlandse makelij"?
groet stardust
Heb ik gelijk dat de uitstulping , een soort koraal is ?
en wat zal de leeftijd zijn ?
het is waarschijnlijk met de ijsstijd mee gekomen . Of is zoiets ook van "Nederlandse makelij"?
groet stardust
The Truth is out there !
Hallo sterrenstof,
kijk ook eens bij het onderdeel vindplaatsen, bij 'zandgronden'. Daar staan wel voorbeelden van de fossielen uit o.a. Drenthe. In de vuurstenen vind je vaak bryozoa (mosdiertjes), wat me bij jou ook het geval lijkt. Van Nederlandse makelij zijn deze stenen nooit, maar meestal vanuit het oosten meegekomen met de ijstijd of aangevoerd door rivieren. De ouderdom van de aangevoerde stenen kan heel verschillend zijn.
kijk ook eens bij het onderdeel vindplaatsen, bij 'zandgronden'. Daar staan wel voorbeelden van de fossielen uit o.a. Drenthe. In de vuurstenen vind je vaak bryozoa (mosdiertjes), wat me bij jou ook het geval lijkt. Van Nederlandse makelij zijn deze stenen nooit, maar meestal vanuit het oosten meegekomen met de ijstijd of aangevoerd door rivieren. De ouderdom van de aangevoerde stenen kan heel verschillend zijn.
wim
- notorynchus