USA trip. Dag 10
- agaathunter
USA trip. Dag 10
WOW!!!!!!!!
Ik zie het al allemaal voor mij!!!!!
Groetjes: Ed
Ik zie het al allemaal voor mij!!!!!
Groetjes: Ed
geduld is een goede zaak
- Hammerhead
Antw: USA trip. Dag 10
Hallo Ed,
Ik begrijp dat de lezers ongeduldig worden en uitzien naar dag 10!
We houden nog even de spanning erin zodat jullie nog even kunnen dagdromen van wat je zoal in de mijn zou kunnen vinden.
Groeten,
Jan
Ik begrijp dat de lezers ongeduldig worden en uitzien naar dag 10!
We houden nog even de spanning erin zodat jullie nog even kunnen dagdromen van wat je zoal in de mijn zou kunnen vinden.
Groeten,
Jan
de Brabantse bende afdeling Flevoland
- Hammerhead
Zondag 28 september.
Na jullie geduld een beetje op de proef te hebben gesteld nu eindelijk het verhaal van Lee Creek.
Al om vijf uur 's-ochtends vertrokken om op tijd op de parkeerplaats van de PCS mijn te staan!
Daar aangekomen waren al een paar mensen aanwezig en het werden er langzamerhand steeds meer.
Al gauw werden we voorgesteld aan Pat Young, een leuk klein vrouwtje, en aan Greg Walden, een (veiligheids-) medewerker van de PCS mijn.
We moesten twee formulieren invullen en laten tekenen voor accoord.
Er werden veiligheidsbrillen uitgereikt die alleen maar op de helm gedragen hoefden te worden (regels!, dan maar achterstevoren zodat je er geen last van hebt).
Een helm en schoenen/laarzen met stalen neus waren ook verplicht.
T-shirts mochten wel, maar niet die zonder mouwen.
De bagage, evenals scheppen en harken, moest in de bak van de pick-up.
We kregen een batch en de formulieren moesten worden ingeleverd bij het instappen van de bus.
In twee busladingen werden we naar de groeve gebracht.
Daar aangekomen werden we gewaarschuwd voor fire-ants, die heel pijnlijk kunnen bijten en waar je weken last van kan hebben, giftige spinnen en mogelijk een enkele slang.
We zijn Greg gevolgd de storthopen over (misschien hadden we beter George kunnen volgen).
Er lagen ontzettend veel schelpen en stukken koraal.
Dat zijn echter niet de goede lagen.
Na een tijd lang bijna geen tanden te hebben gevonden ben ik maar walvis- en dolfijnen-wervels gaan verzamelen.
Even later vond ik toch een potvis tand en daarna begon ik meer tandjes te vinden.
Rene vond een mooie tand nog in de matrix en even later een van een Bramble shark (nadat Greg die voor hem uitgetekend had).
Daar zocht Greg al zeven jaar naar en dit was nog wel een vrij grote!
Iets verderop ontdekte ik de schedel van een dolfijn in een groot blok steen.
Greg heeft die gemarkeerd met een stok om deze er eventueel later uit te kunnen halen.
Na een hete dag (>30 graden Celcius), zijn we om twee uur gestopt omdat we om drie uur de mijn uit moesten wezen.
Bij de pick-up aangekomen zagen we dat George een gigantische tand had gevonden (vandaar mijn opmerking).
Op de parkeerplaats zijn nog wat tanden van eigenaar gewisseld en ons gereedschap en de helmen hebben we aan Pat Young meegegeven zodat we die volgende keer weer kunnen gebruiken.
De foto's volgen zo!
[Bewerkt door Hammerhead op 03-11-2008 om 13:24 NL]
Na jullie geduld een beetje op de proef te hebben gesteld nu eindelijk het verhaal van Lee Creek.
Al om vijf uur 's-ochtends vertrokken om op tijd op de parkeerplaats van de PCS mijn te staan!
Daar aangekomen waren al een paar mensen aanwezig en het werden er langzamerhand steeds meer.
Al gauw werden we voorgesteld aan Pat Young, een leuk klein vrouwtje, en aan Greg Walden, een (veiligheids-) medewerker van de PCS mijn.
We moesten twee formulieren invullen en laten tekenen voor accoord.
Er werden veiligheidsbrillen uitgereikt die alleen maar op de helm gedragen hoefden te worden (regels!, dan maar achterstevoren zodat je er geen last van hebt).
Een helm en schoenen/laarzen met stalen neus waren ook verplicht.
T-shirts mochten wel, maar niet die zonder mouwen.
De bagage, evenals scheppen en harken, moest in de bak van de pick-up.
We kregen een batch en de formulieren moesten worden ingeleverd bij het instappen van de bus.
In twee busladingen werden we naar de groeve gebracht.
Daar aangekomen werden we gewaarschuwd voor fire-ants, die heel pijnlijk kunnen bijten en waar je weken last van kan hebben, giftige spinnen en mogelijk een enkele slang.
We zijn Greg gevolgd de storthopen over (misschien hadden we beter George kunnen volgen).
Er lagen ontzettend veel schelpen en stukken koraal.
Dat zijn echter niet de goede lagen.
Na een tijd lang bijna geen tanden te hebben gevonden ben ik maar walvis- en dolfijnen-wervels gaan verzamelen.
Even later vond ik toch een potvis tand en daarna begon ik meer tandjes te vinden.
Rene vond een mooie tand nog in de matrix en even later een van een Bramble shark (nadat Greg die voor hem uitgetekend had).
Daar zocht Greg al zeven jaar naar en dit was nog wel een vrij grote!
Iets verderop ontdekte ik de schedel van een dolfijn in een groot blok steen.
Greg heeft die gemarkeerd met een stok om deze er eventueel later uit te kunnen halen.
Na een hete dag (>30 graden Celcius), zijn we om twee uur gestopt omdat we om drie uur de mijn uit moesten wezen.
Bij de pick-up aangekomen zagen we dat George een gigantische tand had gevonden (vandaar mijn opmerking).
Op de parkeerplaats zijn nog wat tanden van eigenaar gewisseld en ons gereedschap en de helmen hebben we aan Pat Young meegegeven zodat we die volgende keer weer kunnen gebruiken.
De foto's volgen zo!
[Bewerkt door Hammerhead op 03-11-2008 om 13:24 NL]
- Hammerhead
- Hammerhead
Hier een overzicht van mijn vondsten uit Lee Creek.
Jan
- Gerrit-Jan
- Contacteer:
Mooie/leukefoto's Jan. Wat is dat nu voor een beest op foto 13/14? Een schedel/ bek van een dolfijn??
Groet
Groet
Niets is leuker dan fossielen zoeken met vrienden :)
Prachtige vondsten. Vooral die pecten en die schedel.
Als we z'on mijn in Nederland zouden hebben...
Gr Jeroen
Als we z'on mijn in Nederland zouden hebben...
Gr Jeroen
http://cylichna.page.tl/Home.htm
Voor schelpen en tanden.
Voor schelpen en tanden.